Autor |
Zpráva |
darklord
Příspěvky: 12494
|
Ladime rozdelovac
Tak sa zajtra zrejme dostanem konecne k tomu aby som sa pozrel na rozdelovac. Motor je seriovka 742.13, zapalovanie mam z favorita (tj rozdelovac 860, cievka, ETZ). Problem spociva v tom ze pri konstantnej jazde s minimom plynu to obcas cuka, nejde naladit predstih tak aby to tahalo a zaroven neklepalo pri plnom plyne/vyssich otackach. ked je predstih tak aby neklepalo tak sa zase divne sprava pri plnom pridani plynu (tj 2200ot, zadupnem podlahu, motor zacne brblat ako keby sa dusil a potom az po cca sekunde vystreli za plynom). moje podozrenie pada v prvom rade na podtlakovu regulaciu predstihu, ktora je na 781 znacne ina oproti seriovemu rozdelovacu na 742. V druhom rade chcem vyskusat prehodit pruzinky na odstredivu regulaciu.
Otazka 1: zmenu rozsahu podtlakovej regulacie docielim vymenou "ufa" alebo bude este treba upravit aj zakladnu dosku rozdelovaca?
Otazka 2: pre seriovy motor 742.13 je lepsie odstrediva regulacia 742(rozdelovac 540) alebo 781(rozdelovac 860)
(nastavenie karburatora predpokladame ze je spravne, tj otryskovanie je seriove, bohatost nastavena spravne)
Pre ilustraciu:
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... =tech_rozd
- odstrediva regulacia serioveho rozdelovaca 742 (540):
- odstrediva regulacia rozdelovaca favorit (860):
- odstrediva regulacia rozdelovaca favorit (880):
- podtlakova regulacia 742 (520,540)
- podtlakova regulacia 781 (860,880)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
Naposledy upravil darklord dne 4.3.10, 21:27, celkově upraveno 1
|
28.10.09, 22:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
zkus si vzít rozdělovač do ruky, točíš do prava až ti motor začne chcípat a pak toč doleva až motor mírně přidá a to je ono miloš
|
28.10.09, 22:50 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
milos: normalny seriovy kontakt naladim v pohode, s tym nieje problem. pruser je to ze tento rozdelovac proste naladit nejde. mali sme to aj na stroboskope a furt to je spatne (pritom na strobaci som pocul hlasku ze taky motor este nevidel typek v skodovke ze sa ryska ani nepohla pri merani, ze vecsinou lieta hore-dole)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.10.09, 22:52 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
darklord: tohle sme vcera ladili se Semikem na jeho 1,4. Taky bud dole cukalo nebo nahore detonovalo. Musel se omezit rozsah odstredive regulace. Podotykam ze oba jezdime s odpojenym podtlakem
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.10.09, 22:55 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
O té přestavbě je článek na "starém TW". Každopádně pružinky jsou od 120 po 136 stejné, jen pro 105 jsou jiné, někdo tvrdí že 105 jsou lepší, tak nevim. No a podtlak, ten se pokud vim nechává z favorita a omezuje se mu pohyb, tím že se nějak naohýbá ta pacička, nebo to je přesně opačně.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
28.10.09, 22:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
darklord píše: milos: normalny seriovy kontakt naladim v pohode, s tym nieje problem. pruser je to ze tento rozdelovac proste naladit nejde. mali sme to aj na stroboskope a furt to je spatne (pritom na strobaci som pocul hlasku ze taky motor este nevidel typek v skodovke ze sa ryska ani nepohla pri merani, ze vecsinou lieta hore-dole)
tak ten tvůj výklad nějak necháou tak ryska lítá hore fole to je čep na hřádeli dole KO no jsetli ti to chodí stoboskop a rydky přesně tak nevím miloš
|
28.10.09, 22:58 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
matthes: obmedzit odstredivku? to sa mi nezda, pac aj 742 aj 781(860) maju ~15° odstredivu regulaciu. podtlak radsej necham zapojeny, predsalen jazdim vecsinou na spotrebu. ide len o to ze ci mi pomoze ak dam podtlak zo 120coveho rozdelovaca ktory ma mat podtlakovu regulaciu 5° alebo este treba daco do toho kuchat
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.10.09, 23:00 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
milos: proste motor a rozdelovac su v stave "ako novy". problem je v tom ze favo ma inu regulaciu predstihu, tak sa snazim urobit bezkontaktny rozdelovac ktory by sa choval rovnako ako kontaktny (tj rovnako daval predstih)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.10.09, 23:01 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
darklord píše: matthes: obmedzit odstredivku? to sa mi nezda, pac aj 742 aj 781(860) maju ~15° odstredivu regulaciu. podtlak radsej necham zapojeny, predsalen jazdim vecsinou na spotrebu. ide len o to ze ci mi pomoze ak dam podtlak zo 120coveho rozdelovaca ktory ma mat podtlakovu regulaciu 5° alebo este treba daco do toho kuchat
To jsem zvedav jak to chces vyresit bez zasahu do rozdelovace kdyz mas proste moc velkej rozsah regulace
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.10.09, 23:03 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no ide o to ze ufo ma predsa zarazku na tej packe, a predpokladam ze ked dam ufo z rozdelovaca ktory ma 5° podtlakovu regulaciu tak to bude OK.
fotka zarazky na podtlakovej regulacii:
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.10.09, 23:08 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Vždyť je to jednoduché jako facka... Máš SEDR a ten má v oblasti částečné zátěže o něco bohatější směs než LEKR proto taky nepotřebuje tak velký rozsah podtlakové regulace. Nezapomeň že regulace předstihu musí jít ruku v ruce s karburátorem. To znamená např.. máš na 742 SEDR musíš pro bezkontakt použít regulaci (odstředivá+podtlaková) pro SEDR... Máš na 742 LEKR pak necháš regulaci původní pro 781. Nezapomeň na to že jak 742 tak i 781 mají sice rozsah odstředivé regulace 15° (30° na klice) ale křivku průběhu mají rozdílnou.
_________________ Favorit 136X
|
28.10.09, 23:40 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
werty: jop too som zhruba predpokladal, lekr ma este podla mna inaksie vyustenie podtlaku v karburatore. ale otazka stale zostava rovnaka, staci prehodit ufo a bude podtlakovka 5°?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.10.09, 23:41 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
tak a mam uspesne poskladane a naladene. trochu ma zaskocilo ze favo ma o hodne kratsie pruzinky ako skodovka. ale nakoniec sa mi to podarilo upravit tak aby boli pruzinky rovnako napnute ako v povodnom rozdelovaci. podtlakovka takisto upravena aby pasovala. oducha naladene, jazdou doladene a je to SUPER! zajtra skocim na paltest a skusim sa s tym este pohrat. ale je to nebe a dudy oproti predoslemu stavu
diky moc za rady
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
29.10.09, 21:13 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
darklord: No vidíš to... jsem to říkal... jasný jako facka Šikovnej kluk
_________________ Favorit 136X
|
30.10.09, 03:44 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
darklord píše: milos: normalny seriovy kontakt naladim v pohode, s tym nieje problem. pruser je to ze tento rozdelovac proste naladit nejde. mali sme to aj na stroboskope a furt to je spatne (pritom na strobaci som pocul hlasku ze taky motor este nevidel typek v skodovke ze sa ryska ani nepohla pri merani, ze vecsinou lieta hore-dole)
to je tym, ze je to ETZ - na klasickom rozdelovaci by ti ta ryska lietala ako blazniva... a este nieco, treba vymenit aj vacku, ktora patri k tomu rozdelovacu a bude to ok....
|
30.10.09, 06:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|