Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 22:30



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Zapalovací VN kabely 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
21lucas píše:
michalkatka & fatal

nepiste zlutou ono to neni videt !!!


keď to vysvietiš tak je písmo modré.... :lol: :lol:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 21:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
21lucas píše:
nepiste zlutou ono to neni videt !!!

To byl účel. :wink: Ale jak je libo.

michalkatka píše:
aj to tvoje elektronické je vlastne kontaktné...

Ano, však netvrdím, že je bezkontaktní, pouze elektronické.

Ten rezonanční obvod tam je. Vím, že jsi tvrdohlavý, takže se s tebou o funkci zapalování hádat nebudu, uvedu jen citáty a zdroj citátu, přeber si to sám:
Citace:
...obvodem indukční cívky teď protéká střídavý proud neharmonického průběhu, který v sekundárním vinutí indukuje napětí, potřebné pro výboj na svíčce...

Citace:
...je-li kondensátor přerušený - např. utržený přívodní kablík, nedochází, jak jsme si již řekli, k oscilacím proudu ve vinutích indukční cívky /IC/ a na sekundární straně indukční cívky se proto indukuje mnohem menší napětí, které nestačí k průrazu na svíčce...

http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm

Tímto z mé strany naši minidiskusi na téma polarita VN uzavírám.


23.10.09, 22:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Tímto z mé strany naši minidiskusi na téma polarita VN uzavírám.


a ja som myslel že sa pohádame :oops: :roll: , ja neviem či mám pravdu, ale to nevadí... aj tak mi tam elektricky žiadny oscilačný obvod nevychádza či už na kontaktnom aj bezkontaktnom...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.10.09, 00:09
Profil

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek 
Kdekoli kde máš kapacitu a indukčnost se ti vyvvoří rezonanční obvod, reriový paralelní, je to jedno záleží jak jsou ty prvky zapojený.
Ty do indukční cívky hodíš impulz a na VN straně se to něco objeví - nějaká VN "jehla", protože indukční cívka má nějakou indukčnost tak se ti na vstupu, kam jsi předtím pustil jen 12V objeví napětí cca 3x vyšší něž kolik jsi tam pustil. Na to napětí se nabije ten kondenzátor a protože to zvýšené napětí nemůže jít jiinam než zase do indukční cívky. Na VN straně se ti cívka udělá mnohem větší vysoký napětí než při prvním impulzu. Tímto způsobem ti vznikne ještě několik jehel, které jsou už menší, jsou to vlastně "tlumené kmity". Samosebou, že toto nemůže fungovat do nekonečna.
Tlumené kmity ruší, protože se ti obvod kondenzátor - cívka rozkmitá na vysoké frekvenci, řádově několik kHz až MHz.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


24.10.09, 05:57
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
To je marné, michala nepřesvědčíš ani kdybys mu mával před nosem záznamem z paměťového osciloskopu. :)


24.10.09, 08:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek 
No jo no... Paměťáky v práci mám, ale na felicii to asi neodměřím, zas tak hluboko do elektriky auta nevidím. Já spíš spínaný nabíječky na olověný akumulátory v autech, to mám jako denní chleba.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


24.10.09, 11:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
To je marné, michala nepřesvědčíš ani kdybys mu mával před nosem záznamem z paměťového osciloskopu. :)


to by som rád videl, nehádam sa iba mám teóriu ktorú neviem bez techniky overiť.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.10.09, 18:35
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Pokud máš problém najít v bateriovém kontaktním zapalování LC obvod, tak je jasné, že máš špatnou teorii... :lol:

Takže úkol speciálně pro tebe, najdi v obvodu LC článek:
Obrázek

Průběhy jsou načrtnuty zde:
Obrázek

A tady si to všechno můžeš přečíst:
http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm

A abych se vrátil zpět k původnímu mému dotazu, nápad s přepínačem jsem zavrhnul, když jsem viděl vyděšený výraz prodavačky po mém dotazu zda mají přepínače na VN 50kV. :)


25.10.09, 09:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Pokud máš problém najít v bateriovém kontaktním zapalování LC obvod, tak je jasné, že máš špatnou teorii... :lol:

Takže úkol speciálně pro tebe, najdi v obvodu LC článek:
Obrázek

Průběhy jsou načrtnuty zde:
Obrázek

A tady si to všechno můžeš přečíst:
http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm

A abych se vrátil zpět k původnímu mému dotazu, nápad s přepínačem jsem zavrhnul, když jsem viděl vyděšený výraz prodavačky po mém dotazu zda mají přepínače na VN 50kV. :)


krásny elaborát, ale s grafu mi je jasné že VN sekundárne napätie, teda ten hlavný výboj kedy preskočí iskra je v momente prerušenia kontaktu napätie navyžšie a pre funkciu iskrenia je to "dokmitáni" napäťovo pre VN časť (z hľadiska preskoku iskry) zanedbateľný... takže aj nadaľej mi s toho vychádza že zaradiť tam VN diódu by úplne postačilo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.10.09, 10:44
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Teorii uz zname, takze na spoustu rozpornych otazek v tomto vlakne budou spravne odpovedi, kdyz spravne odpovime alespon na 3 otazky:
1. V okamziku, kdy na svicce hori oblouk, je proud v horicim oblouku stejnosmerny nebo stridavy
2. Kdyz svicku nezapojime, bude na sekundaru VN civky stridave nebo stejnosmerne napeti
3. Kde se vzala konstanta 70 ve vzorci v kapitole Bateriove zapalovani v tomto odkaze
http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm


25.10.09, 10:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
vidíš ale v tej schéme je chyba :shock:

však jeden pól sekundárneho vinutia je ukostrený, takže priamo na mínus pól, prečo v schéme je ešte cez kondík :?:

LC člen môže byť jedine na primárnom vinutí.... tá prepojka medzi pimárom a sekundárom tam nemá byť a kondík má byť paralelne s kontaktom...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.10.09, 10:57
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
breta1 píše:
Teorii uz zname...

1. ~
2. ~
3. ÖL1/c

michalkatka píše:
vidíš ale v tej schéme je chyba...

Není! http://web.skodateam.cz/php_inc/inc_getfile.php?file=799&name=UdrzbaOpravySkoda_Andrt.pdf - strana 239.


25.10.09, 11:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek 
Diodu tam nedávat, kravina. Kup si přepínač na 250V tak 8A 2x přepínací kontakt a přehazij mezi primárníma stranama cívek. S tím, že ty cívky nepřipojuj ke kostře přes obal ale nejdřív obal k přepínači a pak ukostřit. Tak bych to viděl já.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


25.10.09, 13:05
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
michalkatka píše:
vidíš ale v tej schéme je chyba...

Není! http://web.skodateam.cz/php_inc/inc_getfile.php?file=799&name=UdrzbaOpravySkoda_Andrt.pdf - strana 239.


vidíš, obyčajná vec, jednoduché zapojenie ktoré ovládam naspamäť, ale nikdy som sa nad takými detailami nezamýšlal.... :oops: ale zasa som o niečo múdrejší :idea:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.10.09, 22:39
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Billy Bob Bean píše:
...cívky nepřipojuj ke kostře přes obal ale nejdřív obal k přepínači a pak ukostřit...

Jenže to bych tam pak měl VN na kostře cívky, jestli tě správně chápu, všechno bych musel izolovat, a i ten přepínač by jiskřil.

Kašlu na to, nápad s přepínačem už jsem zavrhnul. Každopádně díky všem za návrhy.


26.10.09, 08:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz