Ferrari-Š125 ...come back na 47 strane, 6.2.2021
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No tak ale si si istý tými tvojimi HCC? Totiž ono to pri ochudobňovaní stúpa preto, že zmes neprehorí dokonale...takže to nieje olej, to je proste nespálený benzín...
A HCc si mal koľko pri tých CO 0,11? Bo ja si myslím, že sú to presýpacie hodiny - ideálna bohatosť = ideálne CO...akonáhle odídeš od ideálnej bohatosti (aj keď znižuješ, aj zvyšuješ), tak HCC stúpa = nespálený benzín...však daj protokol z tvojej EK...ja som mal minimálne HCC pri CO 1,5-2.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.2.10, 20:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tak, ide nám jar a teda sa bude dať trošku aj vŕtať v autíčku...
Keďže poslednú dobu mám Barborku hlavne pre radosť, tak mi začalo vadiť, že mi nejde 3ka...tak som oprášil vlečku, čo mám hodenú v garáži a konečne (kúpil som ju 28.12.2008) ju idem vyladiť a osadiť...konečne sa podarilo povoliť spoje ramien a teraz ramená čakajú na varenie výstuh...inak, pozdĺžne ramená sú new...
Pár fotiek z prípravy varenia:
Inak, plánujem to asik takto:
1. povoliť spoje ramien
2. očistiť ramená
3. dať navariť výstuhy na pozdĺžne a šikmé ramená
4. dať opieskovať (+nastiekať, nazinkovať, alebo niečo) pozdĺžne ramená, priečku prevodovky, priečku motora, pružiny
5. medzitým vyrobiť podložky medzi ramená (z PVC podlahoviny) + rozperné trubičky....
6. Kúpiť nejaké súčiastky do bŕzd (ktoré som už mal kúpené, no som ich medzičasom dal tatkovi do Hybridky)
7. Odfakliť zo starých ramien silentbloky a prirobiť ich na nové ramená
8. očistiť prevodovku, pretesniť + vymeniť gufero mrkvy
Až potom to môže všetko ísť na výmenu....a to som isto ešte všeličo zabudol...
No, a už mi treba aj vymeniť olej, tak som ho už aj kúpil:
http://www.olejshop.sk/oleje/automobilo ... el-4litre/
Idem vyskúšať 10W-40, aj keď neverím, že pocítim nejaké zmeny...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.2.10, 19:21 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
A hele moje fotky...na ty moc nekoukej právě pokud mohu doporučit. Podle plánků to má být krapet jinak.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.2.10, 19:23 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Jak je to vlastně s těma olejema ? Co je do š120 nejlepší ? Pořád používám 15w-50.
Je lepší 15w-50, 15w-40, 10w-40 ?
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
26.2.10, 19:28 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
To mu dáváš tak zabrat, že dáváš 15W50?
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
26.2.10, 19:31 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Dneska bych to dělal tak, že podélná ramena bych svařil nahoře a dole k sobě ty půlky na přeskáčku at se nekroutěj. A pak výztuhy opět na přeskáčku klidně asi pak svařit v kuse až někam k tlumiči. Jenom at seděj díry na ručku a šrouby gerometrie. Sice píšou 16x25 tj 16 svárů dlouhých 25mm ale prd se stane. A na ohýbání výztuh předem se taky vykašli...normálně to bodni na obou stranách na začátku, pak v místě ohybu a ohni nahoru, naboduj, ohni dolů naboduj a máš to hned přesně podle ramene. Parádička...
Co se týče šikmých ramen, tak bych to pořádně chytnul k ramenu a nabodoval kolem dokola rozumně. Zavařil ty 4 body nahoře, pak to Véčko u patky podélného ramene jak je psán ten svár 1x125...tam to má být v kuse a pořádně. A po stranách jak jsou slisována ramena se to má vařit po kouskách jak píšou 9x25 tj. 9 sváru 25mm dlouhýách...ale prostě od oka rozumně. Já to mám sice v kuse, ale svařovali jsme to na střidačku z obou stran.
Silentbloky podélných ramen (buchty) mám kyvkový. Podložka mezi ramena z PVC 2mm a nový silentbloky šikmých ramen i když to nebylo nutné, takže pokud viditělně nemusíš tak se na to vykašli, akorát se u toho navztekáš jestli nemáš lis. Ložiska ZKL + vazelína Mogul LV2-3 a přes 30 000 km se absolutně nic neděje. A to mám kola opět rozpláclá díky snižování.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.2.10, 19:45 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Noo, super, díky za rady...no, čo sa týka toho zvárania, tak sa už iba spoľahnem na chlapíka, čo to ide robiť...zvárať vie a som mu vysvetľoval, že sa to nesmie pokrútiť...myslím, že šikmému ramenu by sa to nemalo stať, ale pozdĺžne - neviem, neviem...
Inak jj, silentbloky nechávam pôvodné...ak by s nimi bol nejaký problém, dá sa to riešiť aj v budúcnosti...
A akože to máš už rozplacnuté? Ja tomu aj tak nerozumiem, že čo to spôsobuje...totiž, som našiel príspevky, kde je písané, že to robili staršie ročníky...ale kámoš mal rapida r.v.85 a ešte pred 2 rokmi stálo auto úplne rovno a kolesá kolmo na vozovku...tiež túto vlečku mám z Rapida a čo som videl fotky spred demontáže, tiež boli kolesá kolmo na cestu...a to tá náprava nevyzerá ktožviekako...naopak, tatko má 130tku a tam má kolesá trochu vyčaptané, aj keď ina náprava vyzerá, ako nová...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
Naposledy upravil ferrari dne 27.2.10, 08:07, celkově upraveno 1
|
26.2.10, 20:24 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Se seriovými pružinami sem měl světlou výšku a postavení kol naprosto ukázkové dle Rapida...možné ještě více než z fabriky. Ale díky 320mm pružinám z kyvky tj. o 110mm kratších a upravených domcích pružin, je auto dole jak sem ho chtěl mít a díky vlastnosti vlečky se kola odkloní podle úhlu její konstrukce. Auto o poznání lépe sedí v zatáčkách nejej díky nižšímu těžišti, ale také díky negativnímu odklonu kola, který se při zatížení ještě zvětší. Sice dostávájí zabrat pneumatiky, ale to je daň za vymýšlení kravin a rychlou jízdu.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
26.2.10, 20:37 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
MATTESS píše: To mu dáváš tak zabrat, že dáváš 15W50?
Zaslána PM. Bylo by to tady asi na dlouho a z toho sem se nic nedozvěděl.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
26.2.10, 23:29 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
Martin 007 píše: Se seriovými pružinami sem měl světlou výšku a postavení kol naprosto ukázkové dle Rapida...možné ještě více než z fabriky. Ale díky 320mm pružinám z kyvky tj. o 110mm kratších a upravených domcích pružin, je auto dole jak sem ho chtěl mít a díky vlastnosti vlečky se kola odkloní podle úhlu její konstrukce. Auto o poznání lépe sedí v zatáčkách nejej díky nižšímu těžišti, ale také díky negativnímu odklonu kola, který se při zatížení ještě zvětší. Sice dostávájí zabrat pneumatiky, ale to je daň za vymýšlení kravin a rychlou jízdu.
Co si myslíš o sériovým podvozku? Je vyloženě špatnej?
Já přemejšlím jestli se pustit do nějakejch změn a nejsem si jistej...rád bych udělal lehčí repasi náprav a možná říznul o půl závitu předek...nebo bych se vydatl tvojí cestou. Toť otázka
|
27.2.10, 04:47 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
pazi: NEREZAT! ak chces, idem skladat prednu napravu tak ti mozem na skusku darovat moje aktualne rezane pera, uvidis ze je to slepa ulicka, radsej si dat natocit nieco na mieru... skoda ze som na virte presral registraciu u T2 na 80kN pruziny, nemal som vtedy dost prachov a teraz ma to sere...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
27.2.10, 06:54 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ta neviem, ja mám vpredu urezané pružiny (asi o tú polu závitu na každej strane - neviem, nerezal som; také som už zohnal) a nič negatívneho som nepocítil...predok išiel jemnúčko dole, tak asi o 4 cm...možno ale, ke´d raz osadím túto moju vlečku (kde je zadok štandartne vyššie), tak bude ten urezaný predok vadiť...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.2.10, 08:06 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ferrari, si pozri moje fotky ked sa auto zatazi tak je to neskutocny pruser jazdit po horsej ceste, zasterky nonstop na zemi ako polsky kamion. Ale je pravda ze povodny majitel to s tou flexou trochu prehnal, lepsie to drzi ale chcelo by to jednoznacne pera o hodne tuhsie. ak niekedu bude niekto zase organizovat motanie na zakazku tak do toho idem samy prvy
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
27.2.10, 08:09 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Podľa mňa to máš ale urezané veľa...ja som mal vpredu naložených cca 80 kg a to je pravda, že už som šiel veľmi opatrne...ale dalo sa...lenže takú záťaž (cement + obkladačky) som tam viezol raz a viackrát ani neplánujem...
Aj keď na druhú stranu, tieto moje predné pružiny boli pôvodne v otcovom aute (s vlečkou) a tam to bolo o poznanie iné - predok bol nižšie...aj preto som bol prekvapený, ke´d som ich osadil do barborky - spočiatku bol predok cca rovnako, ako s origo pružinami, ale časom si to sadlo...ale ako vravím, tak 4 cm dole, čo je temer nič...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.2.10, 08:20 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Pružiny neřezat to ti řezaný můžu ted od kámoše střelit jesi chceš maj volnou délku 240mm.
Jinak mamá odzkoušeny 250mm os Sakyho a ted ty 230ky nebo kolik to je od T2 s 80kN...ty jsou kua znát ale v obou případech to chce určitě tužší tlumiče nejlépe nastavitelné. A pokud mohu doporučit, tak nechat podvozek na sem tam ježdění seriový...já si rád jezdim na hraně i cestou z práce proto sem si to postavil...většina lidí si to koupí, protože to má někdo jiný a chválí si to, a pak držkujou, že si překously jazyk, nedá se v tom jet apod.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
27.2.10, 11:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|