|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Zátěžový test akumulátoru
Autor |
Zpráva |
Mex
Příspěvky: 278
|
Zátěžový test akumulátoru
Kluci elektřiny znalý... Má nějakou váhu zátěžový test kdy odpojím zapalování tak aby motor nemohl naskočit a přes startér (nový originál Magneton 1 kW) protáčím studeným motorem asi 10 sec.? Při téhle zkoušce jsem obyčejným multimetrem za 150 Kč naměřil pokles napětí na 10,41 V (z původního klidového napětí 12,85 V). Co jsem se díval do dílenské příručky tak maximální pokles je akceptovatelný na 9,1 V. Akumulátor je originál Peugeot (neptejte se mě jak se tam dostal) 5 let starý 50 Ah 480 A.
Má nějakou vypovídající hodnotu tenhle test s použitím toho levného multimetru?
_________________ Favorit GLXi
|
13.7.10, 11:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
ja myslim ze je to dobre . ony aj tie lacne multimetre niesu az tak uplne na zahodenie vecsinou meraju s odchylkou do 0,5 V co je na takyto test dostatocne . Ja som porovnaval 5 multimetrov s profi multakom za liter a vsetky merali s odchylkou do tych 0,5 V ( s vinimou tesko multaku za kilo ktory to prepalil o 1 V ) takze myslim ze OK a tvoja baterka je OK
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
13.7.10, 12:00 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Zátěžový test akumulátoru
chudák štartér...
na záťažové merania bateriek sú špeciálne voltmetre s odporom, dá sa na ňom ľahko popáliť, nevýhoda je že sa s tými staršími dá merať iba každý článok samostatne, čo u nových bateriek do osobných aut sa moc nedá... novšie sú aj priamo na 12V...
zo štartérom sa to informečne dá, záleží skôr na prúde, ale myslím že tvoje namerané hodnoty sú v norme, ale nemáš záruku ako sa ten akumulátor bude správať pri -10 zo stuhnutým motorom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.7.10, 12:06 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
michalkatka: Proč chudák startér? Snad v každé příručce možná i v návodu k obsluze je uvedený, že můžeš startovat max 10 sekund a pak 30 sekund počkat. A pochybuju že tohle Felda startér snáší hůř než starý 0,8 kW.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
13.7.10, 12:09 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
to áno, viem, ale keď si zoberiem prúdy a namáhania čo tam sú tak 10sek je dlhá doba, ono to znesie, nič sa nestane... aj keď meriaš tlaky tak točíš naprázdno, ale vždy lepšie ako keď ideš na štartér zaparkovať auto do garáže
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.7.10, 12:12 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: Zátěžový test akumulátoru
michalkatka píše: nemáš záruku ako sa ten akumulátor bude správať pri -10 zo stuhnutým motorom...
Ten test není aktuální tzn. neprováděl jsem ho teď v tomhle počasí... Byl dělaný v březnu při cca -5°C. Vzpomněl jsem si na to když jsem o tom četl na jiném fóru tak jsem si řekl že se zeptám.
Edit: Nebo nejspíš asi ne -5°C to bych asi kecal ...no něco kolem nuly venku bylo jestli si dobře pamatuju.
_________________ Favorit GLXi
|
13.7.10, 12:14 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
On při mrazech se choval bez problému vždycky start na první šup. Jen mě zajímalo jestli se dá v domácích respektive garážních podmínkách zkontrolovat stav autobaterie s co možná největší vypovídající hodnotou. Přeci jen už má 5 let tak jsem si říkal že by chtělo se mu trochu podívat na zoubek i když jsem zatím vůbec žádný problém nezaznamenal. Klidové napětí drží kolem hodnoty 12,85 V a při startech taky OK. Jen jsem to chtěl prověřit i v zátěži tak mě zajímalo jestli to vůbec mělo cenu a smysl a k něčemu to bylo.
_________________ Favorit GLXi
|
13.7.10, 12:30 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
To napětí v klidu akumulátoru 12,85V je dobré. Pokud není napětí pod 12V, tak je akumulátor v pohodě. Nejdůležitější je však proud a ten se v domácích podmínkách měří těžko. Jsou na to speciální zátěžové měřáky, které zatíží akumulátor nějakým asi odporem, nebo přesně nevím a měřák změří, kolik akumulátor dá max proudu a po jakou dobu. Měli to na vojně, sice nějakou starou šunku, ale měřilo to. Zatížili tím akumulátor třeba na hoďku, a podle toho vypočítaly, v jakém stavu je akumulátor.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.7.10, 16:03 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Jestliže se ozve Mioš, určitě doporučí svoji zkoušku svařovacím drátem. Má přibližně stejnou vypovídací hodnotu a šetří se při ní startér.
|
13.7.10, 16:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
venda píše: Jestliže se ozve Mioš, určitě doporučí svoji zkoušku svařovacím drátem. Má přibližně stejnou vypovídací hodnotu a šetří se při ní startér.
milošov recept : ak ten zvárací drát medzi pólmi neudržíš holými rukami tak je baterka ok, ak ho udržíš tak je ko
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.7.10, 16:15 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Hlavně pozor na popáleniny.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.7.10, 17:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|