Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 06:13



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 vymena ložiska Favorit 
Autor Zpráva
Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: Adamov
Příspěvek vymena ložiska Favorit
Jak postupovat při vyměně předniho ložiska kola?Je potřeba nejaky připravek diky za info...

_________________
Škoda Felicia Magic 1.3MPi


22.4.10, 14:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
vymontuj těhlici ven z auta, zajdi do servisu a nech přelisovat. Mlátit to doma kladivem je silně kontraproduktivní. Přelisoování obou ložisek tě vyjde na 200 za práci...

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


22.4.10, 16:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27229
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
jo je potřeba lis :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


22.4.10, 16:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Škodovka to samý?

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


22.4.10, 17:13
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ne.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


22.4.10, 17:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Petr105 píše:
Škodovka to samý?
Zlozis strmen , sundas prachovku naboja , vytiahnes zavlacku , potom maticu a podlozku . Naboj s kotucom potiahnes smerom k sebe . Jedno lozisko ti zostane na tehlici a druhe v naboji . vymenis a skladanie je opak demontaze :wink: Netreba ziadne spesl pripravky , u facka na to treba lis u 120ky kladivo ( na zlozenie prachovky )
PS : nova mazelina je samozrejmost :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


22.4.10, 17:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Dík :wink:

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


22.4.10, 17:34
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Nebo u toho fáčka zaneseš těhlici do práce a na ohraňováku to přelisuješ? :P

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.4.10, 17:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11891
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Čeká mě výměna předních ložisek, tak se snažím najít nějaký dobrý kompromis mezi kvalitou a cenou. Diskuzí na netu jsem projel už pěknou řádku a znáte to "jo, super kvalita" - "nikdy nebrat!". Tak chci vědět, jestli jste někdo někdy montovali ložiska MEYLE nebo MS Sport. Výrobce je udáván Německý, ale i tam se můžou vyrábět šunty. Tak jsem zvědav. (jo v Plniči jste se na mou otázku vysrali, tak vás budu mučit tady).

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


7.11.11, 21:34
Profil

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek Re: vymena ložiska Favorit
osobně mam meyle na předku svý okty zatim spokojenost,kamarád to má na předku mondea a dalsí známej ma již nekolik let na oktě celej zadní náboj
jinak mam známýho s dílama a díly od meyle od něj beru cena slušná a problémy nemam 8)

_________________
škoda octávie combi 1.9TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74KW
felda combi 1.6


7.11.11, 21:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11891
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Tak hotovo. Měl jsem na to domluveného někoho s lisem. Nakonec se z toho člověka vyklubal jeden kámoš kámoše, co dělá v servisu a chtěl si za přelisování naúčtovat 300kč, což mi připadalo nepřiměřené (čekal jsem tak do stovky). Ale šel bych do toho. On už v pátek ve čtyři končil, takže jsme se domluvili na pondělí. Pak jsem ještě kecal s kámošem a že prý to jde lehce přelisovat i doma. Ale upozoňuji, že to píšu s najetými cca 40km, takže správnost montáže nemusí být stoprocentní, kdyby se mi to vysypalo, tak vás budu informovat. K celé výměně stačí vlastně jenom závitová tyč, dvě matky, pár větších podložek a stahovák čepů řízení. Pak běžné nářadí, trouba a mrazák.

Nová ložiska hodíme do mražáku k mrkvi, hranolkům a králíkovi a vrátíme se do garáže.

Takže vymontujeme těhlice - ještě na stojícím voze povolíme středové matice kol. Auto zvedneme a sundáme kola. Pomocí stahováku vysuneme čep řízení z těhlice, lépe se nám pak bude těhlicí otáčet při povolování ostatních částí. Povolíme držáky třmenů a kompletní brzdu zavěsíme pomocí háčku na držák nárazníku (brzdová hadice musí být volná!). Nyní můžeme povolit svorné šrouby tlumiče a spodního čepu. Ten následně vyrazíme, vyvlečem těhlici z homokinetického kloubu a nakonec z tlumiče (tady na postupu nezáleží, důležité je zbavit se těch tří částí).

Nyní těhlici upneme do svěráku (můžeme sundat i brzdový kotouč pro lepší manipulovatelnost - já jej sundával, ale když nad tím teď přemýšlím, ničemu by tam nevadil). Pomocí kulatiny stejného průřezu jako je náboj kola jej začneme z vnitřní části vytloukat, poté sundáme zajišťovací kroužek a stejným způsobem vymlátíme ložisko. Náboj kola přihoďte k zelenině, hranolkům, králíkovi a ložiskům. Teď doporučuju staré ložisko rozbít tak, aby jsme získali vnitřní kroužek. Ten pak použijeme při lisování náboje do nového ložiska. Zbylé torzo ložiska použijeme taky - jím budeme lisovat ložisko nové, budeme mít jistotu, že bude ložisko tlačeno za vnější kroužek a ne gufero.

Teď si dáme dvě tři hodinky pauzu, aby náboje kol s ložisky stihly zamrznout.

Těhlice nahřejeme (do trouby na 200°C nebo lépe použitím PB vařiče - za 5 minut byla těhlice dostatečně horká). Upneme ji do svěráku, zmrzlé ložisko pomažeme vazelínou (pozor, ložisko neolizujte! I dotýkat se holými prsty je dost nepříjemné). A lehce vsuneme do těhlice. Z vnitřní strany těhlice se podíváme, jestli ložisko dosedlo úplně na doraz. Pokud ne, vezmeme torzo starého ložiska, přiložíme k novému ložisku (nemá kam uhnout) a opatrně doklepeme. Ložisko zajistíme kroužkem a dokud je ještě vše teplé, vložíme do ložiska (vazelínou máznutý) náboj kola. Ten už ale tak snadno dovnitř nepůjde. Takže jím provlečeme závitovou tyč s podložkou a matkou na konci, na druhý konec (zevnitř těhlice - směrem od motoru) navlečeme vnitřní kroužek rozbitého ložiska, podložku a dotáhneme maticí. Zde je třeba si dávat pozor, aby kroužek starého ložiska dosedl přesně na vnitřní kroužek ložiska nového. Utahováním matic vlisujeme náboj do ložiska až nadoraz.

Montáž těhlice je opačným postupem demontáže, dotažení středové matice si necháme na úplný konec, kdy už na voze budou i kola a plnou silou matici (novou!) dotáhneme. Po najetí 500 km se doporučuje kontrolovat dotažení matice (sám nevím proč).

Celá výměna mě přišla na 627 Kč a zhruba 4 hodiny čistého času práce.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


12.11.11, 20:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 589
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: vymena ložiska Favorit
Díky za postup. Jakou jsi nakonec zvolil značku?

_________________
Volvo 940 B230FB aut. '91
dříve: Škoda Favorit 136L '90, LPG


12.11.11, 21:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11891
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
MEYLE. Těžko říct co to vydrží. Někde na netu píšou, že jsou to kvalitní díly co vydrží víc jak origo, někde píšou že vše ok, ale ložiska nebrat a někde že s ložisky mají najeto 50tkm a jsou v pohodě. Tak uvidíme. Za tu cenu (220kč kus). By mě to nezabilo, kdybych to za rok měnil znovu. Pak už bych ale připlatil za SKF nebo FAG.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


12.11.11, 21:51
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: vymena ložiska Favorit
Na felinu jsem teď nedávno dával nějakou značku CFG, taky prý němec, ale na fáčko si asi připlatím a koupím asi taky FAG nebo Meyle. Ty na netu docela chválí. Navíc nejsou zase tak drahé jak se na první pohled zdá. Já naštěstí znám chlápka, který má lis a bere si 150,- kč za kus, což je slušná cena.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


13.11.11, 16:46
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: vymena ložiska Favorit
nebo, lořisko a střed náboj dáš do mražáku, těhlici dáš na plynový sporák a vaříš, deset minut, paqk vemeš ložisko zasuneš, dáš segrovku, počkáš deset minut ložisko se prohřeje a pak lehce ve svěráku 15Omm nalisuješ ten náboj, ližisko si musíš podpírat zestpodu jinak ho lisováním zničš vyjede pulka ložiska,

bobmaje fábka tam musíš mít lisovací přípravek, a tak jen ložisko zasuneš počkáš a zajistíš tím kroužkem :oops:


14.11.11, 07:40
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz