Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 20:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Rozdělovač a chod motoru na LPG 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 220
Příspěvek Rozdělovač a chod motoru na LPG
Zdravim přiznivce Škodovek, mám dotaz. Propan-butan prohořívá pomaleji než klasický benzín(může za to vyšší oktanové číslo), proto většina lidí, co jezdí na LPG si nastavuje vyšší základní předstih(zhruba až do 15stupňu). Taky jsem to tak udělal, a bylo to poznat na vykonu motoru a i spotřeba o něco klesla. Jenomže rozdělovač má(kromě základního předstihu) i odstředivou regulaci(u Favorita dosahuje maxima při 4000ot/min cca 13-15stupňu) a regulaci podtlakovou, která přidává předstih podle zatížení(spíše nezatížení) až o 8 až 12 stupňu. Rozdělovač je navrhnut na rychlost prohořívání klasického benzínu o minimálním oktanovým čísle 91, z čehož vychází jak základní předstih, tak odstředivá regulace, tak i regulace podtlaková. V současné době repasuji rozdělovač na svém autě, a tak mě napadlo, co by šlo na rozdělovači udělat pro zlepšení chodu motoru na LPG!? Napadalo mě pomocí měkčích pružinek zvýšit velikost odstředivé regulace, a to podobný udělat i u regulace podtlakové. Logicky to dává smysl, LPG prohořívá pomaleji, tudíž se všechny hodnoty předstihu musí zvýšit(ne jen předstih základní). Co si o tom myslíte? Poradí mi někdo? Popř. vyvede mě někdo z omylu? Má s tím někdo zkušenosti?

_________________
Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG


12.3.07, 22:37
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
S tím ti asi nikdo moc neporadí. LPG má celkem málo lidí a málokdo se pouští do takovýchto experimentů. Budeš muset zkoušet a testovat. Mohl by ti pomoci měřič výkonu:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3683
to ti ukáže křivku výkonu a pomůže při ladění. Jestli dosáhneš nějakých výsledků, tak to sem určitě napiš, taky mě to zajímá. Jinak já nastavuji základní předstih na 7°, víc jsem nezkoušel. Možná si s tím zkusím taky pohrát.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


12.3.07, 22:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
taky to vidím jako experiment s pochybným výsledkem a kde brát ty pružiny a jak to měřit, raději bych to ladil mírně přidával a zkoumal až bych se dostal do líbivého stavu, pak bych to proměřil stroboskobem zda je to pro motor ještě únosné, a na druhou stranu budeš vyvíjet předstih, projedeš prašnou cestou změníš průchodnost filtru a poměr směsi se ti ihned mění, co domakáš jako hodinář se ti zase změní v plynu kolikrát ujedeš s děravým výfukem 200 km se 120 a vzduchový filtr můžeš vyhodit přesto že vypadá jak nový na plyn to ani neštěkne, průvodní jev této závady je ale nápadně zakouřený motorový prostor, a co vlhké počasí poměr směsi je také jinde, svíčky nánosy v rozdělovači, ale pokud máš na to chut prauj a napiš pořád je to několikanásobně lepší než se zhulit a propíjet miloš


13.3.07, 17:07
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek Re: Rozdělovač a chod motoru na LPG
florisimo píše:
Zdravim přiznivce Škodovek, mám dotaz. Propan-butan prohořívá pomaleji než klasický benzín(může za to vyšší oktanové číslo), proto většina lidí, co jezdí na LPG si nastavuje vyšší základní předstih(zhruba až do 15stupňu). Taky jsem to tak udělal, a bylo to poznat na vykonu motoru a i spotřeba o něco klesla. Jenomže rozdělovač má(kromě základního předstihu) i odstředivou regulaci(u Favorita dosahuje maxima při 4000ot/min cca 13-15stupňu) a regulaci podtlakovou, která přidává předstih podle zatížení(spíše nezatížení) až o 8 až 12 stupňu. Rozdělovač je navrhnut na rychlost prohořívání klasického benzínu o minimálním oktanovým čísle 91, z čehož vychází jak základní předstih, tak odstředivá regulace, tak i regulace podtlaková. V současné době repasuji rozdělovač na svém autě, a tak mě napadlo, co by šlo na rozdělovači udělat pro zlepšení chodu motoru na LPG!? Napadalo mě pomocí měkčích pružinek zvýšit velikost odstředivé regulace, a to podobný udělat i u regulace podtlakové. Logicky to dává smysl, LPG prohořívá pomaleji, tudíž se všechny hodnoty předstihu musí zvýšit(ne jen předstih základní). Co si o tom myslíte? Poradí mi někdo? Popř. vyvede mě někdo z omylu? Má s tím někdo zkušenosti?


Jen si experimentuj....Uvidíš kam dojdeš..Ale není to jen tak o teorii... tě upozorňuji.A jestli někdo dává ...Základní předstih o 15 st.větší :D :D :D ,tak mu to nejede :wink: :wink:....A likviduje v motoru vše,co se tam točí a smíká.Zachovej prosímtě předstih takový jaký udává výrobce.Seřiď raději plyn :wink: Všude totiž nějaký báby kořenářky.A zdání dobré jízdy po úpravě rozdělovače klame.Ale to se přesvědčíš,až tam dáš zpátky sérii v pořádku .Pak poznáš rozdíl. :wink:


14.3.07, 21:07
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek Re: Rozdělovač a chod motoru na LPG
patrik-hp píše:
florisimo píše:
Zdravim přiznivce Škodovek, mám dotaz. Propan-butan prohořívá pomaleji než klasický benzín(může za to vyšší oktanové číslo), proto většina lidí, co jezdí na LPG si nastavuje vyšší základní předstih(zhruba až do 15stupňu). Taky jsem to tak udělal, a bylo to poznat na vykonu motoru a i spotřeba o něco klesla. Jenomže rozdělovač má(kromě základního předstihu) i odstředivou regulaci(u Favorita dosahuje maxima při 4000ot/min cca 13-15stupňu) a regulaci podtlakovou, která přidává předstih podle zatížení(spíše nezatížení) až o 8 až 12 stupňu. Rozdělovač je navrhnut na rychlost prohořívání klasického benzínu o minimálním oktanovým čísle 91, z čehož vychází jak základní předstih, tak odstředivá regulace, tak i regulace podtlaková. V současné době repasuji rozdělovač na svém autě, a tak mě napadlo, co by šlo na rozdělovači udělat pro zlepšení chodu motoru na LPG!? Napadalo mě pomocí měkčích pružinek zvýšit velikost odstředivé regulace, a to podobný udělat i u regulace podtlakové. Logicky to dává smysl, LPG prohořívá pomaleji, tudíž se všechny hodnoty předstihu musí zvýšit(ne jen předstih základní). Co si o tom myslíte? Poradí mi někdo? Popř. vyvede mě někdo z omylu? Má s tím někdo zkušenosti?


Jen si experimentuj....Uvidíš kam dojdeš..Ale není to jen tak o teorii... tě upozorňuji.A jestli někdo dává ...Základní předstih o 15 st.větší :D :D :D ,tak mu to nejede :wink: :wink:....A likviduje v motoru vše,co se tam točí a smíká.Zachovej prosímtě předstih takový jaký udává výrobce.Seřiď raději plyn :wink: Všude totiž nějaký báby kořenářky.A zdání dobré jízdy po úpravě rozdělovače klame.Ale to se přesvědčíš,až tam dáš zpátky sérii v pořádku .Pak poznáš rozdíl. :wink:


Sorry smýkat s tvrdym Y. :wink: :D


14.3.07, 22:31
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz