Autor |
Zpráva |
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
ventYl píše: najdem prejdem a ked zistim nieco uzitocne, pozicam skener. dufam, ze tam budu aj nejake vypocty. vacsina z toho su stare knihy stroje - strojnictvi, a casti stroju.
jj jasne, no kdyby tam bylo neco uzitecneho tak prdem moc dekuju..
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
29.1.08, 18:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
ondra120 píše: jj jasne, no kdyby tam bylo neco uzitecneho tak prdem moc dekuju..
Hoši vy si v těch plynech teda libujete...odkdy se děkuje prděním?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
29.1.08, 20:10 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
29.1.08, 20:15 |
|
|
MichMio
Příspěvky: 4
|
Motor
Zdravim, o toto téma se taky docela dlouho zajímám, i když ne jako pohon automobilu, ale stacionární motorgenerátor (kogenerační jednotka).
O motorech sice nějaké matné tušení mám, ale potřeboval bych pár rad od odborníků.
Chtěl bych jako motor použít starší motor favoritu (136) protože je snadno k mání a není drahý ani v případě zničení motoru, taky je lidi u nás (v ČR) docela znají a vědí co se s ním dá a nedá udělat.
První problém co bych chtěl vyřešit je provoz tohoto motoru na cca 1580 otáček. Důvodů proč tyto otáčky a ne 3000 je několik, dřevoplyn hoří pomaleji a vyhovují mu spíše nižší otáčky než vyšší, mám vhodný generátor na tyto otáčky, teoreticky motory na nižších otáčkách mají vyšší účinnosti, protože největší ztráty motoru jsou setrvačností píst, údajně cca 37% a se stoupajícími otáčkami roste tato ztráta s druhou mocninou, tedy logicky s klesajícími bude s druhou mocninou klesat. Problém je, jak teda tento motor (favorit 136) upravit aby měl maximální kroutící moment a účinnost právě v těchto otáčkách?
Druhý problém dřevoplyn má oktanové číslo 105 a víc, tedy dobře snáší vyšší kompresní poměr klidně 15:1 i víc, což samozřejmě zvyšuje účinnost motoru a výkon. Jak moc se teda dá snížit hlava aby to mechanicky ještě zvládla.
Samozřejmě uvítám jakékoli jiné nápady a návrhy na toto téma.
|
3.6.10, 09:27 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
hlava nejde moc... ale pokud bych chtěl zvýšit tak jak říkáš kompresní poměr na 15:1 tak bych nesnižoval hlavu ale blok motoru
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
3.6.10, 10:36 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Rozumny maximum je tak 12:1. Pri tech nizkych otackach to nebude snad moc vadit.
Vic by se na to hodil Favorit 136 karburatorovej, kvuli vackovce. Na 1580ot by se rychlost spalovani dala dohnat vetsim predstihem, ale bude se to spatne startovat asi. Mozna by to chtelo upravit odstredivou regulaci, aby na 1500ot uz dal dost velkej predstih.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
3.6.10, 19:59 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
Zrovna děda nedávno na tyhle stroje vzpomínal
Měli drezínu na dráze.
|
3.6.10, 22:56 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Jou hoši potom ked to niekto nahodou budete skusat, tak nas zavolajte. Dobehneme aj s kamerami
Kwika som uz ukecal na friťák
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
3.6.10, 23:01 |
|
|
MichMio
Příspěvky: 4
|
Zdravim, může mi ještě někdo vysvětlit proč motor favoritu má nejvyšší účinnost a kroutící moment kolem 3000 otáček a pod 2000 tisíce otáček mu účinnost a kroutící moment klesají, když teoreticky by s klesajícími otáčkami měla účinnost a tím i kroutící moment stoupat? Jak praví teorie například i na těchto stránkách http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=388
A co by se dalo teda s tímto motorem udělat aby měl optimální chod na 1500 až 1600 otáček?
|
4.6.10, 17:32 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Celkem jednoduche vysvetleni. Saci a vyfukovy potrubi se "ladi" tak, aby se s tim dalo jezdit. Na 1500 otacek bys to naladil, kdybys mel saci potrubi od klapky k ventilu cca 2krat delsi nez je ted. Nektery auta maji saci potrubi promenne delky, aby mely lepsi prubeh momentu.
Kdyz ale motor naladis na 1500ot, muzes mit problemy s mazanim, pod 2000 by nemel davat plnej kroutak, to je hruby podtaceni. Asi to bude chtit dobre chladit olej. Obecne by se dalo rict, ze nejlepsi by bylo tam dat prevod do pomala, a motor nechat na jeho 3000ot.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
4.6.10, 19:19 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Citace: "teoreticky by s klesajícími otáčkami měla účinnost a tím i kroutící moment stoupat? "
Tak touto logikou by potom motor mal najlepsiu ucinnost keby sa vobec netocil dokonca nekonecnu
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
5.6.10, 11:20 |
|
|
MichMio
Příspěvky: 4
|
deekay píše: Citace: "teoreticky by s klesajícími otáčkami měla účinnost a tím i kroutící moment stoupat? " Tak touto logikou by potom motor mal najlepsiu ucinnost keby sa vobec netocil dokonca nekonecnu
To přímo netvrdím, ale jsem schopný tvrdit, že v takovém případě má nulové ztráty. A čím má motor nižší ztráty, tím má větší účinnost. Podle mě platí 100% - ztráty = účinnost, takže 100% - 0% = 100%.
Teď ale vážně, na těchto stránkách (odkaz je výše) je v pěti kapitolách popsána velmi pěkně a srozumitelně i pro mě teorie motoru. A tady jsem se dočetl, že na účinnost motoru má vliv komprese kde se dostaneme na nějakou teoretickou hodnotu a od té se odečtou ztráty motoru a co zbude je výsledná mechanické účinnost. A snad ve všech případech, které se zde popisují, ztráty rostou s otáčkami. Například ztráta na pístech (která podle zde popsaného je zdaleka nejvyšší ztrátou a to 37%) ta roste dokonce s druhou mocninou otáček, to znamená dvakrát vyšší otáčky představují čtyřikrát vyšší ztráty. V podstatě všechno se zhoršuje se stoupajícími otáčkami. Jediná věc která mě napadá, že by mohla být horší při nižších otáčkách je profouknutí netěsnostma kolem pístních kroužků, protože na to je víc žasu.
Co je tedy příčinou toho že vůbec může být motor podtočený a nedá se to snadno upravit pro optimum v nízkých otáčkách.
|
5.6.10, 13:31 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Zejmena to ze vackovy hridel a mazaci soustava je staveny na vyssi otacky a v nizkych to nedela to co ma.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
5.6.10, 20:28 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Pohon na dřevoplyn
[quote="ondra120"]Dneska mě při přikládání do kamen v dílně napadla myšlenka
až tě příště někdo nebo něco napadne musíš se začít aktivněbránit dej si ke kamnům tohle http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... IPA46uLvqw miloš
|
6.6.10, 08:07 |
|
|
MichMio
Příspěvky: 4
|
Viky píše: Zejmena to ze vackovy hridel a mazaci soustava je staveny na vyssi otacky a v nizkych to nedela to co ma.
Mazání myslím není problém upravit ani pokud by byl motor v autě, v případě stacionárního motoru, mám v plánu mazání stejně upravovat, takže v tom bych problém určitě neviděl.
Takže zbývá vačka, je třeba asi jinak načasovat ventily, což je asi větší problém, ale to bude určitě řešitelné taky. Jak by tedy měly být ty ventily načasované pro optimum na 1600 otáček?
|
6.6.10, 08:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|