Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 10:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Oblbnutí palivoměru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
keď už tak vymyslieť aby ti kontrolku rezervy pri prepnutí na LPG odpojilo, alebo celkovo napájanie plaváku, potom by to na LPG neukazovalo ani nesvietilo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.3.10, 18:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
To by bylo moc snadné. :) Jasně, u druhého obrázku nevím jak naznačit, te kontrolku odpojí. Ale když už jsem zjistil, že když uzemním oba vývody od budíku tak bude ručička ukazovat cosi kolem 3/4 nádrže, tak jsem se rozhodl pro tuto variantu. Opravdu nějaký elektrikář něco nevymyslí? Hromadou relátek se mi to řešit nechce.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.3.10, 19:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
A proč musí palivoměr ukazovat např půlku nádrže při přepnutí na LPG? Nemusí přece ukazovat nic. :idea:

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


4.3.10, 20:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
To není tak pěkné, jako když je ručička v přirozené pozici. :oops: Já vím, je to takové hnidopišství. Ale ručička válející se kdesi v červeném poli se mi prostě nelíbí. Taky to blbě vypadá, když někoho vezu a vždycky se ptá "dojedeme vůbec?".

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.3.10, 20:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Přepínač na LPG máš na ruční přepínání?

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


4.3.10, 20:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Viděl bych to asi takhle, pokud máš ruční přepínání, v případě přepnutí na LPG odpojí rozpínací relé kontrolku i budík najednou, relé bude mít dva rozpínací kontaky. Signál s přepínače má 12V a ten by napájel cívku relé. Dále bych z 12V přepínače napájel budík přes trimr a došleloval napětí podle vkusu uživatele a palivoměr bude ukazovat stav nádrže. Ještě by to chtělo vědět, jaký je rozdíl na budíku, když je plná a prázdná nebo jaké napětí se naměří na budíku při poloviční nádrže. :wink: Tohle je nejjednodušší zapojení. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


4.3.10, 21:01
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Já bych viděl jednodušeji. Napájení kontrolky hladového oka přepojit z plusu klíčkem spínaného na nějaký bod LPG systému na kterém je +12V jen při jízdě na BA (ventil hadice, kontakt přepínače..), tím je snadno zajištěno že nebude svítit při jízdě na plyn.

Dále pak jeden ze zbývající drátů přerušit, dát přepínací relé ovládané spínačem plynu, jeden z jeho vývodů ukostřit přes vhodný resistor aby to ukazovalo požadovaný stav a na zbývající napojit původní vedení od plováku. Stačí jedno běžné relé co je snadno k sehnání (dvou a více kontaktová se shánějí hůře)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.3.10, 21:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Jestli chápu dobře, v případě jízdy na BA bude kontrolka svítit neustále, i kdyby byla plná nádrž.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


4.3.10, 21:15
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nebude, ta bude fungovat zcela normálně (předpokládám tedy, že ji plovák ukostřuje stejně jako u 120). Jen v případě jízdy na plyn ztratí napájení a z obou stran bude mít mínus (přes spotřebiče a kontakt plováku)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.3.10, 21:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Pak by to šlo také, pokud je to stejné i u fáčka, juknu se do schématu až zítra.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


4.3.10, 21:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Ano, favorit v plováku samozřejmě kontrolku ukostřuje. Ta kontrolka mi problém nedělá, tu bych ještě vyřadit uměl, ale Šemíku nemohl bys to rozkreslit na jakési schéma? :oops: S tím budíkem nevím nevím...když jsem ukostřil žlutý drát, ručička vystřelila nahoru (až za stupnici). Kdyžj jsem k tomu ukostřil modrý, tak to spadlo na ty 3/4. Bohužel jsem se ani multimetrem nedoměřil nějakých inteligentních hodnot. :?

Jo a přepínání je ruční, odtamtud bych bral napájení relé, to je jasné.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.3.10, 23:33
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Schema bych uměl, ale vložit ho na forum s tímhle netem je na dva roky.. :( Zkusím to rozepsat. Jeden z Tebou výše zmiňovaných drátů (žlutý/modrý) přerušit a vložit přepínací relé, kteréžto bude určovat jestli bude mít palivoměr pravdivý údaj (plovák) nebo imaginární přes odpor. Vem nějaký potenciometr a metodou pokus omyl najdi vhodnou velikost odporu, pak ho koupíš za korunu v elektru a je to :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.3.10, 22:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Jasně, takže zůstaneme jen u relátek. :) Úplně jsem zapomněl, že existuje něco i jako přepínací relé. Tohle by bylo asi ideální co?

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


6.3.10, 09:22
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
http://www.aunika.com/Auto-elekto-insta ... inaci-rele pokud si to představuji správně, stačí přerušit jen jeden z drátů, není třeba oba :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


6.3.10, 09:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Teď si nejsem jistý. Jak jsem psal výše, tak při uzemnění žlutého drátu ručička vyskočí úplně nahoru (mimo pole) což taky nechci. Ale možná, že kdyby byla modrá zapojená normálně do plováku bude níž...to nevím a zkoušet se mi to už moc nechce...no a když uzemním oba dráty, tak je ručička přesně tam, kde se mi to líbí. Takže by bylo asi lepší to dvojité, abych zabil dvě mouchy jednou ranou. :P

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


6.3.10, 09:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz