Uprava ECU - SIMOS 2P (Fel MPi)
Autor |
Zpráva |
darklord
Příspěvky: 12490
|
@Jiri: zozen si dump pameti z BMM, ja sa na to pozrem. ale neverim ze tam su nejake taketo mapy, tam bude jedna mapa pre vstrekovanie pod plynom , jedna volnobezna (brzdenie motorom) a jedna pre predstih. Co sa tyka studenej prevadzky na to bude zrejme nejaky adaptacny vzorec s ktorym ja zrejme nic neurobim, pretoze predpokladam ze to bude zahrnute v ovladacom programe, ktory treba disasemblovat, pochopit ten kod napisany v assembleri, upravit ho a znova skompilovat. na to som ja maly pan, nieco som sice skusal ale cieleny vysledok som nedosiahol. jedine to prekopat na MPi s tym sa da carovat
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.5.10, 22:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
No hlavni problem toho motoru ted je ten ze bezne u 4taktnich motoru za studena motor bezi na bohatsi smes nez se zahreje, to u 2taktu nefunguje, motor se hlti benzinem, ja potrebuju bohatou smes pro start a pak smes vyrazne ochudit okamzite po startu ne treba na hodnotu zahrateho motrou ale tak jak to ted je je to moc, videl jsem nekde graf klesdani bohatosti v zavislosti prave na teplote, ale ted nevim kde taky tam je jeste teplota vzduchu ta na to taky ma vliv, no a potom ten predstih no
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
25.5.10, 08:47 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
jiri : obohatenie funguje pokial sa motor nezohreje, cize musis osidit teplotny cidlo chlad. kvapaliny, akoze je motor stale zohriaty (miesto cidla das trimer a nastavis na 80 stupnov, to iste zo vzduchom, ten das na 20 stup. C)
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
25.5.10, 14:21 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Gemini píše: jiri : obohatenie funguje pokial sa motor nezohreje, cize musis osidit teplotny cidlo chlad. kvapaliny, akoze je motor stale zohriaty (miesto cidla das trimer a nastavis na 80 stupnov, to iste zo vzduchom, ten das na 20 stup. C)
uz sem to psal asi milionkrat....nehci....nechci nekde nicim tocit pro start a podobne, chci aby to chodilo automaticky jako je u vstrikovani zvykem, s teplotou vzduchu neni zadny problem, pouze s teplotou motoru, napadlo me cidlo nejak hned po startu zahrat, a po zahrati motoru tenhle predehrev vypnout
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
25.5.10, 22:10 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
a co se poohlédnout po čidle s jinou charakteristikou než má čidlo pro BMM feldu???
nebo mě napadá ještě jedna varianta, sice komplikovanější... udělat k tomu takový jednoduchý obvod - komparátor který v případě, že teplota je dejme tomu nižší než třeba 50stupnu, přepne relatko na odpor který odpovídá teplotě 50stupnu... a jakmile by se teplota přehoupla přes těch 50 tak by se relatko přeplo na ten klasický teplotní snímač
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
25.5.10, 22:20 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
big.jedla: mas bod plus toto by mna IT-aka nenapdalo
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
25.5.10, 22:53 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
Jiri : nedaval si pozor a nepochopil si ma....este raz.....ty vobec nepotrebujes obohatenie zmesy, cize miesto cidla tam das trimer ktory nastavis len raz na hodnotu odporu, ktora zodpoveda zohriatemu motoru.......tecka (koniec navodu)
druha moznost : pri starte sa ti na 3 sekudny spusti obohatenie, potom ho casovy spinac vypne cez relatko.......ale to obohatenie srat........je to vzduchac, ktory sa rychlo ohreje.....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
26.5.10, 08:00 |
|
|
seli555
Příspěvky: 35 Bydliště: České Budějovice
|
Nazdar chlapi, nevíte někdo náhodou na jakým principu funguje detonační čidlo?
|
28.6.10, 20:28 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
To darklord...koupili jsme trabiho na ND a hle...na motoru je namontovano programovatelne zapalovani, urcite by se dalo nejak vyuzit.....
http://www.imfsoft.cz/hardware/produkty ... nition.asp
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
28.6.10, 21:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
@Jiri: no, tak ale toto je len zapalko mozes sa s tym hrat, mne by to bolo k nicomu ja chcem komplet pripravu zmesi a zapalovanie na elektrike.
@seli555: je to piezoelektricky patent nejaky, niekde som videl princip ako to funguje. inak programator prave objednavam
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.6.10, 21:24 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Ano je to jen zapalko ale muzu ted treba puvodni zapalovani odpojit, dat tam tohle a ladit predstih, ve vyssich otackach mi motor nesle tak ted by se dalo zjistit zda je to predstihem, vyladena mapa by se pak dala nejak dostat do BMM jednotky...... co myslis
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
28.6.10, 21:29 |
|
|
seli555
Příspěvky: 35 Bydliště: České Budějovice
|
Tak to jsou dobré zprávy. Ptám se dopředu, protože to podle mě bude nejslabší článek celého motoru a jeho lazení. Co si pamatuju, tak je to hodně citlivý a skáče to hned kvůli tomu do nouzáku, tak přemýšlím jak to obejít.
|
28.6.10, 21:51 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
@seli555: no obides to poriadnym naladenim bohatosti a suvisiaceho predstihu, to chce jazdit s vagom a sledovat co sa v motore deje a podla toho naladit hodnoty aby robil co najmensie korekcie
@Jiri: no to by mohlo byt dobre riesenie
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
28.6.10, 21:53 |
|
|
seli555
Příspěvky: 35 Bydliště: České Budějovice
|
Tak to máš samozřejmě pravdu Ale já vím jak to pak vypadá v praxi...
|
28.6.10, 22:19 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
seli555 píše: Nazdar chlapi, nevíte někdo náhodou na jakým principu funguje detonační čidlo?
je to piezoelektrický element montovaný na bloku motora medzi 3-4 valcom, naladení na vysokú rezonančnú frekvenciu detonácii (6-7kHz), signál ide do riadiacej jednotky, kde sa nachádzajú zosilňovače signálu a pásmove priepuste (filtre), vzorkovače signálu a podobné nezmysli, ktoré vyhodnotia detonácie. ECU zareaguje znížením predzápalu o 3 stupne......ak sa v ďalších cykloch detonácie nenachádzajú, ECU zvýši predzápal o 1,5 stupňa. Tento proces ide v uzavretej slučke (closed loop) podobne ako Lambda regulácia
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
29.6.10, 07:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|