Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 14:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 dobijanie 742/motor favorit 136 
Autor Zpráva

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Po přečtení mám pocit že někteří mají v autech spíš elektrocentrálu poháněnou motorem :lol:
Ale jinak si tam dejte alternátor třeba 150A. Vyměňte kabeláž za dvakrát větší průřezy, když vás to baví.
Já dělám altíky už dlouho,ale že bych někomu řekl ať neopravuje altík a ať radši namontuje nějaký silný z jiného auta to se ještě nestalo a kupodivu všechny auta normálně jezdily s tím co tam dal výrobce. Ale budiž, když to někoho baví proč ne.


6.1.10, 16:56
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Čím větší ptákovina, tím má větší ohlas.
Ono to sice na první pohled vypadá katastroficky, když auto na volnoběh nedobíjí. Ale málokdo z těch co s tím mají problémy si připustí, kolik času při normální běžné jízdě motor na volnoběh běží. Kdo se nad tím zamyslí, tak zjistí, že je to jen nepatrný zlomeček celkového času jízdy. Jinak motor běží vždycky v otáčkách kdy spolehlivě stíhá dobíjet.


6.1.10, 17:29
Profil

Příspěvky: 589
Bydliště: Slaný
Příspěvek 
volnobeh 900-1000? :shock: ja mam bez sytice asi 500rpm, nechcipa, kontrolka obcas malinko zhne, ale nic extremniho. prijde mi to jako blbost, ale muze to necemu uskodit? docela mi to takhle vyhovuje, ma to peknej tichej chod :)

edit: na druhou stranu, v pickupu mam rozhodne vyssi, akorat nevim kolik bo tam neni otackomer. a kdyz se to snazim snizit, tak chcipa....

_________________
Mam svuj svet-punk's not dead!


6.1.10, 17:34
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
suri píše:
k šemíkovým ložiskám , neviem čo máš za alternátor a kor polský ale mám tu jeden z najnovších 70a síce ešte nemá zadok v plaste ale ložisko v prednom veku je zablendované a nemá krycí plech a nity čiže sa dá vybrať len deštruktívne , obidve ložiská sú SKF France majú najazdené podľa stavu okolia celkom dosť a nemajú žiadnu vôľu , preto nechápem kto tam dával poľské ložiská a ked si ich tam videl prečo si ich nevymenil? obe ložiská ZKL C3 stoja 120 korún a SKF C3 250 korún . ja som spokojný s tým čo mám , nebudem prerábať pol motora kvôli boschu ktorý bude len trošku lepšie dobíjať


Byl (je) to Magneton CZ, r.v cca 2007. Ložiska byla originální z výroby a proč jsem je nevyměnil? Nebyly k tomu důvody, vůli ještě neměla a navíc mě výkony toho alternátoru nestačily a plánoval jsem se ho zbavit, tak k čemu by to bylo? Jak je psáno dále, jsem magor a naprosto neskutečně mě sere když i na volnoběh není plné napětí a pohasnou světla, byť by ten rozdíl měl být sebemenší :evil: A že se musí předělat držák a zdvojnásobit průřez vedení? To je to nejmenší, stejně mě tahání drátů baví..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


6.1.10, 17:58
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Banská Bystrica
Příspěvek 
vo felde sa to tak lahko prehadzovať nedá , nie je to ako 742 kde dáš aký chceš altík lebo tu nie je miesto


7.1.10, 18:19
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Banská Bystrica
Příspěvek 
dnes zmerané dve autá Fabia 1,4 50kW , jedna alternátor Bosch druhá vzhladovo tiež ako bosch ale bol to magneton a hodnoty ?
voľnobeh - svetlá , vetrák na 1 - 14,1V magneton , bosch 14V
voľnobeh + svetlá , vyhrievanie okna , vetrák na 4 ku , hmlovky - 13,4V magneton aj bosch
pri otáčkach 2000 nech je zapnuté čo chce magneton 14,5 a bosch 14,4-5
takže ani jedno žiadna výhra , skúsim zohnať nejaký pekný jetý magneton do fábie a možno bude spolahlivejší ako fáčkové feldové alternátory


8.1.10, 12:52
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Šemik píše:
... stejně mě tahání drátů baví..


Me zas svarovani :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.1.10, 13:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
no vidim, ze asi nik tu nepochopil moj problem.. co uz.. nevadi.. dal som starter s reduktorom a startuje bez problemov...


24.1.10, 10:20
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Mixal.s: Já si myslím, že problém pochopily. Ale když někdo ani po asi pěti výzvách nenapíše jaké má volnoběžné otáčky, tak co mají řešit? Je potřeba napsat ty otáčky, napětí na altíku při volnoběhu a napětí na akumulátoru při volnoběhu.
A o těch alternátorech: Pokud si někdo chce dát altík třeba ten 70A, nebo vyšší, ať si dá. Pokud ale je i ta 55A verze v dobrém stavu, tak nevidím problém. Já mám origo Magneton 55A a nemám problémy. Fáčko mám asi 4 roky, 50kW motor BMM. Když jsem ho koupil, měl jsem napětí na volnoběh asi kolem 14,2V. Poslední dobou mi to ale nějak špatně dobíjelo, i když pořád v normě. Už jsem měl napětí asi 13,5-13,7V na volnoběh. Startér mám redukovaný jako mají felície. Kdysy startér pískal jako píšťalka a v poslední době dost pomalu točil motorem. Hlavně když jsem pár dní nikde nejel. Navíc ještě ty mrazy. Vyndal jsem altík z auta, rozebral a pořádně repasnul podomácku. Všechno jsem pořádně vyčistil- ložiska a namazal, kroužky přebrousil, regulátor vyčistil a vyměnil uhlíky. Všechny pájené spoje vyčistil a popř. přepájel. Potom jsem v autě vyčistil všechny kostry a silové spoje. Světe div se, najednou mám na Akumulátoru při volnoběhu zase kolem 14V. Koupil jsem ale nový aku, protože ten starý nedržel kapacitu. Stačilo dva nebo tři dny nejezdit a už jsem nenatočil. Startér točil, ale tak pomalu, že nenaskočil motor. U BMM motorů a asi i MPi musí mít startér určité otáčky, aby motor naskočil. Nyní mám asi 14 dní nový aku od Akumy 44A a i když týden stojím bez ježdění, tak startér zapíská a motor naskočí. I při těch velkých mrazech.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.1.10, 12:27
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Pozor na jednu věc, na kterou se zapomíná.
Hodnoty dobíjecího napětí by se měly měřit, když je baterka nabitá a v dobrém stavu. Jsou totiž mimo jiné závislé i na jejím okamžitém stavu. Při vybité baterce můžou být dost podstatně nižší i při správně fungujícím dobíjení.


24.1.10, 18:00
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Venda: Zas ale kdyby mel poradnej altik, tak u nej to bude jedno. Relativne... Samozrejme nesmi ta baterka byt prazdna uplne.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


24.1.10, 18:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Podle mne se Mathes pleteš. Venda to napsal správně. Já to samozřejmě měřím, pokud je akumulátor dobře nabitý. Buď po jízdě nebo po nabití nabíječkou. Pokud má akumulátor např. naprázdno 12,7V tak to altík dobíjí na 14,2V. Pokud je na aku ale např. jen 11,5V tak to při dobíjení spadne na 13,5V. Píšu to jen příkladem, vypočítat to zatím neumím. Stejně pořád nevím, co tady řešíte s volnoběhem? Pokud nesvítí kontrolka dobíjení plným jasem, nejlépe ani nežhne slabým jasem, tak je dobíjení OK. Vymlouvat se na Magneton a že Bosh je lepší, myslím že ne. Pokud srovnáte ten váš slavný Bosh a Magneton úplně nový, tak na tom budou úplně stejně. Rozdíl bude jen v tom, že Magneton bude při repasi stát přibližně 1000,- kč a Bosh asi dvakrát tolik, jestli ne více.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.1.10, 10:18
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ale jo, Venda ma pravdu, ja jen poukazuju na to, ze taky zalezi cim dobijis tu baterku. Pokud magnetonem kde kazda ampera je draha tak ten rozdil v mereni je daleko vetsi nez u Valea kde 5A zadna mira.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.1.10, 11:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek 
Mám menší otázku. Při použití původního origo relé a 55 origo altíku nedostanu v otáčkách více jak 13,9 - 14 V. Když tam hodim neorigo relé (černý plastový), tak to dosáhne až na 14,2 V. Pak se to ale zblbne a začne dávat víc (přebíjet). Tak jezdím s origo.
Kdybych koupil nový plastový relé dávalo by 14,2 V nebo 14 V ?

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


25.1.10, 17:55
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Martin007 jezdí to černý plastový :lol: kterým původně pohrdal :lol: :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


25.1.10, 18:13
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz