dobijanie 742/motor favorit 136
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Za prvé to je regulátor a né relé a za druhé by to mělo být jedno, ne? V podstatě to jsou ty samé díly, jen ty černé jsou vyrobené z novějších typů součástek. Navíc se mi zdá že jsou lépe udělané proti vlhku a netrpí tak jako ty starší plechové. Nedávno jeden típek od nás z baráku jezdil na tom černém plastovém v rapidu asi 3 roky a bez problému. Ty staré jdou ale oproti těm novým rozebrat a trošku naštelovat. Tatík to kdysy dělával u Š100 a Š120. Nějaký odpor se vymění za trimr a šteluje se na vyšší napětí. Který ale nevím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.1.10, 19:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
V obchodech píší relé dobíjení !
Stejný asi nebudou, když nový plastový vždycky dával 14,2 V a nový kovový (co sem si půjčil) dával 13,9 - 14 V !
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
26.1.10, 12:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
V obchodech jsou ko...i. Ani tomu nerozumí, co vlastně prodávají. Kdybych tady měl psát, co jsem všechno viděl popsané v obchodě, tak je to na celou stránku. RELÉ je spínací prvek. Po přivedení proudu o určitém napětí na jeho cívku se sepne, popř. rozepne kontakt(y). REGULÁTOR o kterém je tady řeč je prvek na regulaci napětí v určitých mezích. Že ten nový plastový regulátor dává třeba 14,2V a nový ale plechový dává 13,9-14V je jen o nastavení jak jsem psal výše. Každý typ asi vyrábí jiná firma, proto je napětí na altíku jiné. To samé jako kdyby jste koupily třeba svářecí trafa. Dva kusy každý od jiné firmy. Na pohled vypadají každé jinak, napětí na prázdno dávají jedno třeba 45V, druhé třeba 48V. Ve výsledku se ale používají na stejnou věc- svařování obalenou elektrodou. CHÁPEME?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.1.10, 16:54 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Jasný že chápu. Ptal jsem se jestli je to vůbec možný, abych nekupoval plastový zbytečně.
Relé vim co je ! Zajímavý ale je že to špatně píše několik desítek obchodů .
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
26.1.10, 18:33 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
kdysi dáno, pradávno, za časů kdy alternátor v autě byl novinka... regulátor skutečně byl reléový... že to dodnes píšou skoro všude i když to je už dávno nějaký polovodičový obvod je druhá věc...
viz. http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... gulacn.htm
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
26.1.10, 19:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Výraz "regulační relé" je vskutku zastaralý. Moderní regulátory opravdu relátky nejsou, skládají se pouze z polovodičových prvků. Dříve, kdy byla elektronika v začátcích však regulátor vskutku bylo vlastně jen přepínací relé, což je např. ten velký plechový (mechanický), které jsou v dnešní době velmi "oldschool" Měly ale výhodu v tom, že šly velmi snadno seřídit na požadovanou hodnotu za pomoci šroubováku.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.1.10, 21:41 |
|
|
žděba
Příspěvky: 615 Bydliště: Úpice(Trutnov)
|
Hoj hoši, tak naskyt se mi altik BOSCH 70A z 1.4 mpi, jelikož už mě to dobíjení s..e, rozhod jsem se taky pro jeho zabudování do 742, jen mám problém se zapojením, protože svorkovnice na altiku má dva vývody a nevím kterej kam připojit?
_________________ 120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN
|
30.1.10, 09:49 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To zkus, připoj na jeden a zapni zapalování - kontrolka musí svítit. Když ne, tak přepoj na druhý.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.1.10, 10:12 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jo, jenže jak píše Šemík, tak ty regulační relé byly kdysy. Možná nějaké š100, možná i nějaké první š105 a š120. V dnešní době už je to jen regulátor. Zapojení je z elektronických součástek, pár tranzistorů, odporů, diod apod. V těch nových plastových možná i nějaké IO, to jsem neměl ještě rozebrané tak nevím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.1.10, 10:14 |
|
|
žděba
Příspěvky: 615 Bydliště: Úpice(Trutnov)
|
Šemik píše: To zkus, připoj na jeden a zapni zapalování - kontrolka musí svítit. Když ne, tak přepoj na druhý.
aha pokus-omyl dobrý no, ale k čemu pak je teda pro zajímavost ve fobijím zapojení ten druhej vývod? něco k diagnostice?
_________________ 120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN
|
30.1.10, 11:07 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
žděba píše: Šemik píše: To zkus, připoj na jeden a zapni zapalování - kontrolka musí svítit. Když ne, tak přepoj na druhý. aha pokus-omyl dobrý no, ale k čemu pak je teda pro zajímavost ve fobijím zapojení ten druhej vývod? něco k diagnostice?
Poskytuje to informaci o využití altíku. Svorka DFM.
|
30.1.10, 11:58 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
U klasických altíků je jen hrubý kabel k akumulátoru, který ho dobíjí a v podstatě i napájí celé vozidlo. Pak je tenký káblík na vybuzení malou žárovkou. U Fábií a novějších aut bývá ještě tenký káblík do ŘJ, která jakoby měří jak moc je altík zatížen, nebo tak něco. Jak psal kolega předemnou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.1.10, 10:51 |
|
|
žděba
Příspěvky: 615 Bydliště: Úpice(Trutnov)
|
ok, tak ten druhej píchnu do ŘJ... až pojede nějaká fabie kolem
_________________ 120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN
|
31.1.10, 13:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|