Startovací kabely, rady pro výběr.
Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
|
20.12.09, 08:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Samozřejmě pokud necháš nějakou dobu propojené dva akumulátory a necháš vybitý nabíjet a až potom startuješ, tak to stačí. Ale pokud máš úplně vyždímaný akumulátor a hned chceš natočit a ještě k tomu těmi kvalitními kabely z tesca, tak nevím. Na devadesát procent to nenatočíš. Záleží ale taky, jaké auto chceš natočit, jak velký mráz venku je apod.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.09, 10:14 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
varok píše: Samozřejmě pokud necháš nějakou dobu propojené dva akumulátory a necháš vybitý nabíjet a až potom startuješ, tak to stačí. Ale pokud máš úplně vyždímaný akumulátor a hned chceš natočit a ještě k tomu těmi kvalitními kabely z tesca, tak nevím. Na devadesát procent to nenatočíš. Záleží ale taky, jaké auto chceš natočit, jak velký mráz venku je apod.
nejlepší pro start je asi ten kufřík co tam je baterka, start, nabíječka i kompresor, já používám tu svářečku vypadá jak svářečka z telekomu byla vyřazena jako ohřívačka akumulátorů, potřebuje 220 připnu na baterku a brnk u nákladáku počkám třeba půl hodiny
jednou jsem ji připl u nákladáku a zapoměl za pět hodin detonace jak kráva a baterka zmizela postříkal jsem vodou všechny auta v okolí naštěstí se nikomu nic nestalo miloš
|
20.12.09, 11:04 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Hmm, dobré zážitky. Já pořád myslím, že svářečky mají velké napětí. Naprázdno něco okolo 45V a po zatížení okolo 20V, což je na aku 12V moc. Jedině to stáhnout nějakým obrovským odporem, tlumivkou nebo pod. Na náklaďák možná ano, ten co má 24V. Kdysy jsem měl doma udělanou nabíječku podobný princip, ale bylo tam asi 15V a asi 15A. Už jsem ji ale rozebral. Používal jsem ji u škody 105. Akumulátor byl třeba úplně vyždímaný a za dvě hoďky byl schopný motor natočit. Není to sice dobré, ale akumulátor už byl stějně před smrtí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.09, 13:54 |
|
|
Stinovlas
Příspěvky: 589 Bydliště: Slaný
|
mam startovaci kabely asi za 90 Kc, jeste jsem je nevybalil, ale mama stejny pouziva uz asi 10 let (tenkrat za stovku) a nikdy nebyl problem ze by to nestacilo, kdyz bylo potreba... nevidim duvod proc kupovat tak drahy, ono kdyz je potreba, tak to jde vsim. jedonu jsem kamosovi pomahal pri startovani fava jawkou 350/639 (12V) s pouzitim nejakejch kabelu co jsem mel s sebou v zasobe (kazdou chvili je potreba tady vymenit kabel ke svetlu, tamhle prestala svitit kontrolka, ..) a taky mu to chytlo.. sice to chvili trvalo a masina rvala jak zvire, ale povedlo se
_________________ Mam svuj svet-punk's not dead!
|
20.12.09, 21:01 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
tim že ty kabely sou fakt slabý žilky s velkou vrstvou
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.12.09, 21:11 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
slovacek.milos píše: raději jsem převedl řeč na dvojku horké vody a před startem polévá baterku miloš A pomáhá to? slovacek.milos píše: není potřeba kabely k nastartování tanku stačí obyčejné a baterku dobít nastartovaným autem miloš Proto má být dárcovské auto nastartované. varok píše: Záleží ale taky, jaké auto chceš natočit, jak velký mráz venku je apod.
Tak příklad z praxe, 1.9TDI, teplota cca -13°C, baterka už motorem skoro neotočila, po připojení k nastartovanému autu pomocí levných kabelů (120Kč) cca minuta až dvě "nabíjení", pak pohodový start na první pokus.
|
20.12.09, 21:43 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Počítejte že benzín si vezme při startu okolo 150-200A,TDi 350-400A a malej náklaďák klidně 850A...Ty z Tesca maj problém už se 100A??!!! Jak to nemá průřez 10mm měďi,tak to není kabel ale pokus tak že metráž je super a doporučuju ...
P.S. Ale jak se tu píše že se pomáhá tý protější s nabíjením,ano to funguje,jako propojovací oživovače,nikoliv jako startovací kabely
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
20.12.09, 22:54 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ty z tesca maji průřez sotva 2mm něco jako kabely ke svíčkám
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.12.09, 05:53 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
fatal píše: slovacek.milos píše: raději jsem převedl řeč na dvojku horké vody a před startem polévá baterku miloš
A pomáhá to?
kolikrát je to jediná šance miloš
|
21.12.09, 07:41 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
patrik-hp píše: Počítejte že benzín si vezme při startu okolo 150-200A,TDi 350-400A a malej náklaďák klidně 850A...Ty z Tesca maj problém už se 100A??!!! Jak to nemá průřez 10mm měďi,tak to není kabel ale pokus tak že metráž je super a doporučuju ... P.S. Ale jak se tu píše že se pomáhá tý protější s nabíjením,ano to funguje,jako propojovací oživovače,nikoliv jako startovací kabely
nevím jak fachčí ty výpočty o proudu ale starter na feldu má 1000 W : 12V =83,3A
diesel 1800 : 12 =150 A
TDi 1.8-2 kW 150-166 A
starter je redukovaný tak ty hodnoty budou ještě nižší miloš
|
21.12.09, 07:49 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
slovacek.milos píše: fatal píše: :shock: A pomáhá to? kolikrát je to jediná šance miloš
Ještě jeden blbý dotaz, můžu tak polít baterku v Oktávce aniž bych něco poškodil? Netuším, co se tam pod baterkou skrývá...
|
21.12.09, 09:46 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
fatal píše: slovacek.milos píše: fatal píše: :shock: A pomáhá to? kolikrát je to jediná šance miloš Ještě jeden blbý dotaz, můžu tak polít baterku v Oktávce aniž bych něco poškodil? Netuším, co se tam pod baterkou skrývá...
určitě pomalu polévej přiměřeně počkej a polévej, prostě se musí trošku ohřát teplem se zvedne kapacita,
já dnes taky přišel na jednu mrchu baterku celý týden jezdím bez problému a dnes ráno byla větší kosa baterka 100% ale na zátěži spadla na 5voltů na to si borec stěžoval že ráno nenatočil miloš
|
21.12.09, 11:07 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Musí bejt supr, když ta voda nateče dovnitř...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.12.09, 12:55 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
mám startovací kabely, filson, ty silnější 300A tuším...
ono u startovacích kabelů často není omezením ani tak síla kabelu (koukněte se do nových aut - jaké slabůstky tam dávají) protože to je zátěž velmi krátkodobá, a pokud nepůjde opravdu o totální brak, tak to vydrží i 16mm2 - tento průřez ale musí být na vodiči... viděl jsem i kabely, které měly vodič 4mm2 a izolaci silnou jak hadice...
hodně právě dělá kvalita kontaktu s poly, ono kleštěmi přes ty kulbatý svorky namontovaný na baterii to nejni nikdy nic extra...
mými kabely jsem natočil 2,5TDi audinu, ovšem chtělo to trochu počkat.. když to mělo velikou baterku, jinak vyšťavená baterka sežere vše...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
21.12.09, 14:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|