Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.10.24, 10:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 285 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Další
 Uprava ECU - SIMOS 2P (Fel MPi) 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
@Jiri: zozen si dump pameti z BMM, ja sa na to pozrem. ale neverim ze tam su nejake taketo mapy, tam bude jedna mapa pre vstrekovanie pod plynom , jedna volnobezna (brzdenie motorom) a jedna pre predstih. Co sa tyka studenej prevadzky na to bude zrejme nejaky adaptacny vzorec s ktorym ja zrejme nic neurobim, pretoze predpokladam ze to bude zahrnute v ovladacom programe, ktory treba disasemblovat, pochopit ten kod napisany v assembleri, upravit ho a znova skompilovat. na to som ja maly pan, nieco som sice skusal ale cieleny vysledok som nedosiahol. jedine to prekopat na MPi ;) s tym sa da carovat

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.5.10, 22:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
No hlavni problem toho motoru ted je ten ze bezne u 4taktnich motoru za studena motor bezi na bohatsi smes nez se zahreje, to u 2taktu nefunguje, motor se hlti benzinem, ja potrebuju bohatou smes pro start a pak smes vyrazne ochudit okamzite po startu ne treba na hodnotu zahrateho motrou ale tak jak to ted je je to moc, videl jsem nekde graf klesdani bohatosti v zavislosti prave na teplote, ale ted nevim kde taky tam je jeste teplota vzduchu ta na to taky ma vliv, no a potom ten predstih no

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


25.5.10, 08:47
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
jiri : obohatenie funguje pokial sa motor nezohreje, cize musis osidit teplotny cidlo chlad. kvapaliny, akoze je motor stale zohriaty (miesto cidla das trimer a nastavis na 80 stupnov, to iste zo vzduchom, ten das na 20 stup. C)

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


25.5.10, 14:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Gemini píše:
jiri : obohatenie funguje pokial sa motor nezohreje, cize musis osidit teplotny cidlo chlad. kvapaliny, akoze je motor stale zohriaty (miesto cidla das trimer a nastavis na 80 stupnov, to iste zo vzduchom, ten das na 20 stup. C)


uz sem to psal asi milionkrat....nehci....nechci nekde nicim tocit pro start a podobne, chci aby to chodilo automaticky jako je u vstrikovani zvykem, s teplotou vzduchu neni zadny problem, pouze s teplotou motoru, napadlo me cidlo nejak hned po startu zahrat, a po zahrati motoru tenhle predehrev vypnout :)

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


25.5.10, 22:10
Profil ICQ

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
a co se poohlédnout po čidle s jinou charakteristikou než má čidlo pro BMM feldu???
nebo mě napadá ještě jedna varianta, sice komplikovanější... udělat k tomu takový jednoduchý obvod - komparátor který v případě, že teplota je dejme tomu nižší než třeba 50stupnu, přepne relatko na odpor který odpovídá teplotě 50stupnu... a jakmile by se teplota přehoupla přes těch 50 tak by se relatko přeplo na ten klasický teplotní snímač

_________________
Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96
http:\\jedla.kx.cz


25.5.10, 22:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
big.jedla: mas bod plus ;) toto by mna IT-aka nenapdalo

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


25.5.10, 22:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
Jiri : nedaval si pozor a nepochopil si ma....este raz.....ty vobec nepotrebujes obohatenie zmesy, cize miesto cidla tam das trimer ktory nastavis len raz na hodnotu odporu, ktora zodpoveda zohriatemu motoru.......tecka (koniec navodu)

druha moznost : pri starte sa ti na 3 sekudny spusti obohatenie, potom ho casovy spinac vypne cez relatko.......ale to obohatenie srat........je to vzduchac, ktory sa rychlo ohreje.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


26.5.10, 08:00
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 35
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Nazdar chlapi, nevíte někdo náhodou na jakým principu funguje detonační čidlo?


28.6.10, 20:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
To darklord...koupili jsme trabiho na ND a hle...na motoru je namontovano programovatelne zapalovani, urcite by se dalo nejak vyuzit.....

http://www.imfsoft.cz/hardware/produkty ... nition.asp

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


28.6.10, 21:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
@Jiri: no, tak ale toto je len zapalko :P mozes sa s tym hrat, mne by to bolo k nicomu ja chcem komplet pripravu zmesi a zapalovanie na elektrike.
@seli555: je to piezoelektricky patent nejaky, niekde som videl princip ako to funguje. inak programator prave objednavam

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.6.10, 21:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Ano je to jen zapalko ale muzu ted treba puvodni zapalovani odpojit, dat tam tohle a ladit predstih, ve vyssich otackach mi motor nesle tak ted by se dalo zjistit zda je to predstihem, vyladena mapa by se pak dala nejak dostat do BMM jednotky...... :oops: co myslis

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


28.6.10, 21:29
Profil ICQ

Příspěvky: 35
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Tak to jsou dobré zprávy. Ptám se dopředu, protože to podle mě bude nejslabší článek celého motoru a jeho lazení. Co si pamatuju, tak je to hodně citlivý a skáče to hned kvůli tomu do nouzáku, tak přemýšlím jak to obejít.


28.6.10, 21:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
@seli555: no obides to poriadnym naladenim bohatosti a suvisiaceho predstihu, to chce jazdit s vagom a sledovat co sa v motore deje a podla toho naladit hodnoty aby robil co najmensie korekcie

@Jiri: no to by mohlo byt dobre riesenie ;)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.6.10, 21:53
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 35
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Tak to máš samozřejmě pravdu :D Ale já vím jak to pak vypadá v praxi... :D


28.6.10, 22:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
seli555 píše:
Nazdar chlapi, nevíte někdo náhodou na jakým principu funguje detonační čidlo?


je to piezoelektrický element montovaný na bloku motora medzi 3-4 valcom, naladení na vysokú rezonančnú frekvenciu detonácii (6-7kHz), signál ide do riadiacej jednotky, kde sa nachádzajú zosilňovače signálu a pásmove priepuste (filtre), vzorkovače signálu a podobné nezmysli, ktoré vyhodnotia detonácie. ECU zareaguje znížením predzápalu o 3 stupne......ak sa v ďalších cykloch detonácie nenachádzajú, ECU zvýši predzápal o 1,5 stupňa. Tento proces ide v uzavretej slučke (closed loop) podobne ako Lambda regulácia

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


29.6.10, 07:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 285 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz