Kam zapojit ext. otáčkoměr J-88? Favorit
Autor |
Zpráva |
kódl
Příspěvky: 4
|
Kam zapojit ext. otáčkoměr J-88? Favorit
Zdravím mám favorita r.v.1993, vstřikování, a upájel jsem si externí diodový otáčkoměr J-88
, teď ale řeším, jak a kam ho správně zapojit, můžete mi poradit? Někde jsem se dočetl že ho stačí prostě zapojit na baterii ale to se mi zdá divné, aby z baterie poznal a spočítal otáčky. Diodový otáčkoměr nemá žádné vstupy, disponuje jen vstupem na 12V, čili dva drátky na napájení. Díky za každou radu
|
11.4.10, 10:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jo asi to bude umět přístroje na emisích to taky poznaji jenom z baterky
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.4.10, 10:49 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
a ses si jistej ze to je otackomer? neni to nahodou jenom meric nabiti baterie?
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
11.4.10, 10:52 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.4.10, 10:54 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Sadra17 > uz sem ten PDF od flajzara nasel
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
11.4.10, 10:55 |
|
|
superflo
Příspěvky: 555 Bydliště: Košice, Bratislava
|
napaja sa to iba na 12V a ZEM (zapoj to na ZEM a +12V zober to spinacky pin 15, az po otoceni klucika tam budes mat +12V, aby si to nemal stale pod napatim... ), je tam prevodnik kt. prepocitava adaptivnu hodnotu (kmitoctu Hz) napatia na ot./min ...
mal som ho aj ja vo Favouši celkom vhodna vecicka...
_________________ Škoda Fabia Ambiente, 1,4TDi - 51kW, r.v. 2006, 235 000km - fičíííí Škoda Felícia LXi, 1,6MPi - 55kW, r.v. 1996, 184 000km - predaná
|
11.4.10, 11:13 |
|
|
kódl
Příspěvky: 4
|
superflo píše: napaja sa to iba na 12V a ZEM (zapoj to na ZEM a +12V zober to spinacky pin 15, az po otoceni klucika tam budes mat +12V, aby si to nemal stale pod napatim... ), je tam prevodnik kt. prepocitava adaptivnu hodnotu (kmitoctu Hz) napatia na ot./min ... mal som ho aj ja vo Favouši celkom vhodna vecicka...
No tak se omlouvám přehlédl jsem vstup IN, do kterého se má vést signál impulsy s přerušovače, takže to má +12V, zem a IN, ale problém je, že ve svém Favošovi nejsem schopen přerušovač lokalizovat. májí tam Favority se vstřikovaním vůbec přerušovač?
|
11.4.10, 11:31 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ne signál pro otáčkoměr dává řídící jednotka
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.4.10, 11:34 |
|
|
superflo
Příspěvky: 555 Bydliště: Košice, Bratislava
|
sorry, prehliadol som ze je to i-čko Favous, ja som mal karburator....
_________________ Škoda Fabia Ambiente, 1,4TDi - 51kW, r.v. 2006, 235 000km - fičíííí Škoda Felícia LXi, 1,6MPi - 55kW, r.v. 1996, 184 000km - predaná
|
11.4.10, 11:39 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Pokud to je stříkačka, ale na přístrojovce není otáčkoměr ale hodiny, tak možná bude příprava. Některé typy fáček, vetšinou s chudší výbavou měli mezi budíkama hodiny. Když se ale rozebere přístrojovka s budíkama, tak je tam většinou napájení, které býváspolečné pro hodiny i otáčkoměr. Potom tam je ještě vývod na otáčkoměr, který v případě hodin není zapojen. Našel bych si, který pin a v kterém konektoru je zapojen. Na kousek káblíku bych nacvaknul dutinku(protikus pinu konektoru) a vyvedl bych ho na požadované místo, kde chcete otáčkoměr. Karburátorové typy to měli tak samo, ale signál pro točkoměr je braný z indukční cívky. Stříkačky mají signál snímaný snímačem otáček na převodovce, potom ho zpracovává ŘJ a předává otáčkoměru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.4.10, 12:09 |
|
|
kódl
Příspěvky: 4
|
varok píše: Pokud to je stříkačka, ale na přístrojovce není otáčkoměr ale hodiny, tak možná bude příprava. Některé typy fáček, vetšinou s chudší výbavou měli mezi budíkama hodiny. Když se ale rozebere přístrojovka s budíkama, tak je tam většinou napájení, které býváspolečné pro hodiny i otáčkoměr. Potom tam je ještě vývod na otáčkoměr, který v případě hodin není zapojen. Našel bych si, který pin a v kterém konektoru je zapojen. Na kousek káblíku bych nacvaknul dutinku(protikus pinu konektoru) a vyvedl bych ho na požadované místo, kde chcete otáčkoměr. Karburátorové typy to měli tak samo, ale signál pro točkoměr je braný z indukční cívky. Stříkačky mají signál snímaný snímačem otáček na převodovce, potom ho zpracovává ŘJ a předává otáčkoměru.
No jde o to, že tám mám už v kastli otáčkoměr, klasika rychloměr a otáčkoměr, ale chtěl jsem si tam ještě udělat ten diodový, ale nevím kam teda zapojit ten IN, když tam ten přerušovač asi nemám a nechci drbat někam do ŘJ atd
|
11.4.10, 16:17 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Pro přivedení impulsů stačí odklopit krytku na zapalovacím modulu a napojit na svorku č.1
A nezapomeňte že se tu bavíte o dvou různých typech otáčkoměrů. Klasický originální pro BMM bere signál přes řj. Tento potřebuje signál z cívky tak jako u klasického kontaktu nebo bezkontaktu. Pokud zapojíte otáčkoměr pro karburátorové Fav do BMM a signál přivedete od svorky č.1 na zapalovacím modulu pak vám bude bez potíží fungovat také.
_________________ Favorit 136X
|
11.4.10, 16:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Aha, že jde odklopit nějaká krytka na VN modulu jsem nevěděl. Mám ten samý motor ale ve fáčku. Navíc jsem nevěděl, že otáčkoměr z BMM verze je jinačí než karbec. Jednou jsme s kámošem daly do fáčka BMM karbecový otáčkoměr a fungoval, tak nevím. Myslel jsem, že u karbecu jde signál z indukční cívky a u BMM ze snímače otáček a zpracovává to ŘJ. To vím. Ale princip otáčkoměrů jsem myslel že je stejný.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.4.10, 18:42 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Sadra17 píše: jo asi to bude umět přístroje na emisích to taky poznaji jenom z baterky
Blbost.
|
12.4.10, 13:52 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vedia to niektoré mašiny, ale nieje to iba z baterky, mne na hlavu priložil položil takú sondu, taká asi 30cm dlhá biela tyčinka a mašina mu vyhodila otáčky aj predzápal...
čiste z baterky by to asi nešlo...
inak podľa roku výroby si ten signál "IN" vyber s káblu čo ide do konektoru na budíky je jedno či máš BMM, alebo karbec, jediný rozdiel je že karbec má signál na osciloskope ako pílka, a BMM má pekný obdĺžnikový, ale vstup otáčkomera aj hentoho led-bazmeku je čítač impulzov a je jedno aký má tvar...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
12.4.10, 14:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|