Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 23:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Přepínání benzín-LPG u fávo 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Přepínání benzín-LPG u fávo
Už jsem psal v jiném příspěvku, mám systém který startuje vždy na benzín a pak sám přepne na LPG, při překročení otáček asi 2500/min. Jenže když je chladněji a notor se tudíž delší dobu zahřívá, nejde přepnout na LPG hned. Když nastartuji na benzín a po chvíli přepnu na LPG, motor má snahu zdechnout jakoby z nedostatku plynu. Musím tedy vždy ujet delší trasu a pak až přepnout na LPG. Do práce jezdím asi kolem 30km, a z toho musím na ten benzín jet asi kolem 2-3km, nebo to nechat na místě chvíli běžet. Nezdá se to, ale když jezdím častěji, tak na tom plynu moc nevydělám. Zatím jezdím jednou týdně do práce a jednou z práce, přes týden bydlím v práci. :) Je to normální, nebo to mám zavést do servisu LPG, ať mi to jinak nastaví?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


14.11.09, 12:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 692
Bydliště: Zvolen, SR
Příspěvek 
to vyhrievanie je tam preto lebo sa ma ten plyn odparit, ked je zima...tak co sa ma odparovat? Akurat ti to zamrzne a nepojde, co ti zjavne aj robi :lol:

_________________
Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka
Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak
www.pixsite.net


14.11.09, 23:49
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Takže to asi bez toho ohřátí nepůjde. Tak díky. Já jen, že u starého fáčka s karbem šlo na plyn i rovnou startovat. Tady to beru, že to řídí svá jednotka na LPG, ale kdybych to natočil na benzín a šlo to hned přepnout na plyn, byl bych radši.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.11.09, 10:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Já bych přecijen zkusil navštívit nějakého odborníka. U dědového BMM stači nastartovat, prošlápnout plyn a už se to přepne.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


15.11.09, 10:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 692
Bydliště: Zvolen, SR
Příspěvek 
membranou by to byt nemohlo?......raz sa mi zjavne zasekla po mesacnej odstavke lpg motor mi letel do otaxok..ako na plny plyn :D

_________________
Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka
Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak
www.pixsite.net


15.11.09, 20:44
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Lpg mám v autě chvilku. Asi něco okolo 2 roku. Abych upřesnil. Auto nastartuji na benzín, zvýším otáčky šlápnutím na plyn. pedál. Jednotka to přepne na LPG, ale motor když jedu začne po chvíli chcípat, jakoby docházel plyn, i když mám třeba plnou nádrž. Po asi 2 km už jede na LPG v pohodě. Dělá to ale jen při studeném motoru.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.11.09, 19:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
Lpg mám v autě chvilku. Asi něco okolo 2 roku. Abych upřesnil. Auto nastartuji na benzín, zvýším otáčky šlápnutím na plyn. pedál. Jednotka to přepne na LPG, ale motor když jedu začne po chvíli chcípat, jakoby docházel plyn, i když mám třeba plnou nádrž. Po asi 2 km už jede na LPG v pohodě. Dělá to ale jen při studeném motoru.


keď to urobí nabehni do motorového priestoru a pozri - rukou skús akú teplotu má splyňovač, takto sa javí nedoststočné "ohrievanie" splyňovača a následné zamrznutie...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.11.09, 19:52
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Michalkatka: Tak já předpokládám, že když nakopnu studený motor a hned přepnu na plyn, tak splynovač bude studený. Kapalina není ještě dostatečně zahřátá. Tím to asi bude, ne? Že splynovač není ohřátý, proto se plyn neodpařuje a proto to nejede na LPG.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.11.09, 12:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
Michalkatka: Tak já předpokládám, že když nakopnu studený motor a hned přepnu na plyn, tak splynovač bude studený. Kapalina není ještě dostatečně zahřátá. Tím to asi bude, ne? Že splynovač není ohřátý, proto se plyn neodpařuje a proto to nejede na LPG.


ja štartujem na LPG aj pri -15°, ale ak som mal zavzdušnený systém (tesnenie pod hlavou) a bola teplota pod 0° tak to v splyňovači na začiatok necirkulovalo a jednoducho zamrzol...

a LPG sa odparuje pri zmene tlaku aj pri -20°...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


22.11.09, 12:40
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ty máš Michale ale karburátor ne? Já mám vstřikování a na LPG mám samostatnou jednotku. Vždy startuji na benzín, na plyn to nejde vůbec. Když to natočím, tak prostě musím chvíli jet na benzín a až pak přepnout na LPG, jinak to začne chcípat. Těsnění pod hlavou prdlé asi nemám, žádné příznaky nepozoruji. Voda neubývá a netlakuje, alespoň ne nějak znatelně. Nemám olej ve vodě. Tak snad to bude tím systémem.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.11.09, 15:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
A nemůže být třeba hadice ohřevu ke splynovači špatně umístěna? Myslím nad expanzkou...tím pádem by byl okruh zavzdušněn.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


22.11.09, 15:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
Ty máš Michale ale karburátor ne? Já mám vstřikování a na LPG mám samostatnou jednotku. Vždy startuji na benzín, na plyn to nejde vůbec. Když to natočím, tak prostě musím chvíli jet na benzín a až pak přepnout na LPG, jinak to začne chcípat. Těsnění pod hlavou prdlé asi nemám, žádné příznaky nepozoruji. Voda neubývá a netlakuje, alespoň ne nějak znatelně. Nemám olej ve vodě. Tak snad to bude tím systémem.


gokralik píše:
A nemůže být třeba hadice ohřevu ke splynovači špatně umístěna? Myslím nad expanzkou...tím pádem by byl okruh zavzdušněn.


vôbec netvrdím že máš niečo zlé, preto som chcel aby si skúsil ten splyňovač keď to urobí, snáď poznáš či je chladnejší ako zvyšok motora...

splyňovanie LPG s tekutého na plynný je pri karbeci aj vstrekovaní rovnaké, ak máš nedostatočne ohrievaný reduktor môžu sa v ňom vytvoriť na povrchu vodného okruhu krištáliky a tzv zamrzne aj keď ním voda prúdi... s týmto majú problémy rady 742 kde sa reduktor do vodného okruhu zapája ako odbočka, čiže malý okruch ním nepreteká celý, ale iba časť vody.

pri veľmi nízkej teplote sa na ventile 1.stupňa môže vytvoriť krištálik ktorý prepúšťa LPG do druhej komory čo má za následok zablokovanie reduktora tým že sa celá 1. komora zaplní tekutý LPG a zablokuje celý 2.stupeň. ale s týmto Favority a Flicie problémy nemávajú, tam sa eý mlý okruh ohriev pomerne veľmi rýchlo.

inak tvrdí sa že je to jedno, ale lepšie je vstup vody zapojiť dole, a výstup hore, vtedy sa lepšie odvzdušňuje...

ešte ma napadá tá jednotka vstrekovania, teda ani nie jednotka, ale servoventil pred mixerom, máš správne nastavené dorazy, ono keď ešte nieje zahriatá lambda tak RJ-LPG vyhodnotí bohatú zmes a servoventilom to škrtí až to úplne zaškrtí, ak máš dobre nastavený doraz minima tak sa to nestane...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


22.11.09, 16:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
VAROK: Neřeš problém,který neexistuje,tohle je normální jev v zimě..Tohle mi dělalo kdysi u feldy BMM+LPG taky..Taky si vem,že třebas u sekvence už hlídá teplotu vody pro přepnutí teplotní čidlo v reduktoru..A proč?Právě proto,aby bylo zajištěno DOBRÉ ODPAŘOVÁNÍ LPG PRO SPRÁVNÝ CHOD MOTORU A CELÉHO SYSTÉMU..Kdyby ti to jelo hned na studený a hustý plyn,tak stejně moc neušetříš..;-)

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


23.11.09, 02:01
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Všem děkuji za rady a odpovědi. Byl jsem se zeptat v tom servisu, kde mi montovali ten systém. Ten chlápek mi říkal, že mám relativně nový druh systému, který se používá teprve pár roků, asi max. 5 a je to tak vyřešené. Něco jako psal Novon. Ta jednotka LPG si prý hlídá teplotu chladící kapaliny aby nezamrzl směšovač. Ty starší typy systémů prý to neměly, proto prý to někdy zamrzalo. Tady už je to hlídané, aby tomu předešli. Prý to jde jejich diagnostikou vyřadit, ale pak prý to stejně zlobí a motor se hádá tak i tak. Je lepší prý jet nějakou dobu na benzín a pak to teprve přepnout. Tak to dělám, tak tedy není co šetřit. Já se jen ptal, protože u starého fáčka mi šlo startovat rovnou na plyn.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


28.11.09, 10:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Zvláštní je, že u karbecu žádná čidla nejsou a jezdí to jak drak za každé teploty. :)

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


28.11.09, 10:50
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz