Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 10:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Zadření převodovky z důvodu ztráty oleje 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek Zadření převodovky z důvodu ztráty oleje
Komu se už stalo? O žádném případě nevím, ale přesto by mě zajímalo, kdy by se převodovka zadřela. U motoru dojde k zadření velmi brzo a je v každém autě kontrolka oleje, ale u převodovky nic takového není. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


13.6.10, 13:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
na olej v prevodovke potrebuje kontrolku len hluchy ;)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


13.6.10, 13:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
I takový jsou a nemusejí mít značku neslyšící, ale můžou mít i pořádný subwoofer. :D

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


13.6.10, 13:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
myslim ze prevodovka vydava hlasenie o nedostatku oleja na uplne inych frekvenciach ako bezna muzika v aute :P kto nezazil, nepochopi. a uz aj keby bol hluchy tak isto postrehne ze nejdu radit kvalty

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


13.6.10, 14:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
No právě zkušenosti žádné i info též. Modelový příklad, jízda po dálnici stále na 5 kvalt a bez oleje, celých 200 km by se neřadilo a dotyčný by nic nepoznal, přežila by převodovka? :D

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


13.6.10, 14:30
Profil
Online

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
darklord: ty už jsi to ale zažil, že? Jak se tak dívám na tvůj obrázek u nicku. :)

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


13.6.10, 15:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
zazil... nieje nic horsie ako zhanat gufero a prevodovy olej na benzinkach pozdlz dialnice ostrava-brno.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


13.6.10, 15:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
ked na to budes jazdit dlho , rozleti sa ti prevodovka . Skusenosti s tym mam , mne sa to stalo nastastie len 5 km od baraku ale olej tam bol len nebol v stave kvapalnom ale pevnom :lol: . Proste som drzal 5ku ( vypadavala ) a naraz len supa a uz som stal . pozbierali sme s kamosom prevodovku a odtiahol ma potupne domov :oops:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


13.6.10, 15:53
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Olej mám, spíš mě zajímalo, jak dlouho taková převodovka vydrží a jak se bude chovat. Stejně bude lepší olej nechat vyměnit.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


13.6.10, 16:54
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
jak nechat vymenit, sam si vymen, ostatni te jenom ojebou..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


13.6.10, 23:09
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Zkušenosti mám takovéto:

Renault Rapid: 20 let starý firemní vůz bez údržby, najeto cca 400KKm, olej jsem sice doléval, ale vždy do měsíce zase vytekl. Když to začalo moc hučet, zase jsem dolil (hučelo to jen na pětku - asi podobné řešení převodovky, jako Fa/Fel, kdy ložisko pětky je výše).
Když se auto začalo sypat tak, že jsem přestal stíhat opravy, přestal jsem i dolévat olej (došly zásoby). Asi půl roku poté jsem jel po pražském okruhu na 5ku cca 90 - 110Km/hod, 5 Km bez řazení, a když jsem pak chtěl podřadit, nepovedlo se mi to - pětka zůstala viset a nepomohla ani palice, krumpáč... a tak skončila legendami opředená Plynovka, budiž jí čínská vysoká pec lehká :)

Dacia 1307: Do převodovky a hlavně rozvodovky neustále dolévám olej, nějaký čas jsem jezdil se suchou rozvodovkou a kromě vyšší hlučnosti žádný problém.

Škodovky: převodovky vydrží hodně, dost řidičů nemá ani tušení, že by měli kontrolovat, natož dolévat olej, takže mnohé jsou provozovány s minimální, či žádnou olejovou náplní. Ale jakmile je to jednou namazané, tak to jakžtakž funguje dál.
Ve většině případů se přidře nebo úplně zadře některý z vysouvacích mechanismů v důsledku ocelových pilin z opotřebení ozubů. Destrukce převodovky, kdy jsou příčinou vylámané zuby, je poměrně vzácná. Setkal jsem se pouze s jednou (%Skoda 125L), kdy se ozubení hřídele stálého převodu vyhlodalo kvůli uvolněnému talířovému kolu na diferenciálu. Ale to musel být absolutně hluchý traktorista, kdo s tím autem jezdil - musely to být nepředstavitelné vibrace a hluk.

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


14.6.10, 07:29
Profil ICQ
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Bukaj : niesom hluchy traktorista ale predchadzajuci majitel vravel ze olej menil nedavno a ze to huci spojkove lozisko . Ale ja som vtedy nevedel ako huci spojkove lozisko a tak som to bral ako zavadu neohrozujucu vozidlo . Spojkove lozisko som chcel menit neskor kedze mi bolo povedane ze sa da jazdit aj z huciacim :oops:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


14.6.10, 16:57
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já už nějakou tu převodovku měl byl i zadřený diferák že kola chodily obje, nějak se to rozchodilo a jezdí, kdysi jsem byl u zablokované liazky brzdy odbezděnéí tak jsem otevřel diferák a tam sucho nic nekaplo, nalili jsme olej a škubáním diferák rozhodily vese pak vozil pivo zamoskvu miloš


14.6.10, 18:09
Profil

Příspěvky: 396
Bydliště: okres Zlín
Příspěvek 
ja mel v p**i synchron na 1ce,ze kdyz sem tlacil na jednicku bez spojky tak tzo slo pres zuby jak na zpatecku,chtelo to zmacknout spojku tak 2 sekundy pred zarazenim jak u LIAZ 110 S:-D ale jezdil sem s tim dal,nalel sem tam asi o pul litru vice oleje,pred prodejem auta/felicia,prevodka byla sice z facka/ to prestalo jet,myslel sem si ze je povyskocena poloosa ale nebyla,kdyz sem prevodovku vyhazoval ven,tak sem zjistil ze je v haji asi diferak,kolem diferaku a radiciho tahla byla dirva ve skrini,po obvodu to bylo popraskane,proc,to nevim,olej tam prece byl


26.6.10, 10:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz