Autor |
Zpráva |
krausino
Příspěvky: 9 Bydliště: Olomouc
|
Škoda Fabie r.v.2000 1,4Mpi - kolísání voln + špatné starty
Dobrý den.
Obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně mojí Škody Fabie rok výroby 2000 s motorem 1,4Mpi, která má najeto 108.000km.
Problém spočívá v tom,že při každém studeném a někdy i teplém startu není auto schopno udržet volnoběch, špatně reaguje na přidání plynu a posléze "zdechne". Pokud ale ihned po startu otáčky vytočím k 3500 (stačí jen na malý moment) ,tak z 99% auto nechcípne. Myslím,že spojenou nádobou tohoto problému je i dlouhodobé kolísání otáček motoru (při jakémkoliv stavu) volnoběhu mezi 700-760 otáčkami, které je pro mne velmi nepříjemné.
Jelikož jsem napřed poctivě pročítal toto fórum,tak jsem napřed provedl tyto opravy :
1. Nové rozvody
2. Vyčištění a seřízení šrtící klapky
3. Výměna svíček
Auto jsem měl napíchlé na diagnostice, žádnou závadu počítač nehlásí - bohužel .
Prosím proto o radu, kterým směrem se mám vydat dále. Děkuji J.K.
|
13.6.10, 18:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
nevyskytuju sa ani sporadicke zavady? mna napada napriklad vadne cidlo otacok, netesnost na sacom/vyfukovom potrubi, chyba jednej z lambda sond, pripadne len nejaky spatny kontakt/studeny spoj.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.6.10, 18:33 |
|
|
krausino
Příspěvky: 9 Bydliště: Olomouc
|
Bohužel (nebo bohudík), žádnou jinou závadu jsem nezaznamenal. Vlastně je pravda,že plánuji vyměnit čidlo teploty, protože tam se bude jednat o studený spoj. Auto se normálně zahřívá,chladí atd. jen při delší cestě cca 40km, spadne teplota motoru dle čidla na "0",ale ověřil jsem si,že vše funguje jak mám. Termostat atd., tudíž je to opravde jen otázka toho čidla.
Nepředpokládám,že to má,ale na tu níže uvedenou závadu vliv...nebo se pletu?
100% vím,že výfuk a potrubí je v pořádku,ale jinak nic ověřené nemám - věřil jsem počítači (diagnostice).
|
13.6.10, 18:42 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no, ak cidlo teploty dava kraviny jednotke tak sa neni co divit. jednotka si mysli ze je motor napriklad zohriaty, aj ked ma -20, alebo naopak. a problem mame na svete. kolisanie = jednotka si mysli ze je motor teply, dava teda chudsiu zmes - studeny motor ma nizsie otacky, jednotka zvysi otacky a zase ochudi zmes.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.6.10, 18:45 |
|
|
krausino
Příspěvky: 9 Bydliště: Olomouc
|
Rozumím. Vyměním tedy čidlo,ale stejně se mi to úplně nezdá. Uvidíme, třeb to opravdu bude ono. Ozvu se. Děkuji za radu.
|
13.6.10, 19:03 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
cidlo teploty pokud dela takove veci tak by bylo v zavadach pokud ti spadne budik na nulu tak to nemusi souviset s tim co vi jednotka tam je ctyrpinne cidlo zvlast pro jednotku a pro budik mylsim, zkontroloval bych vsehcny podtlaky jestli neni nekde vypadla hadicka, tesnost saciho potrubi, na diagnostice mrknout co hlasi lambda sondy, rozvody predpokladam ze jsou sprave
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
13.6.10, 19:11 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Čidlo teploty na tomto motoru je sice dvoupinový,ale jednotka o něm sakra moc ví...z čeho by jinak brala ten údaj???!
Jinak nemusí vždy psát že je vadný...a vadný přesto je
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
13.6.10, 20:40 |
|
|
glider
Příspěvky: 133 Bydliště: BA/NR
|
toto nam tiez fabka robila aj felicia....
a servis samorejme menil hned skrtiacu klapku alebo lambdu? uz nevim ale 7000sk to stalo
najskor ju skus vycistit tym sprejom
108 k km je skoro na rozvody mam pocit
_________________ Skoda Favorit 135LS r.v.92 "komfort"
|
13.6.10, 22:53 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
u OHV skodovky je pri kvalite dnesnych vyrobkov celkom uspech sto tisic na jednych rozvodoch. ja za 60k co mam auto som ich menil uz trikrat, zakazym jak som robil nieco s vackou som menil rozvody pretoze uz mali vole.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
14.6.10, 08:47 |
|
|
krausino
Příspěvky: 9 Bydliště: Olomouc
|
Zdravím. Čidlo vyměním ve čtvrtek,tak uvidíme.
Rozvody jsou již vyměněny - měnil jsem je při 105.000km,takže jsou "nové".
Klapka je také vyčištěna.
Lamda sondy jsem zatím neřešil - jak jsem již psal - počitač nehlásí žádné pochybení (vyjma toho čidla teploty - informace z dnešního rána, kdy jsem byl opět "napíchnutý".)
|
14.6.10, 11:42 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
k rozvodom - pohladaj a najdes dovod preco sa tu Jiri pyta na rozvody. Oni totiz maju problem so znacenim - nie su spravne oznacene nastavovacie body na kolesach, ale pokial auto inak jazdi v pohode tak to asi posunute nebude.
k cidlu - ak jednotka hlasi chybu na cidle tak na 99% vymena tvoj problem vyriesi.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
14.6.10, 12:35 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
psal ze zadna zavada v pameti ale to neznamena ze tam zadna neni musi se na diagnostiku a do zivych hodnot tam uvidis i tu teplotu idealne nastartovat studene a koukat jak se to zahriva musi to lezt pekne nahoru bez skoku, lambdy musi chodit atd.....o rozvodech jsem tu taky psal nejsem sam kdo mel spatne oznacene ale pokud problem nezacal bezprostredne po vymene rozvodu tak to tim urcite nebude, zacal bych poradnou diagnostikou a kontrolou vsech podtlakovyhc hadicek a tesnosti saciho potrubi
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
14.6.10, 19:24 |
|
|
Josef.Radocha
Dezertér 2
Příspěvky: 8497 Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
|
ještě jedou projdi spoje výfuku... už jsem se s něčím podobným setkal když netěsnil.
_________________ V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!
RAPID 130 POWER FOREVER!!!
Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.
Karoserie COUPE je mým osudem!
|
14.6.10, 19:56 |
|
|
krausino
Příspěvky: 9 Bydliště: Olomouc
|
Zdravím.
Tak jsem konečně nechal vyměnit čidlo teploty (dnes ráno). Jestli bude auto pořád při startu na studený motor zlobit zjistím až odpoledne,ale již teď vím,že to lehké kolísání otáček volnoběhu mezi 750-790 zůstalo.
Diagnostika již nehlásí vůbec žádnou závadu, auto je dle servisu ve výborném stavu.
Jsem z toho rozpačitý a začínám se smiřovat s tím,že těch "plovoucích" volnoběžných otáček se jen tak nezbavím.
Zkontrolovala se těsnost výfukového potrubí a tak jsme také žádnou netěsnost neobjevili.
|
19.6.10, 08:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
A těsnost sacího potrubí?
|
19.6.10, 09:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|