Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 21:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Pohon na dřevoplyn 
Autor Zpráva
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
ventYl píše:
najdem prejdem a ked zistim nieco uzitocne, pozicam skener. dufam, ze tam budu aj nejake vypocty. vacsina z toho su stare knihy stroje - strojnictvi, a casti stroju.


jj jasne, no kdyby tam bylo neco uzitecneho tak prdem moc dekuju..

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


29.1.08, 18:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
ondra120 píše:
jj jasne, no kdyby tam bylo neco uzitecneho tak prdem moc dekuju..

Hoši vy si v těch plynech teda libujete...odkdy se děkuje prděním? :lol: :lol: :lol:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


29.1.08, 20:10
Profil
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
CROWACK píše:
ondra120 píše:
jj jasne, no kdyby tam bylo neco uzitecneho tak prdem moc dekuju..

Hoši vy si v těch plynech teda libujete...odkdy se děkuje prděním? :lol: :lol: :lol:


Tak tento překlep sedí :lol: :lol: :lol: ani to nebudu spravovat, páč je to vlastně k tématu :lol: :lol: :lol:

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


29.1.08, 20:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 4
Příspěvek Motor
Zdravim, o toto téma se taky docela dlouho zajímám, i když ne jako pohon automobilu, ale stacionární motorgenerátor (kogenerační jednotka).
O motorech sice nějaké matné tušení mám, ale potřeboval bych pár rad od odborníků.
Chtěl bych jako motor použít starší motor favoritu (136) protože je snadno k mání a není drahý ani v případě zničení motoru, taky je lidi u nás (v ČR) docela znají a vědí co se s ním dá a nedá udělat.
První problém co bych chtěl vyřešit je provoz tohoto motoru na cca 1580 otáček. Důvodů proč tyto otáčky a ne 3000 je několik, dřevoplyn hoří pomaleji a vyhovují mu spíše nižší otáčky než vyšší, mám vhodný generátor na tyto otáčky, teoreticky motory na nižších otáčkách mají vyšší účinnosti, protože největší ztráty motoru jsou setrvačností píst, údajně cca 37% a se stoupajícími otáčkami roste tato ztráta s druhou mocninou, tedy logicky s klesajícími bude s druhou mocninou klesat. Problém je, jak teda tento motor (favorit 136) upravit aby měl maximální kroutící moment a účinnost právě v těchto otáčkách?
Druhý problém dřevoplyn má oktanové číslo 105 a víc, tedy dobře snáší vyšší kompresní poměr klidně 15:1 i víc, což samozřejmě zvyšuje účinnost motoru a výkon. Jak moc se teda dá snížit hlava aby to mechanicky ještě zvládla.
Samozřejmě uvítám jakékoli jiné nápady a návrhy na toto téma.


3.6.10, 09:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek 
hlava nejde moc... ale pokud bych chtěl zvýšit tak jak říkáš kompresní poměr na 15:1 tak bych nesnižoval hlavu ale blok motoru

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


3.6.10, 10:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Rozumny maximum je tak 12:1. Pri tech nizkych otackach to nebude snad moc vadit.

Vic by se na to hodil Favorit 136 karburatorovej, kvuli vackovce. Na 1580ot by se rychlost spalovani dala dohnat vetsim predstihem, ale bude se to spatne startovat asi. Mozna by to chtelo upravit odstredivou regulaci, aby na 1500ot uz dal dost velkej predstih.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


3.6.10, 19:59
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9032
Bydliště: Jihlava
Příspěvek 
Zrovna děda nedávno na tyhle stroje vzpomínal :)
Měli drezínu na dráze.


3.6.10, 22:56
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Jou hoši potom ked to niekto nahodou budete skusat, tak nas zavolajte. Dobehneme aj s kamerami ;)
Kwika som uz ukecal na friťák :lol:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


3.6.10, 23:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 4
Příspěvek 
Zdravim, může mi ještě někdo vysvětlit proč motor favoritu má nejvyšší účinnost a kroutící moment kolem 3000 otáček a pod 2000 tisíce otáček mu účinnost a kroutící moment klesají, když teoreticky by s klesajícími otáčkami měla účinnost a tím i kroutící moment stoupat? Jak praví teorie například i na těchto stránkách http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=388
A co by se dalo teda s tímto motorem udělat aby měl optimální chod na 1500 až 1600 otáček?


4.6.10, 17:32
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Celkem jednoduche vysvetleni. Saci a vyfukovy potrubi se "ladi" tak, aby se s tim dalo jezdit. Na 1500 otacek bys to naladil, kdybys mel saci potrubi od klapky k ventilu cca 2krat delsi nez je ted. Nektery auta maji saci potrubi promenne delky, aby mely lepsi prubeh momentu.
Kdyz ale motor naladis na 1500ot, muzes mit problemy s mazanim, pod 2000 by nemel davat plnej kroutak, to je hruby podtaceni. Asi to bude chtit dobre chladit olej. Obecne by se dalo rict, ze nejlepsi by bylo tam dat prevod do pomala, a motor nechat na jeho 3000ot.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.6.10, 19:19
Profil ICQ YIM
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Citace:
"teoreticky by s klesajícími otáčkami měla účinnost a tím i kroutící moment stoupat? "

Tak touto logikou by potom motor mal najlepsiu ucinnost keby sa vobec netocil :D dokonca nekonecnu :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


5.6.10, 11:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 4
Příspěvek 
deekay píše:
Citace:
"teoreticky by s klesajícími otáčkami měla účinnost a tím i kroutící moment stoupat? "

Tak touto logikou by potom motor mal najlepsiu ucinnost keby sa vobec netocil :D dokonca nekonecnu :D

To přímo netvrdím, ale jsem schopný tvrdit, že v takovém případě má nulové ztráty. A čím má motor nižší ztráty, tím má větší účinnost. Podle mě platí 100% - ztráty = účinnost, takže 100% - 0% = 100%.
Teď ale vážně, na těchto stránkách (odkaz je výše) je v pěti kapitolách popsána velmi pěkně a srozumitelně i pro mě teorie motoru. A tady jsem se dočetl, že na účinnost motoru má vliv komprese kde se dostaneme na nějakou teoretickou hodnotu a od té se odečtou ztráty motoru a co zbude je výsledná mechanické účinnost. A snad ve všech případech, které se zde popisují, ztráty rostou s otáčkami. Například ztráta na pístech (která podle zde popsaného je zdaleka nejvyšší ztrátou a to 37%) ta roste dokonce s druhou mocninou otáček, to znamená dvakrát vyšší otáčky představují čtyřikrát vyšší ztráty. V podstatě všechno se zhoršuje se stoupajícími otáčkami. Jediná věc která mě napadá, že by mohla být horší při nižších otáčkách je profouknutí netěsnostma kolem pístních kroužků, protože na to je víc žasu.
Co je tedy příčinou toho že vůbec může být motor podtočený a nedá se to snadno upravit pro optimum v nízkých otáčkách.


5.6.10, 13:31
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Zejmena to ze vackovy hridel a mazaci soustava je staveny na vyssi otacky a v nizkych to nedela to co ma.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


5.6.10, 20:28
Profil ICQ YIM
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Pohon na dřevoplyn
[quote="ondra120"]Dneska mě při přikládání do kamen v dílně napadla myšlenka


až tě příště někdo nebo něco napadne musíš se začít aktivněbránit dej si ke kamnům tohle http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... IPA46uLvqw miloš


6.6.10, 08:07
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek 
Viky píše:
Zejmena to ze vackovy hridel a mazaci soustava je staveny na vyssi otacky a v nizkych to nedela to co ma.

Mazání myslím není problém upravit ani pokud by byl motor v autě, v případě stacionárního motoru, mám v plánu mazání stejně upravovat, takže v tom bych problém určitě neviděl.
Takže zbývá vačka, je třeba asi jinak načasovat ventily, což je asi větší problém, ale to bude určitě řešitelné taky. Jak by tedy měly být ty ventily načasované pro optimum na 1600 otáček?


6.6.10, 08:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz