Autor |
Zpráva |
Pavel Petr
Příspěvky: 20
|
Seřízení LPG
Dobrý den, jsem tady nový, takže se tady ještě moc neorientuji. Potřeboval bych poradit, tak seřídit LPG. Mám Favorit r.v. 93, karburátor, LPG zařízení Lovtec. Má najeto 135tis z toho 60tis na plyn. Žádné závady nebyly, jen jsem dělal ravize a měnil filtry. Jen když je slabší baterka. tak nepřisává sytič plynu. Nedávno byli vyměněny ventily a zabroušeny sedla. Jde mi o snížení spotřeby, přes léto jsem jezdil 7,5-8l, na dálku i 6,5l, minulou zimu 8,5-9l. Teď se spotřeba pohybuje kolem 10l při stejném stylu jízdy. Většinou jezdím sám nebo ve dvou bez nákladu. V zimě startuji na benzín. Volnoběch občas malinko kolísá cca o 300ot. Mezi 600-900ot. Při přepnutí na benzín má větší tak 1000ot. Auto mi připadá línější na rozjezd ale když se rozjede, tak udrží rychlost do kopce déle než předtim (možná dávám víc plynu, v zimních botech nemám tolik cit). Nějak jsem se rozepsal a snad na nic nezapoměl. Všem děkuji za rady.
|
21.1.10, 19:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
pokud se vrtalo s hlavou ylo by dobré vědět jestli máš v pořádku kompresní tlaky, těm hlavám zas tolik nerozumím alekdyž přinesu hlavu na fáčko co jezdilo na LPG tak mi opraváč hlav hlavu max přebrousí a vymění gufera, jinak mě vyhodí, protoýe je permanentně nasraný tak se ani neptím proč,
seřízení bych zkusil dlouhodobý výzkum máš vyšší volnoběh tak na reduktorru máš plastový šroubek tenpomalinku utahuj pokud ti bude volnoběh stopat a potom klesat tak je tam spotřea musí hned klesat, po chloupkách pomalinku při teplém motoru
pak pomalinku vrtni se škrtícím ventilem na tlusté hadici, žere chudá i bohatá směs, každý den si utáhni pět minut pak napiš zna se nic neděje a za polik minut ti auto zleniví,
stejně tak se dá dolatit předstih, samozřejmě musíš mít v pořádku zapalování kabely, rozdělovač, palec svíčky miloš
|
22.1.10, 07:57 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Musím říct, že mám naprosto stejný problém. Sytič plynu mě taky teď pořád zlobí a žere to víc než před výměnou membrán.
Zkontroluj, jestli jde na přívod k cívce "sytiči" proud, když sytič stlačíš...ona v něm možná zamrzá v tomto počasí voda a zastudena se mu nechce. Zatepla cvaká jedna radost.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.1.10, 08:04 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
gokralik píše: Musím říct, že mám naprosto stejný problém. Sytič plynu mě taky teď pořád zlobí a žere to víc než před výměnou membrán. Zkontroluj, jestli jde na přívod k cívce "sytiči" proud, když sytič stlačíš...ona v něm možná zamrzá v tomto počasí voda a zastudena se mu nechce. Zatepla cvaká jedna radost.
jestli mě pamět neklame tak jsi někomu radil utáhnout škrták a pak povolit o tři otáčky no to je pak žrádelna miloš
|
22.1.10, 09:34 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
a ta výměna membrán kdo ti to dělal máš správně seřízenou píčku pístku druhého stupně miloš
|
22.1.10, 09:54 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No to jsem sice radil, ale takhle mi to připadá jako nastavení do výchozí polohy. Tam by to mělo fungovat a pak by měl člověk utahovat a sledovat jak to jede. U mě to takhle kdysi fungovalo, sice auto lenivělo a lenivělo, ale taky se snižovala spotřeba.
Ty membrány jsem si měnil sám, ale podle návodu z HL Propan a páčku druhého stupně jsem měl pěkně zarovno s tělem reduktoru. Až v létě budu měnit chladící kapalinu, asi to zase rozeberu a překontroluju. Je možné, že si to ještě nějak sedlo a je to mimo.
Teď mi to žere těch 10l, ale taky je venku -10˚C a jezdím jen po městě nebo maximálně 15km najednou. Na plyn i startuju. Možná až se oteplí, spotřeba zase klesne.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.1.10, 10:21 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
když ja ta páčka nahoru víc to žere a dolu tak méně, jak jde nahoru má problém ji ta cívečka přetlačit pod tou cívečkou je taky guma a dá se štelovat o něco ji povolit pak má větší sílu
ten škrták to tak jde že púak utahuješ, rovnou se to dělá že nastavíš 3000 otáček, udusíš škrtákem a povolíš o jednu točku pak po chloupkách dlouhodobý výzkum,
spotřebu aletaky dělá VN a předstih miloš
|
22.1.10, 10:53 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
VN část by měla být v pořádku, kabely, palec, víčko, svíčky jsou nové. Rozdělovač po mírné GO (ale nedělal jsem ji já, tak nevím, jak na tom ve skutečnosti je). Předstih 5˚. Předtím jsem zkoušel i 12˚ na volnoběh, ale žralo to stejně.
No až to rozeberu, tak se na páčku podívám a nebo zkusím hodit auto na emise a seřídit podle lambdy, jak píšou v příručce. Nebo konečně zajedu někam za plynařem, ať se mi na to podívá odborník.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.1.10, 11:10 |
|
|
Pavel Petr
Příspěvky: 20
|
slovacek.milos - Tlaky jsou v pohodě, proto byla hlava vyndaná a měnili se i ventily. Předtím to nechtělo startovat ani na benzín. Jinak od cívky až po svíčky je vše vyměněné.
|
22.1.10, 18:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Pavel Petr píše: slovacek.milos - Tlaky jsou v pohodě, proto byla hlava vyndaná a měnili se i ventily. Předtím to nechtělo startovat ani na benzín. Jinak od cívky až po svíčky je vše vyměněné.
a ventily máš seřízeny
máš i hliníkové zdvihátka miloš
|
23.1.10, 07:39 |
|
|
Pavel Petr
Příspěvky: 20
|
slovacek.milos píše: Pavel Petr píše: slovacek.milos - Tlaky jsou v pohodě, proto byla hlava vyndaná a měnili se i ventily. Předtím to nechtělo startovat ani na benzín. Jinak od cívky až po svíčky je vše vyměněné. a ventily máš seřízeny máš i hliníkové zdvihátka miloš
Seřízené by to mělo být. Bylo to u známého v servisu.
|
23.1.10, 10:11 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
na tom reduktoru je šroubek tak u zahřátého motoru na LPG sniž volnoběh utahováním pak napi někdy při utahování může volnoběh naopak narůstat,
pak si prstem na karbecu přidej cca 3OOO otáček a utahuj ten škrtící ventil od reduktoru ke karbecu až auto skoro chcípen, pak povol o jednu otáku a dolad volnoběh miloš
|
23.1.10, 14:29 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: Seřízení LPG
Pavel Petr píše: Dobrý den, jsem tady nový, takže se tady ještě moc neorientuji. Potřeboval bych poradit, tak seřídit LPG. Mám Favorit r.v. 93, karburátor, LPG zařízení Lovtec. Má najeto 135tis z toho 60tis na plyn. Žádné závady nebyly, jen jsem dělal ravize a měnil filtry. Jen když je slabší baterka. tak nepřisává sytič plynu. Nedávno byli vyměněny ventily a zabroušeny sedla. Jde mi o snížení spotřeby, přes léto jsem jezdil 7,5-8l, na dálku i 6,5l, minulou zimu 8,5-9l. Teď se spotřeba pohybuje kolem 10l při stejném stylu jízdy. Většinou jezdím sám nebo ve dvou bez nákladu. V zimě startuji na benzín. Volnoběch občas malinko kolísá cca o 300ot. Mezi 600-900ot. Při přepnutí na benzín má větší tak 1000ot. Auto mi připadá línější na rozjezd ale když se rozjede, tak udrží rychlost do kopce déle než předtim (možná dávám víc plynu, v zimních botech nemám tolik cit). Nějak jsem se rozepsal a snad na nic nezapoměl. Všem děkuji za rady.
Jak píšeš, že při slabší baterce ti nefunguje plynový sytič, možná maš podobný problém, co kdysi já. Možná máš přidřený ten pístek sytiče na reduktoru, zkus ho vymontovat z reduktoru a promázni ho konkorem, nebo nečím podobným aby se volně vracel. Taktež mi škodovka víc žrala, na plyn většinou nešla ani nastartovat, kolísal volnoběh a byl cítit plyn, promazáním toho sytiče vyřešeno. Sytič totiž tlačí na tu páčku, o které píše Miloš a tím že se úplně nevrátí, nedovírá ten regulační ventyl plynu v reduktoru.
|
24.1.10, 21:02 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
Re: Seřízení LPG
Jak píšeš, že při slabší baterce ti nefunguje plynový sytič, možná maš podobný problém, co kdysi já. Možná máš přidřený ten pístek sytiče na reduktoru, zkus ho vymontovat z reduktoru a promázni ho konkorem, nebo nečím podobným aby se volně vracel. Taktež mi škodovka víc žrala, na plyn většinou nešla ani nastartovat, kolísal volnoběh a byl cítit plyn, promazáním toho sytiče vyřešeno. Sytič totiž tlačí na tu páčku, o které píše Miloš a tím že se úplně nevrátí, nedovírá ten regulační ventyl plynu v reduktoru.[/quote]
Nehodíš sem fotku toho bazmeku ?
|
26.1.10, 08:42 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
Re: Seřízení LPG
Jak píšeš, že při slabší baterce ti nefunguje plynový sytič, možná maš podobný problém, co kdysi já. Možná máš přidřený ten pístek sytiče na reduktoru, zkus ho vymontovat z reduktoru a promázni ho konkorem, nebo nečím podobným aby se volně vracel. Taktež mi škodovka víc žrala, na plyn většinou nešla ani nastartovat, kolísal volnoběh a byl cítit plyn, promazáním toho sytiče vyřešeno. Sytič totiž tlačí na tu páčku, o které píše Miloš a tím že se úplně nevrátí, nedovírá ten regulační ventyl plynu v reduktoru.[/quote]
Nehodíš sem fotku toho bazmeku ?
|
26.1.10, 08:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|