Autor |
Zpráva |
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Karburátor Favo
Zdravím Všechny a předem přeju krásný svátky....
Mám malej dotaz: v létě jsem předělával svýho rapida - blok motoru z felicie a hlava s karburátorem z Fava... přehazoval jsem motor do nové kastle a starej rapid stál asi dva nebo tři měsíce než se nová kastle obrousila, nastříkala a udělal podvozek atd.
přehodil jsem teda motor ale zdá se mi že už nejde tak jak jel, napadaj mě dvě věci, budto to je převodovkou ( obě jsou 5qalt) a nebo že je něco s karburátorem... se starým rapidem jsem jel po dálnici a ze 120 krásně plynule zrychlil na 150 i s plynem ( max na plyn 160-170) a s benzínem se to klepalo ke 180.... je možný že ta převodka je jinačí a tím pádem to má takovej vliv , nebo že je něco s karburátorem? ted to rozjedu max na 140 s plynem a to je co říct a s benzínem to není o moc lepší... dá se popřípadě poznat jestli je karbec nějak v háji? díky za každou radu...
|
24.12.09, 14:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
nejni 9q jako 5q, jakou verzi tam máš?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
24.12.09, 15:04 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ak máš 5q, tak jediný rozdiel by mohol byť stály prevod...môžeš mať 3,9, resp. 4,22...ja som prehodil Favo motor z otcovej (5q, SP 3,9) do mojej (5q, SP 4,22) a veru to bol tiež rapídny rozdiel...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
24.12.09, 15:43 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
ferrari. to jsem měl právě na mysli, 3,9 je dlouuuuhej, kdežto 4,22 akorát.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
24.12.09, 16:39 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
takže myslíte ,že karbec je v cajku akorát ta převodovka bude jiná? jako co se týče otáček tak je to taky znát... ale jako rozdíl to je fakt velkej... předjíždět se s tím fakt nedá
|
24.12.09, 16:45 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
dedous: jaké otáčky máš při 90km/h? pokud okolo 3000, tak to bude 4,22, púokud 2500, je to dlouhý 3,9
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
24.12.09, 21:45 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
pokud je to líné pořád, tak leda by za tu dobu zpuchřela membrána ovládání druhé komory.. to pak auto jezdí jakoby normálně plynule, ale vlažně..
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
24.12.09, 21:46 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No by som doplnil, že to bol diametrálny rozdiel, ale zasa ťažko povedať, čo bolo lepšie..
Toť citácia z mojej garáže:
"že motor najprv namontujem do otcovho auta (hlavne kvôli tomu, že vyťahovanie/nahdzoavnie motora som tam už mal nacvičené a tiež kvôli tomu, že som bol stále na vážkach, ktoré auto si mám nechať – tá hlučnosť). Motor som osadil a ak si dobre pamätám, nebol väčší problém s nábehom...chodilo to super, to som sa inak bláznil (super bolo, ke´d som dal dole ten nátrubok z filterboxa – akonáhle sa zapla 2.komora, motor chytil krásny barytón – jednoducho nádhera)...ale, už bolo cítiť, že otcova 130tka už má najlepšie časy za sebou...tento motor s ňou pekne cvičil a hrkalo kadečo...ale motor tam bol osadený cca 2 mesiace, ja som jazdil na otcovom aute a on na moej 125ke. A keďže 130ka mala najlepši časy za sebou, rozhodol som sa, že si nechám 125ku a teda Favo motor musí do 125ky....motor som teda prehodil a zo 125ky som dal do otcovej 130tky (inak, papierovo 120tka) ..Ale späť k Favo motoru – skončil teda v mojej 125ke, jazdí to super, ale stratila sa tá dravosť, s akou sa prejavoval v otcovej 130tke. Zvukový prejav je tiež o ničom, stratil sa krásny barytón, iba to hučí...no čo, kyvka"
Pocitovo to bolo lepšie v tej 130tke, jl. v´daka tej kyvke...fakt ale je, že pod 95 km/h sa 5ke veľmi nechcelo...
Bol to ale brutálny rozdiel (vnímal som ho, ako k horšiemu) a to som nič iné neurobil, iba komplet motor (vrátane karbu, výfuku, rozdeľovača) prehodil z otcovej 130tky do mojej 125ky...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
24.12.09, 22:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Je to sice něco jiného ale zkusím se přidat. Tatík měl nedávno fávo r.v. 93 a měl tam převod 4,120, nebo kolik to je. Já měl předtím fávo r.v.91 a tam byl ještě převod dlouhý těch 3,9. To byl sakra rozdíl. I když se to možná nezdá, tak i ten stálý převod udělá hodně. S tím kratším převodem se mi zdá, že to lépe táhne. S tím delším převodem to jakoby plynule zrychluje, ale žádná raketa. Taky ale záleží s jakým motorem je to kombinované.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.12.09, 10:37 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Pech. píše: dedous: jaké otáčky máš při 90km/h? pokud okolo 3000, tak to bude 4,22, púokud 2500, je to dlouhý 3,9 tak to tam ted mám tu 3,9 protože jedu 130(aspon na tacháku) a mám tam něco málo přes 3000
|
26.12.09, 12:29 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Pech. píše: pokud je to líné pořád, tak leda by za tu dobu zpuchřela membrána ovládání druhé komory.. to pak auto jezdí jakoby normálně plynule, ale vlažně.. právě to jsem si myslel, že bude něco s druhou komorou nebo klapkou a nebo ta převodka.... a hlavně ve spotřebě jsem žádnej rozdíl nepocítíl takže žádnou výhodu v tý dlouhý převodce nevidím... a jak poznám tu zpuchřelou membránu, dá se to opravit kdyžtak doma? díky
Naposledy upravil Dedous dne 26.12.09, 12:35, celkově upraveno 1
|
26.12.09, 12:32 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
varok píše: Je to sice něco jiného ale zkusím se přidat. Tatík měl nedávno fávo r.v. 93 a měl tam převod 4,120, nebo kolik to je. Já měl předtím fávo r.v.91 a tam byl ještě převod dlouhý těch 3,9. To byl sakra rozdíl. I když se to možná nezdá, tak i ten stálý převod udělá hodně. S tím kratším převodem se mi zdá, že to lépe táhne. S tím delším převodem to jakoby plynule zrychluje, ale žádná raketa. Taky ale záleží s jakým motorem je to kombinované. přesně s tebou souhlasím, a hlavně nevidím rozdíl ve spotřebě takže tam asi šoupnu tu původní převodku a budu spokojenej...
|
26.12.09, 12:34 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
a ještě chlapy jak se dá poznat jako převodku tam mám? jeto tam někde psané?
|
26.12.09, 12:34 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Musíš spočítat zuby talířovýho kola, po sundání válečku spojky je k němu přístup, pro 3.90 převod jich má být 39. Každopádně pokud máš při 130 tacho kus přes 3000 otáček, tak to bude 3.90.
...Je teda možnost že to je 4.22 a tacho ti brutálně přeměřuje ještě víc než mě, ale chyba 35kmph se mi zdá v podstatě vyloučená.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.12.09, 13:06 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Šemik píše: Musíš spočítat zuby talířovýho kola, po sundání válečku spojky je k němu přístup, pro 3.90 převod jich má být 39. Každopádně pokud máš při 130 tacho kus přes 3000 otáček, tak to bude 3.90. ...Je teda možnost že to je 4.22 a tacho ti brutálně přeměřuje ještě víc než mě, ale chyba 35kmph se mi zdá v podstatě vyloučená. no já si osobně myslím že to je tou převodkou protože za 2 měsíce by snad karbec neodešel když předtím můj drakouš lítal jak o závod... jinak ta chyba podle gps je necelých 10 km/h při větších rychlostech , do 80 to hraje... takže asi ta převodka... tak díky hoši
|
26.12.09, 16:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 63 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|