Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 12:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Špatně řazení po výměně spojky 
Autor Zpráva

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek Špatně řazení po výměně spojky
Zdravím,
při výměně motoru ve Š100 byla původní spojka s pružinama nahrazena novější talířovou. Problém:

Rychlosti vpřed řadit lze (spojka ale zabírá téměř okamžitě u podlahy), zpátečka zařadit nelze (jde to do zubů). Kolík na spojkovém válečku jsem vyšrouboval co nejvíc to lze, ale na situaci to nezměnilo téměř nic (zpátečka při spuštěném motoru stále nelze zařadit).

Spojkové válečky netečou, soustava není zavzdušněná (s minulou spojkou bylo vše v pořádku).

Takže mě napadá, nepatří k talířové spojce jinak dlouhý kolík nebo jiný spojkový váleček?


14.3.10, 18:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Iný valček iste nie, otázka je, ako je to s tyčkou...a ložisko má akú vôľu?
Inak iné je vypínacie ložisko...ja som to mal naopak - mal som ložisko z tanierovej spojky na pružinovej a mal som tento istý problém...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


14.3.10, 18:35
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Vůle ložiska - jak to zjistit, stačí pohledem?
Mělo by tam být původní ložisko (starý motor šel ven, nový dovnitř, nic víc).
Takže motor musí znova ven? To talířové je tlustější?


14.3.10, 18:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
pokud jsi nevyměnil spojkové ložisko tak motor ven a znova, jinak taky pokud nepodkládáš převodovku tak je potřeba před vymontováním motoru zařadit 3ku aby se pokud možno neohla řadící tyčka.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


14.3.10, 18:53
Profil

Příspěvky: 169
Příspěvek 
No kdoasi:k talirove spojce patri jiny kolik a taktez jine lozisko a pokud se nepletu i setrvak je jiny. Viz j. Andrt udrzba skody 120 :shock:


14.3.10, 18:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
setrvák ne, pokud má 180ku na to byla i 180 přítlačák s centrálkou a je to zaměnitelný, pak byl i 190ka třípackovej ale těh bych řekl že bylo hodně málo

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


14.3.10, 19:03
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Dobře, díky za radu.


14.3.10, 19:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Kristensen píše:
setrvák ne, pokud má 180ku na to byla i 180 přítlačák s centrálkou a je to zaměnitelný, pak byl i 190ka třípackovej ale těh bych řekl že bylo hodně málo

Tak predpokladám, že má 190tku a teda vymenený zotrvák...ložisko je 100pro iné, ale neviem, ako je to s ostatkom vypínacieho mechanizmu (to, čo vidíš na prevodovke po vybratí motora, čo hýbe s ložiskom) To si prever...

A jj, prevodovku treba podložiť, resp. podviazť...ale to si azda urobil...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


14.3.10, 20:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
treba kuknut do katalogu a porovnat cisla ci su rovnake:
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... rts&cat=16
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... rts&cat=17
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... rts&cat=18

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


14.3.10, 20:06
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Pěkný přehled. Je tam jiný palec na kolíku a jiné ložisko.


15.3.10, 00:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
jen tak pro upřesnění, když spojka zabírá až nahoře, tzn, že vlastně skoro už prokluzuje, mám ten váleček na tyčce zkrátit nebo přídat?
u starého motoru zabírala hned dole, po výměně spíše prokluzuje. Ložisko jsem dal nové, nerad bych, aby odešlo.
u mě je problém, že za sedadlem mám lpg nádrž, tudíž ji budu muset povytáhnout a moc místa na manipulaci s tím válečkem tam nebude,
nemluvě o bezpečnosti, tudíž to chci dělat na jisto a na co nejmenší poet pokusů


16.7.10, 07:02
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Zkrátit.


19.7.10, 13:39
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Špatně řazení po výměně spojky
kdoasi píše:
Zdravím,
při výměně motoru ve Š100 byla původní spojka s pružinama nahrazena novější talířovou. Problém:

Rychlosti vpřed řadit lze (spojka ale zabírá téměř okamžitě u podlahy), zpátečka zařadit nelze (jde to do zubů). Kolík na spojkovém válečku jsem vyšrouboval co nejvíc to lze, ale na situaci to nezměnilo téměř nic (zpátečka při spuštěném motoru stále nelze zařadit).

Spojkové válečky netečou, soustava není zavzdušněná (s minulou spojkou bylo vše v pořádku).

Takže mě napadá, nepatří k talířové spojce jinak dlouhý kolík nebo jiný spojkový váleček?



jak jste rvali motor na převodovku ohli jste lamelu bude to škrtat počád miloš


19.7.10, 14:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
kdoasi - zkraceno, uz je to OK


19.7.10, 19:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz