Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
keď už tak vymyslieť aby ti kontrolku rezervy pri prepnutí na LPG odpojilo, alebo celkovo napájanie plaváku, potom by to na LPG neukazovalo ani nesvietilo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.3.10, 18:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
To by bylo moc snadné. Jasně, u druhého obrázku nevím jak naznačit, te kontrolku odpojí. Ale když už jsem zjistil, že když uzemním oba vývody od budíku tak bude ručička ukazovat cosi kolem 3/4 nádrže, tak jsem se rozhodl pro tuto variantu. Opravdu nějaký elektrikář něco nevymyslí? Hromadou relátek se mi to řešit nechce.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.3.10, 19:26 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
A proč musí palivoměr ukazovat např půlku nádrže při přepnutí na LPG? Nemusí přece ukazovat nic.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
4.3.10, 20:31 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
To není tak pěkné, jako když je ručička v přirozené pozici. Já vím, je to takové hnidopišství. Ale ručička válející se kdesi v červeném poli se mi prostě nelíbí. Taky to blbě vypadá, když někoho vezu a vždycky se ptá "dojedeme vůbec?".
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.3.10, 20:39 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Přepínač na LPG máš na ruční přepínání?
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
4.3.10, 20:42 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Viděl bych to asi takhle, pokud máš ruční přepínání, v případě přepnutí na LPG odpojí rozpínací relé kontrolku i budík najednou, relé bude mít dva rozpínací kontaky. Signál s přepínače má 12V a ten by napájel cívku relé. Dále bych z 12V přepínače napájel budík přes trimr a došleloval napětí podle vkusu uživatele a palivoměr bude ukazovat stav nádrže. Ještě by to chtělo vědět, jaký je rozdíl na budíku, když je plná a prázdná nebo jaké napětí se naměří na budíku při poloviční nádrže. Tohle je nejjednodušší zapojení.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
4.3.10, 21:01 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Já bych viděl jednodušeji. Napájení kontrolky hladového oka přepojit z plusu klíčkem spínaného na nějaký bod LPG systému na kterém je +12V jen při jízdě na BA (ventil hadice, kontakt přepínače..), tím je snadno zajištěno že nebude svítit při jízdě na plyn.
Dále pak jeden ze zbývající drátů přerušit, dát přepínací relé ovládané spínačem plynu, jeden z jeho vývodů ukostřit přes vhodný resistor aby to ukazovalo požadovaný stav a na zbývající napojit původní vedení od plováku. Stačí jedno běžné relé co je snadno k sehnání (dvou a více kontaktová se shánějí hůře)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.3.10, 21:08 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Jestli chápu dobře, v případě jízdy na BA bude kontrolka svítit neustále, i kdyby byla plná nádrž.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
4.3.10, 21:15 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nebude, ta bude fungovat zcela normálně (předpokládám tedy, že ji plovák ukostřuje stejně jako u 120). Jen v případě jízdy na plyn ztratí napájení a z obou stran bude mít mínus (přes spotřebiče a kontakt plováku)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.3.10, 21:24 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Pak by to šlo také, pokud je to stejné i u fáčka, juknu se do schématu až zítra.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
4.3.10, 21:30 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ano, favorit v plováku samozřejmě kontrolku ukostřuje. Ta kontrolka mi problém nedělá, tu bych ještě vyřadit uměl, ale Šemíku nemohl bys to rozkreslit na jakési schéma? S tím budíkem nevím nevím...když jsem ukostřil žlutý drát, ručička vystřelila nahoru (až za stupnici). Kdyžj jsem k tomu ukostřil modrý, tak to spadlo na ty 3/4. Bohužel jsem se ani multimetrem nedoměřil nějakých inteligentních hodnot.
Jo a přepínání je ruční, odtamtud bych bral napájení relé, to je jasné.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.3.10, 23:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Schema bych uměl, ale vložit ho na forum s tímhle netem je na dva roky.. Zkusím to rozepsat. Jeden z Tebou výše zmiňovaných drátů (žlutý/modrý) přerušit a vložit přepínací relé, kteréžto bude určovat jestli bude mít palivoměr pravdivý údaj (plovák) nebo imaginární přes odpor. Vem nějaký potenciometr a metodou pokus omyl najdi vhodnou velikost odporu, pak ho koupíš za korunu v elektru a je to
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.3.10, 22:04 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jasně, takže zůstaneme jen u relátek. Úplně jsem zapomněl, že existuje něco i jako přepínací relé. Tohle by bylo asi ideální co?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.3.10, 09:22 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
http://www.aunika.com/Auto-elekto-insta ... inaci-rele pokud si to představuji správně, stačí přerušit jen jeden z drátů, není třeba oba
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.3.10, 09:51 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Teď si nejsem jistý. Jak jsem psal výše, tak při uzemnění žlutého drátu ručička vyskočí úplně nahoru (mimo pole) což taky nechci. Ale možná, že kdyby byla modrá zapojená normálně do plováku bude níž...to nevím a zkoušet se mi to už moc nechce...no a když uzemním oba dráty, tak je ručička přesně tam, kde se mi to líbí. Takže by bylo asi lepší to dvojité, abych zabil dvě mouchy jednou ranou.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.3.10, 09:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|