Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
taky ber v úvahu že tvuj motor vymejšleli v pravěku tdička sou novodobý rozmazlený motory
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.12.09, 11:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Já se nechcu hádat, papírový hodnoty jsou sice pěkný ale v konstrukci nikdo nepočítá s tím, že se ti časem a vlivem nekvalitní nafty zanese všechno karbonem tak, že se studenej olej nedostane na místa, kde by se za normálních okolností dostal, proto se dává řidší. Není to můj výmysl, dělají to tak i ve škodovce a po nalití 10W se nám vracely auta s velkou hlučností po ránu, nehledě k tomu, že se jim vydřely nadzdviháky mnohem dřív, než u olejů 5w nebo 0w Taky to nedělá moc dobře na zadnici turbu, který je na hustej olej dost háklivý a nepromaže se tak, jak olejem řidším.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
6.12.09, 11:25 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Drak píše: :shock: 5W40 a někdo dává i 0W40, hustší nedávej, nebo si časem odrovnáš nadzdviháky. U 10W40 ti budou ráno už v téhle teplotě cvrkat hydroštěly jak na srazu bubeníků a co potom v zimě. Dá se sehnat i levnější varianta, dávám Divinol 5W40 Syntolight 5l za necelou tisícovku, mají ho třeba v APM.
draku když je mínus deset tak na to superturbo mi po startu nějaký hadroštel u SDi tak desekrát lehce zacvaká a stichne,
najeto mám 28.000 na castrol 5W a do 120.000 km superturbo 15W
mládá kokta 1.9TDi 2002 helix utra 5W snad od začátku a klepe po ránu vždy v zimě déle a pak stichne najeto cca 180.000
miloš
|
6.12.09, 11:31 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
DRAK: No zanášení karbonem je u dízlů logicky větší,proto už kdysi u 1.9D a 1.9TD byla předepsaná výměna oleje po 7500km,tak nevím proč zase ti škodováci prodloužili výměnný interval na 30 tis.km,byť s oleji OW nebo 5W??Dyť to je cipovina jak mraky..! Výměna max po 10 tis a NEMŮŽE být žádný problém zaviněný olejem a jeho výměnou nebo přechodem z 5W na 10W...Kurnik je třeba uvažovat..:-l
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 11:50 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
SÁDRO motory TDI s rotačkou jsou jen odvozeniny motorů 1.9 D/TD,potažmo litinových bloků s hliníkovou hlavou benzínových motorů koncernu VW,takových jaký mám v audině..! Žádný novodobý zázrak,dyť první TDi 1Z se představilo už v roce 92 v AUDI 80 a rotačky v koktách jsou JEN jeho EKO nástupci,základ je furt stejnýýý!! Ale co..nebudu se rozčilovat..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 11:58 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Tak až ti po 150.000 začne zadrhávat regulace turba a budeš mít přidřený hydroštely, potom můžeš nad fakturou kurnik uvažovat, kde udělali soudruzi z NDR chybu. řidší oleje 5W a níž obsahujou víc aditiv na rozpouštění úsad a nezacpává se to tolik jako při používání olejů 10W a výš. Lij si tam co uznáš za vhodný, je to tvoje auto. Já jenom odpovídám původnímu tazateli, co je vhodný pro tento motor za olej, toť vše. Nad hromadou teoretických úvah si můžem povykládat v hospodě u piva.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
6.12.09, 12:43 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Drak píše: Tak až ti po 150.000 začne zadrhávat regulace turba a budeš mít přidřený hydroštely, potom můžeš nad fakturou kurnik uvažovat, kde udělali soudruzi z NDR chybu. řidší oleje 5W a níž obsahujou víc aditiv na rozpouštění úsad a nezacpává se to tolik jako při používání olejů 10W a výš. Lij si tam co uznáš za vhodný, je to tvoje auto. Já jenom odpovídám původnímu tazateli, co je vhodný pro tento motor za olej, toť vše. Nad hromadou teoretických úvah si můžem povykládat v hospodě u piva.
Jo 5W je řidší,ale jen při studenem stavu,za tepla mají 5w-40,10w-40,15w-40 stejnou viskozitu! Jo a ještě mi pověz,jak jsi přišel na to,že oleje 5W mají více aditiv oproti jiným třídám?? Promiň,ale tohle je blbost jako hrom..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 15:35 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
novone, o to jde, že je řidší za studena, tim pádem se dostane lehčejc tam, kde hustej ne...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.12.09, 16:27 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Jéda, nech toho, nadbíháš si sám. S tou řídkostí sis odpověděl sám a Ondras83 ti to ještě zopakoval a čím má olej nižší studený viskozní číslo, tím víc obsahuje syntetické složky, která má silně detergenční účinky a rozpouští karbon a úsady od spalin. Jinou cestou, než náhradou ropné složky syntetickou, dosáhnout nižšího čísla nejde, proto se vžily i ne moc přesný názvy - minerál pro 15W, protože obsahuje největší podíl minerálního oleje, polosyntetika pro 10W, protože podíl minerálních a syntetických základů je zhruba stejnej a plná syntetika pro 5W a míň, protože syntetycký základ převažuje.
Necháme debaty o hovně, která stejně neřeší původní dotaz, dáme si po kaléšku a bude pohoda.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
6.12.09, 17:07 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Ondras83 píše: novone, o to jde, že je řidší za studena, tim pádem se dostane lehčejc tam, kde hustej ne...
Jo dostane se všude dříve,to jo cca o 3 vteřiny..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 19:00 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ale stejně bude mazat líp když bude řidší
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.12.09, 19:03 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 19:07 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Sadra17 píše: ale stejně bude mazat líp když bude řidší
Ok,ok přehlasovali jste mě, bude mazat NÉÉÉ líp,ale možná rychleji..tak 2-3 km..a v ten čas i více olej žrát..
Hodil jsem odkaz na tuhle diskusi do fora na oleje.cz.Tam jsou tribotechničtí odborníci větší než my tady,tak snad se někdo vyjádří..Uvidíme
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 19:10 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
6.12.09, 19:19 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
na prvním odkazu mi to nachází jenom
MOGUL 0W-40 EXTREME motor 4,5
MOGUL 5W-40 EXTREME motor 4,5
MOGUL 5W-30 EXTEME motor 4,5
žádnej tvuj 10W40
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.12.09, 19:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|