Autor |
Zpráva |
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
motorokompresor
Cavte , mam tu jednu taku dilemku - potrebujem velkokapacitny kompresor na pieskovanie . proste nieco s prietokom aspon 700 l/min . Tak ma napadlo ze by som na to pouzil motor z fava ( kvoli 8 kanalu ) a dva piesty ba som nechal normalne pracovat ako pohon a dva po uprave vacky pouzil ako kompresor . Mohlo by taketo nieco fungovat ? Rozmyslal som nad tym ze by som si zohnal sanie z 1100 MB? na dva karby , rozdelil ho prepazkou a jeden karb by zivil motor a druby by bol len namiesto trubky , filter pouzit tiez z tohto vozu , rozdelit vyfuk a hura na to . K tej vacke- musela by mat dve vacky proti sebe aby namiesto 4 cyklov robilo len sanie a vyfuk . myslim tie 4 co budu na strane kompresora , zvysne 4 by som nehal tak ako su pre motor .
PS : moc nedufam v to ze sa mi podari zohnat to sanie a box takze asi budem vyrabat nake domace vytvory .
PS 2 : pri 1200 RPM by mal byt prietok 780 l pri tlaku cca 9 atm . To by bolo uplne vyhovujuce
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
8.4.10, 22:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no, neviem co ti na to povie klukovka ked budu pohanat len dva valce (dufam ale ze si nemyslel ze 12 budu tlacit a 34 budu pohanat, uz ked tak kombinacie 14 alebo 23). sanie z 1100MB na osemkanal? to je vtip?
sanie ked tak normalne rozrezat favoritacke a zavarit krajne vetvy, tj 2+3 budu pohanat a krajne budu ako kompresor. ale teda moc sa mi to nepozdava... ako tuning by si mohol vyhodit stredne piestne kruzky z valcov ktore budu ako kompresor az to nema zbytocne velky odpor (kedze budu stale podchladene)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
8.4.10, 22:27 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
sanie som myslel prosposobit cez prechodku z 1 na 2 sania . kluka to asi dlho nevydrzi a zlomi sa na strednom lozisku ale snad to stihnem opieskovat . ja som prave nyslel ze by som nechal 1a2 na motor a 3a4 na kompresor, ine kombinacie by mali strasne razy a to by bolo napikacu a akurat by to mlatilo ako o preteky . Ved idu predsa 1a4 spolu hore a 2a3 spolu . To by mi snad ani nenastartovalo
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
8.4.10, 22:44 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Osmikanal je rozhodne dobrej napad. Pouzit 1+4 na motor a 2+3 na kompresor je asi taky dobry, protoze se budou kompresorovy valce aspon trochu zahrivat.
Ze ty valce jdou spolu se neboj, je to 4takt, takze valce co jdou spolu palej presne proti sobe. Kdybys pouzil valce co jdou proti sobe, budes mit nepravidelny chod, podobne jako Harley.
Pochybuju ze udelas 9 atmosfer a moc neverim ze dokazes upravit vackovku. Prutok bude urcite slusnej, to jo. U toho motoru pocitej taky s vlastni spotrebou agregatu, zhruba jeden valec jde na toceni motorem, takze cistej vykon je zhruba 3/4 hrubyho, kdyz z toho udelas dvouvalec, vystupni vykon bude u 135ky jenom cca 15kW pri 5000ot!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.4.10, 23:18 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
motor chcem 136 a znizit hlavu aby som sa dostal na uroven aspon 10,5 : 1 . o teplotu valcov mi moc nejde , optimalnu zabezpecia zbyle 2 valce ktore zohreju vodu pre tieto dva podchladovane . Nako nechapem preco by mal byt nepravidelny chod ked to dam 12 34 a nie 14 23 . Ta prva varianta bude aj na stavbu potrubia lepsia z dovodu ze sania su hned pri sebe .ale vyfucky su zase lepsie na variant 14 23
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
8.4.10, 23:40 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
kompresor z fáčka
nevím no vidím to jako nesmysl holý věta rozvitá
až vyřešíš mraky technických problémů narazíš na pohon motory mají nápor lOO A což dnešní pojistky neudrží, jestli chceš příklad tak kompresor orlík dva písty jsem koupil za 5OOO korun, nádrž 4OOl, ty kompresory se už zas tak nepoužévají vyřqdil je motorový šroub, za 1500 jsem si nechal zgenerálkovat motor, kopresol vyčistil, žere sice olej tak 3 litry za rok ale jede, celkem mi to vyšlo tak 8000 kč miloš
|
9.4.10, 06:11 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jonny píše: Nako nechapem preco by mal byt nepravidelny chod ked to dam 12 34 a nie 14 23.
Chlapce, to mas malou predstavivost. SI vem jak postupne palej valce! Bud ti to pojede motor-kompresor-motor-kompresor a nebo motor-motor-kompresor-kompresor, coz je samozrejme totalne nahovno.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.4.10, 06:39 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
prdět na vačku, když tam vačka není a daj se slabší pružiny na ventily (fakt slabý, aby podltak kterej píst vytvoří ty ventily otevřel) a pak se do díry po svíčcce dá jednocestnej ventil a tlak se odebírá tudy...
každopádně si myslím, že na tohle bude lepší nějakej diesel, maj menší "mrtvej" prostor v hlavě a natlačej víc
_________________ Mrs. Green
|
9.4.10, 07:43 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Covece to je chytryy! A slo by to i s petikanalem! Akorat myslim ze tim sanim pres pruziny se dost snizi vystupni tlak.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.4.10, 07:56 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Tady se někdo ispiroval pokusy VW za války, co?
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
9.4.10, 11:38 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vymýšľaš blbosti, ale ak chceš riadny prietok a tlak, čo to poháňať výfuckovými plynmi, musel by si síce poriadne vetrať, ale myslým že tlak a prietok by to zvládlo, akurát by si musel upraviť karbec ako bom na chladiarenských mašinách na konštantné otáčky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.4.10, 18:24 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no, spinave vyfukove plyny asi nebudu mat tlak 8ATM, a popradve, ty by si si nieco dal pieskovat vyfukom z favomotoru? ale uz ked vyfuk tak nejake turbo co tlaci 8 atm neni? :D:D:D
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
9.4.10, 18:27 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Tak sme sa s kamosom dohodli ze sa na tento polomotor vyse.iame a spravime to zo 120ky kde budu vsetky valce prerobene na kompresor a bude to tahat 5 kW motor cez prevody ( cca 1:4 ) ale jedno ma trapi . co olejove hospodarstvo ? pri asi 600 RPM to moc mazat nebude aby som ten motor nezadrel
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
9.4.10, 19:17 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
mazat to bude kontrolka se rosvěcuje zhruba při 350ot
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
9.4.10, 19:21 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
no ja ti neviem mne na 125ke vzdy na volnobeh kontrolka zhavila a to bol skoro 800 RPM .
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
9.4.10, 19:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|