aký predzápal nastaviť motoru v Rapide?
Autor |
Zpráva |
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Sadra17 píše: mě třeba stačí obyčejná žárovka
ale ja mám stroboskop
mám stroboskop, ale použijem predpotopnú žiarovku...
vždy to zo strobom ide presnejšie
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
7.12.09, 21:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
crossman píše: vždy to zo strobom ide presnejšie
Presneji? A na co ti to je ze mas presne dany stupne kdyz vlastne nevis co ten motor potrebuje a zkousis to jizdou?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
7.12.09, 21:30 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Matthes píše: crossman píše: vždy to zo strobom ide presnejšie Presneji? A na co ti to je ze mas presne dany stupne kdyz vlastne nevis co ten motor potrebuje a zkousis to jizdou?
ako som písal vyššie... keď chem vyskúšať, ako ide na 15˚ tak štelujem 15˚ a nie 5-25˚
(bez stroboskopu)... nastavím NIEČO, zistím, ako to ide. Potom nastavím NIEČO INÉ, zistím, že to ide horšie... Ako to potom vrátim späť, keď nebudem tušiť, koľko tam pre Pána bolo.
... Asi podľa stroba nie!?
alebo môžem štelovať a štelovať a štelovať do zblbnutia a do noci...( a možno sa zas trafím)
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
7.12.09, 21:37 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ale do pekla, nerýpte do Crossmana toľko. Ja si myslím, že je to dobrá metóda, aspoň bude vedieť do budúcnosti, čo má nastaviť...proste raz to odladí a má...prečo nie
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.12.09, 14:18 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: Ale do pekla, nerýpte do Crossmana toľko. Ja si myslím, že je to dobrá metóda, aspoň bude vedieť do budúcnosti, čo má nastaviť...proste raz to odladí a má...prečo nie
ďakujem ferrari
Presne, o nič iné sa nesnažím iba o to, aby ten motor šiel tak dobre, ako to bude možné. Proste si ho vypiplať, zistiť čo je pre neho najlepšie a nastaviť ho. Nech ide kultúrne, nech je spoľahlivý.
Preto sa ako taký blbec vypytujem všelijaké možné a nemožné veci, lebo veď to je fórum a chcem sa dozvedieť od ostatných aké majú skúsenosti a poznatky a niečo z toho dostať. Áno a zároveň sa niečomu priučiť
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.12.09, 18:52 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
tak som laboroval a jazdil.
Konečný verdikt v mojom prípade predzápal 8˚ a "studené" sanie (vysušil som ho, čo to urobí) a motor síce dole ide rovnako, no nad 2000 točiek ako neriadená strela
už viem, čo tomu trebalo
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
10.12.09, 21:02 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
crossman píše: "studené" sanie (vysušil som ho, čo to urobí)
a bude studené aj po dlhšej jazde, od výfucku, alebo v lete
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.12.09, 21:27 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Crossmann, akože vysušil si ho? Však to je jedno...a ako sa zmenil chod motora po odpojení vyhrievania? Mne to s ospojeným výhrevom šlo najlepšie so 105kovým rezdeľovačom, základným predstihom cca 7 a odpojenou podtlakovou reguláciou...
Michal - ono je to asik chladnejšie aj po dlhšej jazde (chladiaci kanál v tom potrubí tvorí asik akúsi izolačnú komoru) v lete - chladí to prúd vzduchu, čo prúdi do motora...isto je to chladnejšie aj v lete - viem to, mal som problémy s prechodmi aj v lete, aj v zime
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
Naposledy upravil ferrari dne 11.12.09, 21:34, celkově upraveno 1
|
11.12.09, 21:27 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ferrari píše: Michal - ono je to asik chladnejšie aj po dlhšej jazde (chladiaci kanál v tom potrubí tvorí asik akúsi izolačnú komoru) v lete - chladí to prúd vzduchu, čo prúdi do motora...isto je to chladnejšie aj v lete - viem to, mal som problémy s prechodmi aj v lete, aj v zime
vzduch tadiaľ až toľko neprúdi, od hlavy a hlavne výfucku to sanie je teplotne veľmi nestále, ak je vyhrievané tak je jeho teplota stála čo je vhodné hlavne pre citlivý LEKR, ale aj pre SEDR je to iba výhoda...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
11.12.09, 21:32 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Akože neprúdi? Však prietok vzduchu do motora je značný...ale hej, ako píšeš, je zohriate nehomogénne...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.12.09, 21:36 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
zo sania som vylial vodu a nechal som ho na suchu, aj po 100Km bolo sanie "vlažné" a nie horúce a chod motora je lepší. Prechod takmer necítiť a s tým predzápalom čo mám (8˚) a nastavením motor dole ide ako šiel a hore je citeľne lepší, živší a má lepší ťah.
To akú má teplotu vám zistím presne, najbližšie sebou beriem teplomer a pomeriam teploty na viacerých miestach, potom to sem hodím.
Ďalšia otázka tu bola myslím, ako chladné... chladné tak, že sa dalo po 30Km jazde v kopcoch chytiť a bolo a dotyk teplé, nie vriace, vedel som na ňom v pohode chvíľku podržať ruku a nepálio... tak okolo 40˚C asi (pri hlave, chladnejšie pri karbeci)
Sanie je dvojstenné, teda vzduch vo vnútri a druhá vnútorná stena by mali niečo odizolovať, hreje sa skôr od hlavy (teoreticky) no ako som písal, je to citeľný rozdiel, motor je živší.
Ano! ešte jedno môžem potvrdiť... pokiaľ motor nieje teplý, fakt teplý, pod kapotou motor stvára psie kusy pokuckáva poškubkáva, no ide nestálo a prechod cítiť (pri zohriati takmer vôbec, v kopci vôbec)
Asi by nebolo od veci pusiť cez vyhrievané sanie vodu, ktorá sa vracia z chladiča, tak by bolo konštantne vyhriate na nejakých ( ja neviem ) 30-40˚C...
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
12.12.09, 17:28 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Heh, alebo termostat na sanie
No ale ja som nemal problémy za studena..za studena to šlo omnoho lepšie, ak klasická 742 ka; ale zlé prechody boli za tepla...aj po 100 km jazde...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.12.09, 21:28 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
ferrari píše: Ale do pekla, nerýpte do Crossmana toľko. Ja si myslím, že je to dobrá metóda, aspoň bude vedieť do budúcnosti, čo má nastaviť...proste raz to odladí a má...prečo nie
Blbost. Slo by to odladit bez stroboskopu a pak si zmerit to idealni nastaveni. No a za cas az se vytahaj pruzinky v rozdelovaci tak to zas bude cely v prdeli a muze zacit znova
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.12.09, 23:00 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Matthes píše: ferrari píše: Ale do pekla, nerýpte do Crossmana toľko. Ja si myslím, že je to dobrá metóda, aspoň bude vedieť do budúcnosti, čo má nastaviť...proste raz to odladí a má...prečo nie Blbost. Slo by to odladit bez stroboskopu a pak si zmerit to idealni nastaveni. No a za cas az se vytahaj pruzinky v rozdelovaci tak to zas bude cely v prdeli a muze zacit znova
tak si tam nastavím čokoľvek, ak to ide zmeriam... teda viem, čo môj motor chce a potrebuje...
... a keď sa vyťahajú pružinky, tak tam dám ďalší z asi desiatich rozdeľovačov, ktoré mám odložené a nastavím na ňom tých pár stupňov, ktoré chcem
(moji milí )
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
13.12.09, 14:08 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
crossman píše: ... a keď sa vyťahajú pružinky, tak tam dám ďalší z asi desiatich rozdeľovačov
Teda ja mám rozdelovač 20 rokov a pružinky sa mi ešte nevyťahali... Inak prosím Ťa neber to v zlom, len by ma zaujimalo, kolko rokov má človek, ktorý má takéto nápady?
_________________ Škoda Favorit, 136L r.v. 1990
|
13.12.09, 14:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|