Autor |
Zpráva |
BigTom
Tydýt
Příspěvky: 267 Bydliště: Adamov
|
vymena ložiska Favorit
Jak postupovat při vyměně předniho ložiska kola?Je potřeba nejaky připravek diky za info...
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3MPi
|
22.4.10, 14:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
vymontuj těhlici ven z auta, zajdi do servisu a nech přelisovat. Mlátit to doma kladivem je silně kontraproduktivní. Přelisoování obou ložisek tě vyjde na 200 za práci...
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
22.4.10, 16:49 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jo je potřeba lis
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
22.4.10, 16:58 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Škodovka to samý?
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
22.4.10, 17:13 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ne.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
22.4.10, 17:16 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Petr105 píše: Škodovka to samý? Zlozis strmen , sundas prachovku naboja , vytiahnes zavlacku , potom maticu a podlozku . Naboj s kotucom potiahnes smerom k sebe . Jedno lozisko ti zostane na tehlici a druhe v naboji . vymenis a skladanie je opak demontaze Netreba ziadne spesl pripravky , u facka na to treba lis u 120ky kladivo ( na zlozenie prachovky )
PS : nova mazelina je samozrejmost
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
22.4.10, 17:33 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Dík
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
22.4.10, 17:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Nebo u toho fáčka zaneseš těhlici do práce a na ohraňováku to přelisuješ?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.4.10, 17:15 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Čeká mě výměna předních ložisek, tak se snažím najít nějaký dobrý kompromis mezi kvalitou a cenou. Diskuzí na netu jsem projel už pěknou řádku a znáte to "jo, super kvalita" - "nikdy nebrat!". Tak chci vědět, jestli jste někdo někdy montovali ložiska MEYLE nebo MS Sport. Výrobce je udáván Německý, ale i tam se můžou vyrábět šunty. Tak jsem zvědav. (jo v Plniči jste se na mou otázku vysrali, tak vás budu mučit tady).
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.11.11, 21:34 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: vymena ložiska Favorit
osobně mam meyle na předku svý okty zatim spokojenost,kamarád to má na předku mondea a dalsí známej ma již nekolik let na oktě celej zadní náboj jinak mam známýho s dílama a díly od meyle od něj beru cena slušná a problémy nemam
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
7.11.11, 21:46 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Tak hotovo. Měl jsem na to domluveného někoho s lisem. Nakonec se z toho člověka vyklubal jeden kámoš kámoše, co dělá v servisu a chtěl si za přelisování naúčtovat 300kč, což mi připadalo nepřiměřené (čekal jsem tak do stovky). Ale šel bych do toho. On už v pátek ve čtyři končil, takže jsme se domluvili na pondělí. Pak jsem ještě kecal s kámošem a že prý to jde lehce přelisovat i doma. Ale upozoňuji, že to píšu s najetými cca 40km, takže správnost montáže nemusí být stoprocentní, kdyby se mi to vysypalo, tak vás budu informovat. K celé výměně stačí vlastně jenom závitová tyč, dvě matky, pár větších podložek a stahovák čepů řízení. Pak běžné nářadí, trouba a mrazák.
Nová ložiska hodíme do mražáku k mrkvi, hranolkům a králíkovi a vrátíme se do garáže.
Takže vymontujeme těhlice - ještě na stojícím voze povolíme středové matice kol. Auto zvedneme a sundáme kola. Pomocí stahováku vysuneme čep řízení z těhlice, lépe se nám pak bude těhlicí otáčet při povolování ostatních částí. Povolíme držáky třmenů a kompletní brzdu zavěsíme pomocí háčku na držák nárazníku (brzdová hadice musí být volná!). Nyní můžeme povolit svorné šrouby tlumiče a spodního čepu. Ten následně vyrazíme, vyvlečem těhlici z homokinetického kloubu a nakonec z tlumiče (tady na postupu nezáleží, důležité je zbavit se těch tří částí).
Nyní těhlici upneme do svěráku (můžeme sundat i brzdový kotouč pro lepší manipulovatelnost - já jej sundával, ale když nad tím teď přemýšlím, ničemu by tam nevadil). Pomocí kulatiny stejného průřezu jako je náboj kola jej začneme z vnitřní části vytloukat, poté sundáme zajišťovací kroužek a stejným způsobem vymlátíme ložisko. Náboj kola přihoďte k zelenině, hranolkům, králíkovi a ložiskům. Teď doporučuju staré ložisko rozbít tak, aby jsme získali vnitřní kroužek. Ten pak použijeme při lisování náboje do nového ložiska. Zbylé torzo ložiska použijeme taky - jím budeme lisovat ložisko nové, budeme mít jistotu, že bude ložisko tlačeno za vnější kroužek a ne gufero.
Teď si dáme dvě tři hodinky pauzu, aby náboje kol s ložisky stihly zamrznout.
Těhlice nahřejeme (do trouby na 200°C nebo lépe použitím PB vařiče - za 5 minut byla těhlice dostatečně horká). Upneme ji do svěráku, zmrzlé ložisko pomažeme vazelínou (pozor, ložisko neolizujte! I dotýkat se holými prsty je dost nepříjemné). A lehce vsuneme do těhlice. Z vnitřní strany těhlice se podíváme, jestli ložisko dosedlo úplně na doraz. Pokud ne, vezmeme torzo starého ložiska, přiložíme k novému ložisku (nemá kam uhnout) a opatrně doklepeme. Ložisko zajistíme kroužkem a dokud je ještě vše teplé, vložíme do ložiska (vazelínou máznutý) náboj kola. Ten už ale tak snadno dovnitř nepůjde. Takže jím provlečeme závitovou tyč s podložkou a matkou na konci, na druhý konec (zevnitř těhlice - směrem od motoru) navlečeme vnitřní kroužek rozbitého ložiska, podložku a dotáhneme maticí. Zde je třeba si dávat pozor, aby kroužek starého ložiska dosedl přesně na vnitřní kroužek ložiska nového. Utahováním matic vlisujeme náboj do ložiska až nadoraz.
Montáž těhlice je opačným postupem demontáže, dotažení středové matice si necháme na úplný konec, kdy už na voze budou i kola a plnou silou matici (novou!) dotáhneme. Po najetí 500 km se doporučuje kontrolovat dotažení matice (sám nevím proč).
Celá výměna mě přišla na 627 Kč a zhruba 4 hodiny čistého času práce.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
12.11.11, 20:30 |
|
|
jansjans
Příspěvky: 589 Bydliště: Praha
|
Re: vymena ložiska Favorit
Díky za postup. Jakou jsi nakonec zvolil značku?
_________________ Volvo 940 B230FB aut. '91 dříve: Škoda Favorit 136L '90, LPG
|
12.11.11, 21:04 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
MEYLE. Těžko říct co to vydrží. Někde na netu píšou, že jsou to kvalitní díly co vydrží víc jak origo, někde píšou že vše ok, ale ložiska nebrat a někde že s ložisky mají najeto 50tkm a jsou v pohodě. Tak uvidíme. Za tu cenu (220kč kus). By mě to nezabilo, kdybych to za rok měnil znovu. Pak už bych ale připlatil za SKF nebo FAG.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
12.11.11, 21:51 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: vymena ložiska Favorit
Na felinu jsem teď nedávno dával nějakou značku CFG, taky prý němec, ale na fáčko si asi připlatím a koupím asi taky FAG nebo Meyle. Ty na netu docela chválí. Navíc nejsou zase tak drahé jak se na první pohled zdá. Já naštěstí znám chlápka, který má lis a bere si 150,- kč za kus, což je slušná cena.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.11.11, 16:46 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: vymena ložiska Favorit
nebo, lořisko a střed náboj dáš do mražáku, těhlici dáš na plynový sporák a vaříš, deset minut, paqk vemeš ložisko zasuneš, dáš segrovku, počkáš deset minut ložisko se prohřeje a pak lehce ve svěráku 15Omm nalisuješ ten náboj, ližisko si musíš podpírat zestpodu jinak ho lisováním zničš vyjede pulka ložiska, bobmaje fábka tam musíš mít lisovací přípravek, a tak jen ložisko zasuneš počkáš a zajistíš tím kroužkem
|
14.11.11, 07:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|