dobijanie 742/motor favorit 136
Autor |
Zpráva |
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Po přečtení mám pocit že někteří mají v autech spíš elektrocentrálu poháněnou motorem
Ale jinak si tam dejte alternátor třeba 150A. Vyměňte kabeláž za dvakrát větší průřezy, když vás to baví.
Já dělám altíky už dlouho,ale že bych někomu řekl ať neopravuje altík a ať radši namontuje nějaký silný z jiného auta to se ještě nestalo a kupodivu všechny auta normálně jezdily s tím co tam dal výrobce. Ale budiž, když to někoho baví proč ne.
|
6.1.10, 16:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Čím větší ptákovina, tím má větší ohlas.
Ono to sice na první pohled vypadá katastroficky, když auto na volnoběh nedobíjí. Ale málokdo z těch co s tím mají problémy si připustí, kolik času při normální běžné jízdě motor na volnoběh běží. Kdo se nad tím zamyslí, tak zjistí, že je to jen nepatrný zlomeček celkového času jízdy. Jinak motor běží vždycky v otáčkách kdy spolehlivě stíhá dobíjet.
|
6.1.10, 17:29 |
|
|
Stinovlas
Příspěvky: 589 Bydliště: Slaný
|
volnobeh 900-1000? ja mam bez sytice asi 500rpm, nechcipa, kontrolka obcas malinko zhne, ale nic extremniho. prijde mi to jako blbost, ale muze to necemu uskodit? docela mi to takhle vyhovuje, ma to peknej tichej chod
edit: na druhou stranu, v pickupu mam rozhodne vyssi, akorat nevim kolik bo tam neni otackomer. a kdyz se to snazim snizit, tak chcipa....
_________________ Mam svuj svet-punk's not dead!
|
6.1.10, 17:34 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
suri píše: k šemíkovým ložiskám , neviem čo máš za alternátor a kor polský ale mám tu jeden z najnovších 70a síce ešte nemá zadok v plaste ale ložisko v prednom veku je zablendované a nemá krycí plech a nity čiže sa dá vybrať len deštruktívne , obidve ložiská sú SKF France majú najazdené podľa stavu okolia celkom dosť a nemajú žiadnu vôľu , preto nechápem kto tam dával poľské ložiská a ked si ich tam videl prečo si ich nevymenil? obe ložiská ZKL C3 stoja 120 korún a SKF C3 250 korún . ja som spokojný s tým čo mám , nebudem prerábať pol motora kvôli boschu ktorý bude len trošku lepšie dobíjať
Byl (je) to Magneton CZ, r.v cca 2007. Ložiska byla originální z výroby a proč jsem je nevyměnil? Nebyly k tomu důvody, vůli ještě neměla a navíc mě výkony toho alternátoru nestačily a plánoval jsem se ho zbavit, tak k čemu by to bylo? Jak je psáno dále, jsem magor a naprosto neskutečně mě sere když i na volnoběh není plné napětí a pohasnou světla, byť by ten rozdíl měl být sebemenší A že se musí předělat držák a zdvojnásobit průřez vedení? To je to nejmenší, stejně mě tahání drátů baví..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.1.10, 17:58 |
|
|
suri
Příspěvky: 188 Bydliště: Banská Bystrica
|
vo felde sa to tak lahko prehadzovať nedá , nie je to ako 742 kde dáš aký chceš altík lebo tu nie je miesto
|
7.1.10, 18:19 |
|
|
suri
Příspěvky: 188 Bydliště: Banská Bystrica
|
dnes zmerané dve autá Fabia 1,4 50kW , jedna alternátor Bosch druhá vzhladovo tiež ako bosch ale bol to magneton a hodnoty ?
voľnobeh - svetlá , vetrák na 1 - 14,1V magneton , bosch 14V
voľnobeh + svetlá , vyhrievanie okna , vetrák na 4 ku , hmlovky - 13,4V magneton aj bosch
pri otáčkach 2000 nech je zapnuté čo chce magneton 14,5 a bosch 14,4-5
takže ani jedno žiadna výhra , skúsim zohnať nejaký pekný jetý magneton do fábie a možno bude spolahlivejší ako fáčkové feldové alternátory
|
8.1.10, 12:52 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Šemik píše: ... stejně mě tahání drátů baví..
Me zas svarovani
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.1.10, 13:00 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
no vidim, ze asi nik tu nepochopil moj problem.. co uz.. nevadi.. dal som starter s reduktorom a startuje bez problemov...
|
24.1.10, 10:20 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Mixal.s: Já si myslím, že problém pochopily. Ale když někdo ani po asi pěti výzvách nenapíše jaké má volnoběžné otáčky, tak co mají řešit? Je potřeba napsat ty otáčky, napětí na altíku při volnoběhu a napětí na akumulátoru při volnoběhu.
A o těch alternátorech: Pokud si někdo chce dát altík třeba ten 70A, nebo vyšší, ať si dá. Pokud ale je i ta 55A verze v dobrém stavu, tak nevidím problém. Já mám origo Magneton 55A a nemám problémy. Fáčko mám asi 4 roky, 50kW motor BMM. Když jsem ho koupil, měl jsem napětí na volnoběh asi kolem 14,2V. Poslední dobou mi to ale nějak špatně dobíjelo, i když pořád v normě. Už jsem měl napětí asi 13,5-13,7V na volnoběh. Startér mám redukovaný jako mají felície. Kdysy startér pískal jako píšťalka a v poslední době dost pomalu točil motorem. Hlavně když jsem pár dní nikde nejel. Navíc ještě ty mrazy. Vyndal jsem altík z auta, rozebral a pořádně repasnul podomácku. Všechno jsem pořádně vyčistil- ložiska a namazal, kroužky přebrousil, regulátor vyčistil a vyměnil uhlíky. Všechny pájené spoje vyčistil a popř. přepájel. Potom jsem v autě vyčistil všechny kostry a silové spoje. Světe div se, najednou mám na Akumulátoru při volnoběhu zase kolem 14V. Koupil jsem ale nový aku, protože ten starý nedržel kapacitu. Stačilo dva nebo tři dny nejezdit a už jsem nenatočil. Startér točil, ale tak pomalu, že nenaskočil motor. U BMM motorů a asi i MPi musí mít startér určité otáčky, aby motor naskočil. Nyní mám asi 14 dní nový aku od Akumy 44A a i když týden stojím bez ježdění, tak startér zapíská a motor naskočí. I při těch velkých mrazech.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.1.10, 12:27 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Pozor na jednu věc, na kterou se zapomíná.
Hodnoty dobíjecího napětí by se měly měřit, když je baterka nabitá a v dobrém stavu. Jsou totiž mimo jiné závislé i na jejím okamžitém stavu. Při vybité baterce můžou být dost podstatně nižší i při správně fungujícím dobíjení.
|
24.1.10, 18:00 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Venda: Zas ale kdyby mel poradnej altik, tak u nej to bude jedno. Relativne... Samozrejme nesmi ta baterka byt prazdna uplne.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
24.1.10, 18:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Podle mne se Mathes pleteš. Venda to napsal správně. Já to samozřejmě měřím, pokud je akumulátor dobře nabitý. Buď po jízdě nebo po nabití nabíječkou. Pokud má akumulátor např. naprázdno 12,7V tak to altík dobíjí na 14,2V. Pokud je na aku ale např. jen 11,5V tak to při dobíjení spadne na 13,5V. Píšu to jen příkladem, vypočítat to zatím neumím. Stejně pořád nevím, co tady řešíte s volnoběhem? Pokud nesvítí kontrolka dobíjení plným jasem, nejlépe ani nežhne slabým jasem, tak je dobíjení OK. Vymlouvat se na Magneton a že Bosh je lepší, myslím že ne. Pokud srovnáte ten váš slavný Bosh a Magneton úplně nový, tak na tom budou úplně stejně. Rozdíl bude jen v tom, že Magneton bude při repasi stát přibližně 1000,- kč a Bosh asi dvakrát tolik, jestli ne více.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.1.10, 10:18 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ale jo, Venda ma pravdu, ja jen poukazuju na to, ze taky zalezi cim dobijis tu baterku. Pokud magnetonem kde kazda ampera je draha tak ten rozdil v mereni je daleko vetsi nez u Valea kde 5A zadna mira.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
25.1.10, 11:47 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Mám menší otázku. Při použití původního origo relé a 55 origo altíku nedostanu v otáčkách více jak 13,9 - 14 V. Když tam hodim neorigo relé (černý plastový), tak to dosáhne až na 14,2 V. Pak se to ale zblbne a začne dávat víc (přebíjet). Tak jezdím s origo.
Kdybych koupil nový plastový relé dávalo by 14,2 V nebo 14 V ?
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
25.1.10, 17:55 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Martin007 jezdí to černý plastový kterým původně pohrdal
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
25.1.10, 18:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|