Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 22:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 dobijanie 742/motor favorit 136 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Za prvé to je regulátor a né relé a za druhé by to mělo být jedno, ne? V podstatě to jsou ty samé díly, jen ty černé jsou vyrobené z novějších typů součástek. Navíc se mi zdá že jsou lépe udělané proti vlhku a netrpí tak jako ty starší plechové. Nedávno jeden típek od nás z baráku jezdil na tom černém plastovém v rapidu asi 3 roky a bez problému. Ty staré jdou ale oproti těm novým rozebrat a trošku naštelovat. Tatík to kdysy dělával u Š100 a Š120. Nějaký odpor se vymění za trimr a šteluje se na vyšší napětí. Který ale nevím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.1.10, 19:43
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek 
V obchodech píší relé dobíjení !
Stejný asi nebudou, když nový plastový vždycky dával 14,2 V a nový kovový (co sem si půjčil) dával 13,9 - 14 V !

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


26.1.10, 12:19
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
V obchodech jsou ko...i. Ani tomu nerozumí, co vlastně prodávají. Kdybych tady měl psát, co jsem všechno viděl popsané v obchodě, tak je to na celou stránku. RELÉ je spínací prvek. Po přivedení proudu o určitém napětí na jeho cívku se sepne, popř. rozepne kontakt(y). REGULÁTOR o kterém je tady řeč je prvek na regulaci napětí v určitých mezích. Že ten nový plastový regulátor dává třeba 14,2V a nový ale plechový dává 13,9-14V je jen o nastavení jak jsem psal výše. Každý typ asi vyrábí jiná firma, proto je napětí na altíku jiné. To samé jako kdyby jste koupily třeba svářecí trafa. Dva kusy každý od jiné firmy. Na pohled vypadají každé jinak, napětí na prázdno dávají jedno třeba 45V, druhé třeba 48V. Ve výsledku se ale používají na stejnou věc- svařování obalenou elektrodou. CHÁPEME?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.1.10, 16:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek 
Jasný že chápu. Ptal jsem se jestli je to vůbec možný, abych nekupoval plastový zbytečně.
Relé vim co je ! Zajímavý ale je že to špatně píše několik desítek obchodů :) .

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


26.1.10, 18:33
Profil ICQ

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
kdysi dáno, pradávno, za časů kdy alternátor v autě byl novinka... regulátor skutečně byl reléový... že to dodnes píšou skoro všude i když to je už dávno nějaký polovodičový obvod je druhá věc...

viz. http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... gulacn.htm

_________________
Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96
http:\\jedla.kx.cz


26.1.10, 19:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Výraz "regulační relé" je vskutku zastaralý. Moderní regulátory opravdu relátky nejsou, skládají se pouze z polovodičových prvků. Dříve, kdy byla elektronika v začátcích však regulátor vskutku bylo vlastně jen přepínací relé, což je např. ten velký plechový (mechanický), které jsou v dnešní době velmi "oldschool" :) Měly ale výhodu v tom, že šly velmi snadno seřídit na požadovanou hodnotu za pomoci šroubováku.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.1.10, 21:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 615
Bydliště: Úpice(Trutnov)
Příspěvek 
Hoj hoši, tak naskyt se mi altik BOSCH 70A z 1.4 mpi, jelikož už mě to dobíjení s..e, rozhod jsem se taky pro jeho zabudování do 742, jen mám problém se zapojením, protože svorkovnice na altiku má dva vývody a nevím kterej kam připojit?

_________________
120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN


30.1.10, 09:49
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To zkus, připoj na jeden a zapni zapalování - kontrolka musí svítit. Když ne, tak přepoj na druhý.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.1.10, 10:12
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jo, jenže jak píše Šemík, tak ty regulační relé byly kdysy. Možná nějaké š100, možná i nějaké první š105 a š120. V dnešní době už je to jen regulátor. Zapojení je z elektronických součástek, pár tranzistorů, odporů, diod apod. V těch nových plastových možná i nějaké IO, to jsem neměl ještě rozebrané tak nevím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


30.1.10, 10:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 615
Bydliště: Úpice(Trutnov)
Příspěvek 
Šemik píše:
To zkus, připoj na jeden a zapni zapalování - kontrolka musí svítit. Když ne, tak přepoj na druhý.

aha pokus-omyl :D dobrý no, ale k čemu pak je teda pro zajímavost ve fobijím zapojení ten druhej vývod? něco k diagnostice?

_________________
120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN


30.1.10, 11:07
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
žděba píše:
Šemik píše:
To zkus, připoj na jeden a zapni zapalování - kontrolka musí svítit. Když ne, tak přepoj na druhý.

aha pokus-omyl :D dobrý no, ale k čemu pak je teda pro zajímavost ve fobijím zapojení ten druhej vývod? něco k diagnostice?


Poskytuje to informaci o využití altíku. Svorka DFM.


30.1.10, 11:58
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
U klasických altíků je jen hrubý kabel k akumulátoru, který ho dobíjí a v podstatě i napájí celé vozidlo. Pak je tenký káblík na vybuzení malou žárovkou. U Fábií a novějších aut bývá ještě tenký káblík do ŘJ, která jakoby měří jak moc je altík zatížen, nebo tak něco. Jak psal kolega předemnou.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.1.10, 10:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 615
Bydliště: Úpice(Trutnov)
Příspěvek 
ok, tak ten druhej píchnu do ŘJ... až pojede nějaká fabie kolem :D

_________________
120 LS 81´ dovoz NDR
OI 1.8T 99´ dovoz SRN


31.1.10, 13:19
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz