Kristensen píše:
Mr.Hyde píše:
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.
Z teoretického hlediska jsou zaměnitelné všechny mezi sebou od myslím že Š1000 až po Š130, prostě tam dáš jakou koliv ale z technickýho hlediska už je to horší páč když hlavu sundáš a koukáš do spalováků tak mají různý průměry, v podstatě sespalovací prostory shodujou s vrtáním válců k danému typu motoru na kterej je hlava určená, takže zaměňovat na 130 motoru hlavu za hlavu z jiného motoru bych nedoporučoval, to by jsi musel mít někoho kdo by ti ty spalováky rozjel na fréze.
POZOR! Motor S130 ma jinak rozlozeny valce v bloku!! Lidi si motory 120LS a 130 dost pletou, pritom v nich je zasadni rozdil.
Zatimco hlava motoru S130 je hodne podobna 105/120, blok a klikovej mechanizmus je temer shodnej s Favem.
Hlava S130 ma sice ventily usazeny stejne jako 105/120, ale nejsou v prostredku spalovaciho prostoru.
Protoze 130ka ma tvarovany pisty, nejde tam jen tak dat hlava s plochym spalovacim prostorem.
Uplne nejjednodussi by bylo pouzit pisty z Favorita 135 a dat tam hlavu S105 a tesneni pod hlavu pro 130ku. Sice to asi nepojede nijak zazracne, ale melo by to pasovat.
Jina moznost je vzit hlavu S105 jako polotovar a upravit tyto veci:
zvetsit saci a vyfukove kanaly,
zvetsit ventilova sedla a dat vetsi ventily,
pouzit tvrdsi pruziny ventilu
vytvorit tvar spalovaciho prostoru podle hlavy S130
Chutovka, ze?
Vyhoda pouziti plochych pistu z Favorita (nejlip vcetne vlozek) je v tom, ze maji lepsi material a vic vydrzej bez GO.