Autor |
Zpráva |
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Palubní PC Felícia a LPG
Zdravím vás. Existuje nějaká možnost, aby palubní počítač ve felíci s podtlakovým, řízeným reduktorem měřil spotřebu LPG? Máte s tím někdo zkušenost? Nebo jak se bude počítač chovat po montáži lpg?
|
25.1.10, 14:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
podtlak pc
Ahoj, pc měří spotřebu na základě signálu o míře otevření vstřikovače v čase (*otáčky) což je z hlediska přesnosti vyhovující, ovšem u podtlaku je jediným měřitelným signálem míra otevření ventilu plynné fáze (attuator) - tady vstupuje do hry tlak před a za ventilem + změna průběhu tlaku ve zplynovači- téměř neměřitelné (resp měřitelné, ale ty výsledky by rozhodně nebyly lehce dosaditelné do jednoduché tabulky ) Proto je jediným schůdným řešením snímač otevření ventilu a udělat přibližnou korelaci vůči spotřebě s indikací na lambda testru, to by byl spíš ekonostat a pc by ti ukazovalo pouze hrubou spotřebu (navíc, membrány stárnou, takže by se výsledek stále posouval jinam)
|
26.1.10, 08:40 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
záleží kde ti odpojí vstřikování při provozu na LPG pokud u řj tak ti nepojede ani paliubní počítač na LPG miloš
|
26.1.10, 09:13 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: podtlak pc
Díky za podrobné vysvětlení, myslel jsem si, že to tak nějak bude, že to nedokáže jen tak změřit průtok plynu. Kdysi jsem totiž četl na felícia k. diskuzi, kde psal 1 člověk, že si nechal namontovat jinou řídící lpg jednotku do felície a že mu PC funguje a měří i na lpg. Myslel jsem si že je to blbost. Tak to asi nemá smysl dávat 3tis za palubák, když by pak pravděpodobně ukazoval jen teplotu a průměrnou rychlost.
|
26.1.10, 12:28 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
tomu borcovi to klidně měří na LPG ale ukazuje hodnotu jako by jel na benál záleží kde mu odpojili vstřikování miloš
|
26.1.10, 13:13 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
slovacek.milos píše: tomu borcovi to klidně měří na LPG ale ukazuje hodnotu jako by jel na benál záleží kde mu odpojili vstřikování miloš
Takže mu to vlasně ukazuje, při jízdě na plyn, v tu chvíli nesmyslnou spotřebu benzínu, který pravděpobně kvůli neodpojenému čerpadlu lítá dokola, zpět do nádrže a je to k ničemu??
Spotřebu lpg to něměří, je to tak?
|
26.1.10, 19:04 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
Takže mu to vlasně ukazuje, při jízdě na plyn, v tu chvíli nesmyslnou spotřebu benzínu, který pravděpobně kvůli neodpojenému čerpadlu lítá dokola, zpět do nádrže a je to k ničemu??
Spotřebu lpg to něměří, je to tak?[/quote]
Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj.
|
26.1.10, 21:09 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
bosator píše: slovacek.milos píše: tomu borcovi to klidně měří na LPG ale ukazuje hodnotu jako by jel na benál záleží kde mu odpojili vstřikování miloš Takže mu to vlasně ukazuje, při jízdě na plyn, v tu chvíli nesmyslnou spotřebu benzínu, který pravděpobně kvůli neodpojenému čerpadlu lítá dokola, zpět do nádrže a je to k ničemu?? Spotřebu lpg to něměří, je to tak?
jestli lítá palivo dokola nebo elítá je jedno podle napětí ke vstřiku zobtazuje spotřebu, blbě vysvětleno ale počet impulsů a jeich délka zvyšuje napětí miloš
|
26.1.10, 21:11 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
kamos ma oktavku na plyn, s turbem a pri provozu na lpg mu to ukazuje spotrebu plynu
|
26.1.10, 21:13 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj.[/quote]
Jo takhle, takže PC má za to, že to jede stále na benzín a ukazuje fiktivní spotřebu benzínu, ale skutečná spotřeba plynu je např. o 1-2l vyšší? Já teda měl za to, že při provozu na LPG jsou vstřiky odpojené už v řídící jednotce, tudíš na nich není žádný impuls.Myslel jsem si donedávná, že i benzínové čerpadlo je na LPG vypnuté, ale nakonec je prý běžné, že honí palivo zbytečně dokola. Zajímalo by mě, jak vlastně funguje ta LPG jednotka, jaký umí funkce. Díky za vysvětlení
|
26.1.10, 21:34 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
bosator píše: Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj. Jo takhle, takže PC má za to, že to jede stále na benzín a ukazuje fiktivní spotřebu benzínu, ale skutečná spotřeba plynu je např. o 1-2l vyšší? Já teda měl za to, že při provozu na LPG jsou vstřiky odpojené už v řídící jednotce, tudíš na nich není žádný impuls.Myslel jsem si donedávná, že i benzínové čerpadlo je na LPG vypnuté, ale nakonec je prý běžné, že honí palivo zbytečně dokola. Zajímalo by mě, jak vlastně funguje ta LPG jednotka, jaký umí funkce. Díky za vysvětlení[/quote]
signál zátěže z klapky se používá pro řídící jednotku LPG
a pro palubní počítač od vstřikování miloš
|
27.1.10, 07:46 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Tak to asi nemá cenu kupovat palubák TC-6, můžu mít za podstatně lepší peníz TM-3 a ten na LPG vlastně splní tu samou službu.
|
29.1.10, 23:19 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Palubní počítač ve feldě pokud si nějakým způsobem nevyrobíš průtokoměr plynu nemůže ukazovat spotřebu plynu
Podívejte se jak je to zapojený to mluví za vše.
|
30.1.10, 18:29 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
petr petr píše: Palubní počítač ve feldě pokud si nějakým způsobem nevyrobíš průtokoměr plynu nemůže ukazovat spotřebu plynu Podívejte se jak je to zapojený to mluví za vše.
Už je mi to jasný, že spotřebu lpg měřit nebude a zapojovat to tím oblbovacím způsobem, za to nejspíš nestojí, neukazovalo by to opravdové hodnoty. Ten TM-3 je stejný jako TC-6, ale neumí spotřebu.
|
30.1.10, 18:44 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
slovacek.milos píše: bosator píše: Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj. Jo takhle, takže PC má za to, že to jede stále na benzín a ukazuje fiktivní spotřebu benzínu, ale skutečná spotřeba plynu je např. o 1-2l vyšší? Já teda měl za to, že při provozu na LPG jsou vstřiky odpojené už v řídící jednotce, tudíš na nich není žádný impuls.Myslel jsem si donedávná, že i benzínové čerpadlo je na LPG vypnuté, ale nakonec je prý běžné, že honí palivo zbytečně dokola. Zajímalo by mě, jak vlastně funguje ta LPG jednotka, jaký umí funkce. Díky za vysvětlení signál zátěže z klapky se používá pro řídící jednotku LPG a pro palubní počítač od vstřikování miloš[/quote]
Podívejte se jak je ten palubák zapojen o klapce ani ťuk
|
30.1.10, 19:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|