Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 21:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
 tuningová dioda 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
jakou diodu mám chtít po prodavači v krámě? :oops:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


27.10.09, 11:57
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Např. v
www.gme.cz
kup BY500-200 (4.50.-Kč) nebo pro menší zvýšení napětí SB5100 (9.-Kč).


27.10.09, 12:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Já mám SB560 nebo SB540, to je Shottky, 0.3V.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


27.10.09, 12:39
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Ondras83 píše:
jakou diodu mám chtít po prodavači v krámě? :oops:


dyžtak mysli i na mě :wink: dík

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


27.10.09, 16:01
Profil ICQ

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já jsem se chtěl jen zeptat. Ta dioda by stačila obyčejná na malý proud, ne? Vždyť to snižuje napětí které jde přes žárovku do regulátoru. Tam jde jen malý proud, ne hlavní pracovní, který dobíjí akumulátor.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 28.10.09, 12:04, celkově upraveno 2



27.10.09, 16:42
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Neni to tak. Pres tu diodu tece proud z pomocnych diod alternatoru do budiciho vinuti alternatoru [pres sepnuty spinac v regulatoru]. Protoze se uvadi, ze odpor budiciho vinuti je asi 4 Ohm, muze pres diodu protekat proud az 12/4=3A. Proto musi byt diody dimenzovany na 3A, lepe na 5A.


27.10.09, 17:28
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
breta1 píše:
Neni to tak. Pres tu diodu tece proud z pomocnych diod alternatoru do budiciho vinuti alternatoru [pres sepnuty spinac v regulatoru]. Protoze se uvadi, ze odpor budiciho vinuti je asi 4 Ohm, muze pres diodu protekat proud az 12/4=3A. Proto musi byt diody dimenzovany na 3A, lepe na 5A.


Raději alespoň 10A diodu, ta kvalita věcí je dnes pochybná..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.10.09, 18:15
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek 
S tim nemohu souhlasit. Kvalita leccehos dnes stoji za houby, ale diodam ze zkusenosti verim. Spis se poskodi velkym zavernym napetim nez jmenovitym proudem. Navic neni vhodne pouzivat predimenzovanou rozmernou a tezkou diodu, protoze se "utrepe" [nebo bychom ji museli nejak uchytit].


27.10.09, 18:26
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Aha, tak já to nějak špatně pochopil. Myslím, že dnes jsou elektronické součástky dost spolehlivé, jak psal breta 1. Ta dioda na 5A by tedy měla stačit. 10A diodu bych už nedával, rezerva už je zbytečně velká, rozměry taky a zbytečné penízky navíc. Lépe by bylo asi tu diodu připájet na kousek plošného spoje, rozděleného jen na dvě políčka. Na každé políčko se připájí jeden vývod diody a jeden drátek s fastonem. Pak bude mít podle mě větší pevnost.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.10.09, 19:21
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Navíc si myslím, že takové blbinky moc nepomůžou. Raději bych si dal dokupy altík, nové uhlíky popř. i nový regulátor. Obrousit nebo stočit kroužky na soustruhu. Pak bude dávat altík dostatek napětí i bez nějaké diody :!:

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.10.09, 19:25
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
varok píše:
Navíc si myslím, že takové blbinky moc nepomůžou. Raději bych si dal dokupy altík, nové uhlíky popř. i nový regulátor. Obrousit nebo stočit kroužky na soustruhu. Pak bude dávat altík dostatek napětí i bez nějaké diody :!:


742 origo systém nebude tak jako tak dávat 14V, nebyl na to prostě postaven

V Rapidu jsem měl právě tu 10A diodku, na její vývody jsem připájel kousek 1mmq lanka a teprve na něj jsem napájel fastony, neuklepalo se to. Je ale fakt, že tu diodku jsem měl zabalenou ve svazku vodičů jdoucích k alternátoru

U sedanu jsem taky používal 10A diodku, stejným způsobem připojenou, ale ne přichycenou ke svazku a taky se to neuklepalo, ale tam to nebylo takovou dobu.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.10.09, 19:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Měl jsem tam True RMS ampérmetr, maximální proud diodou byl okolo 3A.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


27.10.09, 21:05
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
poznám podle toho čísla nějak, kolika A to je dioda?...mám starej zdroj a ještě sem něco našel v dílně, ale nevim coto je:(

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


28.10.09, 10:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
varok píše:
Navíc si myslím, že takové blbinky moc nepomůžou. Raději bych si dal dokupy altík, nové uhlíky popř. i nový regulátor. Obrousit nebo stočit kroužky na soustruhu. Pak bude dávat altík dostatek napětí i bez nějaké diody :!:

já mám altik po GO a na volnoběh s zaplim větrákem na 1čku to dobíjí 13,6 :roll: ..měřeno vagem na srazu, takže dioda pomůže

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


28.10.09, 10:35
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
ty vole, průser :!: ....byl sem měřit dobíjení a na volnoběh 15,57V :shock: ...to je asi špatný co :o

no, ikdyž zase ten můj multimetr :? ...achjo

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


28.10.09, 10:58
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz