Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 15:19



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Startovací kabely, rady pro výběr. 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
byl jsem včera na startu mondea 1.8 TD vedle přistavený fokus propojovací kabely na mondeo


startoval borec že trochu potočil a šlapal na plyn aby tam asi nastříkal akceleračni pumpičkou benzín, motor se jen těžce protáčel a poblafoval kolem pět radilů :sick: :shock: :evil: :?: :o


nastartoval jsem fokuse 10 minut točil na 2OOO otáček pak vlezl do mondea a nastartoval :shock: :D :D


tím chci říct že není potřeba kabely k nastartování tanku stačí obyčejné a baterku dobít nastartovaným autem :D miloš


20.12.09, 08:47
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Samozřejmě pokud necháš nějakou dobu propojené dva akumulátory a necháš vybitý nabíjet a až potom startuješ, tak to stačí. Ale pokud máš úplně vyždímaný akumulátor a hned chceš natočit a ještě k tomu těmi kvalitními kabely z tesca, tak nevím. Na devadesát procent to nenatočíš. Záleží ale taky, jaké auto chceš natočit, jak velký mráz venku je apod.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.09, 10:14
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
varok píše:
Samozřejmě pokud necháš nějakou dobu propojené dva akumulátory a necháš vybitý nabíjet a až potom startuješ, tak to stačí. Ale pokud máš úplně vyždímaný akumulátor a hned chceš natočit a ještě k tomu těmi kvalitními kabely z tesca, tak nevím. Na devadesát procent to nenatočíš. Záleží ale taky, jaké auto chceš natočit, jak velký mráz venku je apod.


nejlepší pro start je asi ten kufřík co tam je baterka, start, nabíječka i kompresor, já používám tu svářečku vypadá jak svářečka z telekomu byla vyřazena jako ohřívačka akumulátorů, potřebuje 220 připnu na baterku a brnk u nákladáku počkám třeba půl hodiny

jednou jsem ji připl u nákladáku a zapoměl za pět hodin detonace jak kráva a baterka :shock: zmizela :roll: postříkal jsem vodou všechny auta v okolí naštěstí se nikomu nic nestalo :sick: miloš


20.12.09, 11:04
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Hmm, dobré zážitky. Já pořád myslím, že svářečky mají velké napětí. Naprázdno něco okolo 45V a po zatížení okolo 20V, což je na aku 12V moc. Jedině to stáhnout nějakým obrovským odporem, tlumivkou nebo pod. Na náklaďák možná ano, ten co má 24V. Kdysy jsem měl doma udělanou nabíječku podobný princip, ale bylo tam asi 15V a asi 15A. Už jsem ji ale rozebral. Používal jsem ji u škody 105. Akumulátor byl třeba úplně vyždímaný a za dvě hoďky byl schopný motor natočit. Není to sice dobré, ale akumulátor už byl stějně před smrtí.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.09, 13:54
Profil

Příspěvky: 589
Bydliště: Slaný
Příspěvek 
mam startovaci kabely asi za 90 Kc, jeste jsem je nevybalil, ale mama stejny pouziva uz asi 10 let (tenkrat za stovku) a nikdy nebyl problem ze by to nestacilo, kdyz bylo potreba... nevidim duvod proc kupovat tak drahy, ono kdyz je potreba, tak to jde vsim. jedonu jsem kamosovi pomahal pri startovani fava jawkou 350/639 (12V) s pouzitim nejakejch kabelu co jsem mel s sebou v zasobe (kazdou chvili je potreba tady vymenit kabel ke svetlu, tamhle prestala svitit kontrolka, ..) a taky mu to chytlo.. sice to chvili trvalo a masina rvala jak zvire, ale povedlo se :)

_________________
Mam svuj svet-punk's not dead!


20.12.09, 21:01
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
tim že ty kabely sou fakt slabý žilky s velkou vrstvou :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.12.09, 21:11
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
raději jsem převedl řeč na dvojku horké vody a před startem polévá baterku :D miloš

:shock: A pomáhá to?

slovacek.milos píše:
není potřeba kabely k nastartování tanku stačí obyčejné a baterku dobít nastartovaným autem :D miloš

Proto má být dárcovské auto nastartované.

varok píše:
Záleží ale taky, jaké auto chceš natočit, jak velký mráz venku je apod.

Tak příklad z praxe, 1.9TDI, teplota cca -13°C, baterka už motorem skoro neotočila, po připojení k nastartovanému autu pomocí levných kabelů (120Kč) cca minuta až dvě "nabíjení", pak pohodový start na první pokus.


20.12.09, 21:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Počítejte že benzín si vezme při startu okolo 150-200A,TDi 350-400A a malej náklaďák klidně 850A...Ty z Tesca maj problém už se 100A??!!! Jak to nemá průřez 10mm měďi,tak to není kabel ale pokus :lol: tak že metráž je super a doporučuju :wink: ...

P.S. Ale jak se tu píše že se pomáhá tý protější s nabíjením,ano to funguje,jako propojovací oživovače,nikoliv jako startovací kabely :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


20.12.09, 22:54
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
ty z tesca maji průřez sotva 2mm :lol: něco jako kabely ke svíčkám

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.12.09, 05:53
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
fatal píše:
slovacek.milos píše:
raději jsem převedl řeč na dvojku horké vody a před startem polévá baterku :D miloš

:shock: A pomáhá to?


kolikrát je to jediná šance miloš


21.12.09, 07:41
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
patrik-hp píše:
Počítejte že benzín si vezme při startu okolo 150-200A,TDi 350-400A a malej náklaďák klidně 850A...Ty z Tesca maj problém už se 100A??!!! Jak to nemá průřez 10mm měďi,tak to není kabel ale pokus :lol: tak že metráž je super a doporučuju :wink: ...

P.S. Ale jak se tu píše že se pomáhá tý protější s nabíjením,ano to funguje,jako propojovací oživovače,nikoliv jako startovací
kabely :wink:



nevím jak fachčí ty výpočty o proudu ale starter na feldu má 1000 W : 12V =83,3A
diesel 1800 : 12 =150 A
TDi 1.8-2 kW 150-166 A


starter je redukovaný tak ty hodnoty budou ještě nižší miloš


:roll: :roll: :roll:


21.12.09, 07:49
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
fatal píše:
:shock: A pomáhá to?

kolikrát je to jediná šance miloš

Ještě jeden blbý dotaz, můžu tak polít baterku v Oktávce aniž bych něco poškodil? Netuším, co se tam pod baterkou skrývá... :roll:


21.12.09, 09:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
fatal píše:
slovacek.milos píše:
fatal píše:
:shock: A pomáhá to?

kolikrát je to jediná šance miloš

Ještě jeden blbý dotaz, můžu tak polít baterku v Oktávce aniž bych něco poškodil? Netuším, co se tam pod baterkou skrývá... :roll:



určitě pomalu polévej přiměřeně počkej a polévej, prostě se musí trošku ohřát teplem se zvedne kapacita,

já dnes taky přišel na jednu mrchu baterku celý týden jezdím bez problému a dnes ráno byla větší kosa baterka 100% ale na zátěži spadla na 5voltů na to si borec stěžoval že ráno nenatočil :P miloš


21.12.09, 11:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Musí bejt supr, když ta voda nateče dovnitř...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.12.09, 12:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
mám startovací kabely, filson, ty silnější 300A tuším...

ono u startovacích kabelů často není omezením ani tak síla kabelu (koukněte se do nových aut - jaké slabůstky tam dávají) protože to je zátěž velmi krátkodobá, a pokud nepůjde opravdu o totální brak, tak to vydrží i 16mm2 - tento průřez ale musí být na vodiči... viděl jsem i kabely, které měly vodič 4mm2 a izolaci silnou jak hadice...

hodně právě dělá kvalita kontaktu s poly, ono kleštěmi přes ty kulbatý svorky namontovaný na baterii to nejni nikdy nic extra...

mými kabely jsem natočil 2,5TDi audinu, ovšem chtělo to trochu počkat.. když to mělo velikou baterku, jinak vyšťavená baterka sežere vše...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


21.12.09, 14:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz