Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 21:20



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Zameniteľnosť hláv 
Autor Zpráva

Příspěvky: 2
Příspěvek Zameniteľnosť hláv
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.


8.3.07, 07:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Zameniteľnosť hláv
Mr.Hyde píše:
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.


fatoritka má 10 šroubú v hlavě tak to asi přehazovat ja kopa sena nejde miloš


8.3.07, 07:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Zameniteľnosť hláv
slovacek.milos píše:
Mr.Hyde píše:
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.


fatoritka má 10 šroubú v hlavě tak to asi přehazovat ja kopa sena nejde miloš


On nemluví o fáčkovej hlavě


8.3.07, 07:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Zameniteľnosť hláv
Mr.Hyde píše:
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.



Z teoretického hlediska jsou zaměnitelné všechny mezi sebou od myslím že Š1000 až po Š130, prostě tam dáš jakou koliv ale z technickýho hlediska už je to horší páč když hlavu sundáš a koukáš do spalováků tak mají různý průměry, v podstatě sespalovací prostory shodujou s vrtáním válců k danému typu motoru na kterej je hlava určená, takže zaměňovat na 130 motoru hlavu za hlavu z jiného motoru bych nedoporučoval, to by jsi musel mít někoho kdo by ti ty spalováky rozjel na fréze.


8.3.07, 07:46
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Zameniteľnosť hláv
Kristensen píše:
slovacek.milos píše:
Mr.Hyde píše:
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.


fatoritka má 10 šroubú v hlavě tak to asi přehazovat ja kopa sena nejde miloš


On nemluví o fáčkovej hlavě


jo už to vidím jsem tu fabriku přečetl jako favoritku miloš


8.3.07, 07:55
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Zameniteľnosť hláv
Kristensen píše:
Mr.Hyde píše:
Môže mi niekto poradiť do akej miery sú hlavy na Škodovky 105-130 vzájomne zameniteľné?
Zaujímala by ma hlavne náhrada hlavy na Škodu 130 ,nemôžem totiž zohnať original s hnedým znakom ,
kúpil som druhý motor Š130 ale na tom je hlava so zeleným znakom ,majiteľ tvrdí že tam je od fabriky ale
podľa článkov ktoré som tu čítal by to mala byť hlava zo Š120LS. Dík.



Z teoretického hlediska jsou zaměnitelné všechny mezi sebou od myslím že Š1000 až po Š130, prostě tam dáš jakou koliv ale z technickýho hlediska už je to horší páč když hlavu sundáš a koukáš do spalováků tak mají různý průměry, v podstatě sespalovací prostory shodujou s vrtáním válců k danému typu motoru na kterej je hlava určená, takže zaměňovat na 130 motoru hlavu za hlavu z jiného motoru bych nedoporučoval, to by jsi musel mít někoho kdo by ti ty spalováky rozjel na fréze.


POZOR! Motor S130 ma jinak rozlozeny valce v bloku!! Lidi si motory 120LS a 130 dost pletou, pritom v nich je zasadni rozdil.
Zatimco hlava motoru S130 je hodne podobna 105/120, blok a klikovej mechanizmus je temer shodnej s Favem.

Hlava S130 ma sice ventily usazeny stejne jako 105/120, ale nejsou v prostredku spalovaciho prostoru.
Protoze 130ka ma tvarovany pisty, nejde tam jen tak dat hlava s plochym spalovacim prostorem.
Uplne nejjednodussi by bylo pouzit pisty z Favorita 135 a dat tam hlavu S105 a tesneni pod hlavu pro 130ku. Sice to asi nepojede nijak zazracne, ale melo by to pasovat.

Jina moznost je vzit hlavu S105 jako polotovar a upravit tyto veci:
zvetsit saci a vyfukove kanaly,
zvetsit ventilova sedla a dat vetsi ventily,
pouzit tvrdsi pruziny ventilu
vytvorit tvar spalovaciho prostoru podle hlavy S130

Chutovka, ze?

Vyhoda pouziti plochych pistu z Favorita (nejlip vcetne vlozek) je v tom, ze maji lepsi material a vic vydrzej bez GO.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.3.07, 10:10
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 2
Příspěvek 
Mám ešte jednu otázku ,dá sa hlava ešte nejako inak rozlíšiť okrem toho farebného znaku škoda? Zdá sa mi to dosť slabá identifikácia vzhľadom na to že ta farba sa môže jednak časom olúpiť a nie je problém pretrieť to akoukoľvek farbou(napr.kúpil som erko s bielym znakom a nakoniec sa ukázalo že je to hlava z 1000MB len ten znak niekto pretrel na bielo a hlavu dal z 1000MB možno kvôli kompresi :idea: ).Na hlavách sú vyrazené aj nejaké čísla ,dá sa podľa toho orientovať?


12.3.07, 07:50
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Mr.Hyde píše:
Mám ešte jednu otázku ,dá sa hlava ešte nejako inak rozlíšiť okrem toho farebného znaku škoda? Zdá sa mi to dosť slabá identifikácia vzhľadom na to že ta farba sa môže jednak časom olúpiť a nie je problém pretrieť to akoukoľvek farbou(napr.kúpil som erko s bielym znakom a nakoniec sa ukázalo že je to hlava z 1000MB len ten znak niekto pretrel na bielo a hlavu dal z 1000MB možno kvôli kompresi :idea: ).Na hlavách sú vyrazené aj nejaké čísla ,dá sa podľa toho orientovať?


Jestli nekdo dal hlavu 1000MB na 110R, tak zrejme musel upravit tvar ve spalovacim prostoru, protoze jinak ti hlava udela do pistu takovy pjekny zaseky a motor muzes zahodit (krome vahadel a vackovky :-) ), to zahodit nesmis.
Hlavu poznas, kdyz ji sundas. Lisi se prumery kanalu, velikosti ventilu a tvarem spalovaciho prostoru.

Rozdil mezi MB/100/110 a 105/120/130 je jeste v prumeru zavitu na cidlo teploty, ale hodnoty neznam.

Spalovaci prostor: motory 1000,1100,100,110,105,120 maji dno prostoru ploche, 110LS/R, 120LS, 130 maji dno vypoukle a to jeste kazdy typ jinak.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


12.3.07, 08:15
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz