Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 15:24



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Škoda Fabie r.v.2000 1,4Mpi - kolísání voln + špatné starty 
Autor Zpráva

Příspěvky: 9
Bydliště: Olomouc
Příspěvek Škoda Fabie r.v.2000 1,4Mpi - kolísání voln + špatné starty
Dobrý den.

Obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně mojí Škody Fabie rok výroby 2000 s motorem 1,4Mpi, která má najeto 108.000km.

Problém spočívá v tom,že při každém studeném a někdy i teplém startu není auto schopno udržet volnoběch, špatně reaguje na přidání plynu a posléze "zdechne". Pokud ale ihned po startu otáčky vytočím k 3500 (stačí jen na malý moment) ,tak z 99% auto nechcípne. Myslím,že spojenou nádobou tohoto problému je i dlouhodobé kolísání otáček motoru (při jakémkoliv stavu) volnoběhu mezi 700-760 otáčkami, které je pro mne velmi nepříjemné.
Jelikož jsem napřed poctivě pročítal toto fórum,tak jsem napřed provedl tyto opravy :

1. Nové rozvody
2. Vyčištění a seřízení šrtící klapky
3. Výměna svíček

Auto jsem měl napíchlé na diagnostice, žádnou závadu počítač nehlásí - bohužel :(.

Prosím proto o radu, kterým směrem se mám vydat dále. Děkuji J.K.


13.6.10, 18:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
nevyskytuju sa ani sporadicke zavady? mna napada napriklad vadne cidlo otacok, netesnost na sacom/vyfukovom potrubi, chyba jednej z lambda sond, pripadne len nejaky spatny kontakt/studeny spoj.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


13.6.10, 18:33
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Bohužel (nebo bohudík), žádnou jinou závadu jsem nezaznamenal. Vlastně je pravda,že plánuji vyměnit čidlo teploty, protože tam se bude jednat o studený spoj. Auto se normálně zahřívá,chladí atd. jen při delší cestě cca 40km, spadne teplota motoru dle čidla na "0",ale ověřil jsem si,že vše funguje jak mám. Termostat atd., tudíž je to opravde jen otázka toho čidla.
Nepředpokládám,že to má,ale na tu níže uvedenou závadu vliv...nebo se pletu?
100% vím,že výfuk a potrubí je v pořádku,ale jinak nic ověřené nemám - věřil jsem počítači (diagnostice).


13.6.10, 18:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
no, ak cidlo teploty dava kraviny jednotke tak sa neni co divit. jednotka si mysli ze je motor napriklad zohriaty, aj ked ma -20, alebo naopak. a problem mame na svete. kolisanie = jednotka si mysli ze je motor teply, dava teda chudsiu zmes - studeny motor ma nizsie otacky, jednotka zvysi otacky a zase ochudi zmes.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


13.6.10, 18:45
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Rozumím. Vyměním tedy čidlo,ale stejně se mi to úplně nezdá. Uvidíme, třeb to opravdu bude ono. Ozvu se. Děkuji za radu.


13.6.10, 19:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
cidlo teploty pokud dela takove veci tak by bylo v zavadach pokud ti spadne budik na nulu tak to nemusi souviset s tim co vi jednotka tam je ctyrpinne cidlo zvlast pro jednotku a pro budik mylsim, zkontroloval bych vsehcny podtlaky jestli neni nekde vypadla hadicka, tesnost saciho potrubi, na diagnostice mrknout co hlasi lambda sondy, rozvody predpokladam ze jsou sprave

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


13.6.10, 19:11
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Čidlo teploty na tomto motoru je sice dvoupinový,ale jednotka o něm sakra moc ví...z čeho by jinak brala ten údaj???!
Jinak nemusí vždy psát že je vadný...a vadný přesto je :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


13.6.10, 20:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 133
Bydliště: BA/NR
Příspěvek 
toto nam tiez fabka robila aj felicia....

a servis samorejme menil hned skrtiacu klapku alebo lambdu? uz nevim ale 7000sk to stalo :D

najskor ju skus vycistit tym sprejom

108 k km je skoro na rozvody mam pocit

_________________
Skoda Favorit 135LS r.v.92 "komfort" :)


13.6.10, 22:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
u OHV skodovky je pri kvalite dnesnych vyrobkov celkom uspech sto tisic na jednych rozvodoch. ja za 60k co mam auto som ich menil uz trikrat, zakazym jak som robil nieco s vackou som menil rozvody pretoze uz mali vole.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


14.6.10, 08:47
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Zdravím. Čidlo vyměním ve čtvrtek,tak uvidíme.
Rozvody jsou již vyměněny - měnil jsem je při 105.000km,takže jsou "nové".
Klapka je také vyčištěna.
Lamda sondy jsem zatím neřešil - jak jsem již psal - počitač nehlásí žádné pochybení (vyjma toho čidla teploty - informace z dnešního rána, kdy jsem byl opět "napíchnutý".)


14.6.10, 11:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
k rozvodom - pohladaj a najdes dovod preco sa tu Jiri pyta na rozvody. Oni totiz maju problem so znacenim - nie su spravne oznacene nastavovacie body na kolesach, ale pokial auto inak jazdi v pohode tak to asi posunute nebude.
k cidlu - ak jednotka hlasi chybu na cidle tak na 99% vymena tvoj problem vyriesi.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


14.6.10, 12:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
psal ze zadna zavada v pameti ale to neznamena ze tam zadna neni musi se na diagnostiku a do zivych hodnot tam uvidis i tu teplotu idealne nastartovat studene a koukat jak se to zahriva musi to lezt pekne nahoru bez skoku, lambdy musi chodit atd.....o rozvodech jsem tu taky psal nejsem sam kdo mel spatne oznacene :sick: ale pokud problem nezacal bezprostredne po vymene rozvodu tak to tim urcite nebude, zacal bych poradnou diagnostikou a kontrolou vsech podtlakovyhc hadicek a tesnosti saciho potrubi

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


14.6.10, 19:24
Profil ICQ
Dezertér 2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8497
Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
Příspěvek 
ještě jedou projdi spoje výfuku... už jsem se s něčím podobným setkal když netěsnil.

_________________
V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!

RAPID 130 POWER FOREVER!!!

Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.

Karoserie COUPE je mým osudem!


14.6.10, 19:56
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Zdravím.

Tak jsem konečně nechal vyměnit čidlo teploty (dnes ráno). Jestli bude auto pořád při startu na studený motor zlobit zjistím až odpoledne,ale již teď vím,že to lehké kolísání otáček volnoběhu mezi 750-790 zůstalo.
Diagnostika již nehlásí vůbec žádnou závadu, auto je dle servisu ve výborném stavu.
Jsem z toho rozpačitý a začínám se smiřovat s tím,že těch "plovoucích" volnoběžných otáček se jen tak nezbavím.
Zkontrolovala se těsnost výfukového potrubí a tak jsme také žádnou netěsnost neobjevili.


19.6.10, 08:22
Profil
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
A těsnost sacího potrubí?


19.6.10, 09:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz