Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 11:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 Zátěžový test akumulátoru 
Autor Zpráva

Příspěvky: 278
Příspěvek Zátěžový test akumulátoru
Kluci elektřiny znalý... Má nějakou váhu zátěžový test kdy odpojím zapalování tak aby motor nemohl naskočit a přes startér (nový originál Magneton 1 kW) protáčím studeným motorem asi 10 sec.? Při téhle zkoušce jsem obyčejným multimetrem za 150 Kč naměřil pokles napětí na 10,41 V (z původního klidového napětí 12,85 V). Co jsem se díval do dílenské příručky tak maximální pokles je akceptovatelný na 9,1 V. Akumulátor je originál Peugeot (neptejte se mě jak se tam dostal) 5 let starý 50 Ah 480 A.

Má nějakou vypovídající hodnotu tenhle test s použitím toho levného multimetru?

_________________
Favorit GLXi


13.7.10, 11:43
Profil
Pspvek Reklama

   
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
ja myslim ze je to dobre . ony aj tie lacne multimetre niesu az tak uplne na zahodenie vecsinou meraju s odchylkou do 0,5 V co je na takyto test dostatocne . Ja som porovnaval 5 multimetrov s profi multakom za liter a vsetky merali s odchylkou do tych 0,5 V ( s vinimou tesko multaku za kilo ktory to prepalil o 1 V ) takze myslim ze OK :wink: a tvoja baterka je OK :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


13.7.10, 12:00
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Zátěžový test akumulátoru
chudák štartér...

na záťažové merania bateriek sú špeciálne voltmetre s odporom, dá sa na ňom ľahko popáliť, nevýhoda je že sa s tými staršími dá merať iba každý článok samostatne, čo u nových bateriek do osobných aut sa moc nedá... novšie sú aj priamo na 12V...

zo štartérom sa to informečne dá, záleží skôr na prúde, ale myslím že tvoje namerané hodnoty sú v norme, ale nemáš záruku ako sa ten akumulátor bude správať pri -10 zo stuhnutým motorom...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.7.10, 12:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
michalkatka: Proč chudák startér? Snad v každé příručce možná i v návodu k obsluze je uvedený, že můžeš startovat max 10 sekund a pak 30 sekund počkat. A pochybuju že tohle Felda startér snáší hůř než starý 0,8 kW. :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


13.7.10, 12:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
to áno, viem, ale keď si zoberiem prúdy a namáhania čo tam sú tak 10sek je dlhá doba, ono to znesie, nič sa nestane... aj keď meriaš tlaky tak točíš naprázdno, ale vždy lepšie ako keď ideš na štartér zaparkovať auto do garáže :oops:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.7.10, 12:12
Profil

Příspěvky: 278
Příspěvek Re: Zátěžový test akumulátoru
michalkatka píše:
nemáš záruku ako sa ten akumulátor bude správať pri -10 zo stuhnutým motorom...


Ten test není aktuální tzn. neprováděl jsem ho teď v tomhle počasí... Byl dělaný v březnu při cca -5°C. Vzpomněl jsem si na to když jsem o tom četl na jiném fóru tak jsem si řekl že se zeptám.

Edit: Nebo nejspíš asi ne -5°C to bych asi kecal ...no něco kolem nuly venku bylo jestli si dobře pamatuju.

_________________
Favorit GLXi


13.7.10, 12:14
Profil

Příspěvky: 278
Příspěvek 
On při mrazech se choval bez problému vždycky start na první šup. Jen mě zajímalo jestli se dá v domácích respektive garážních podmínkách zkontrolovat stav autobaterie s co možná největší vypovídající hodnotou. Přeci jen už má 5 let tak jsem si říkal že by chtělo se mu trochu podívat na zoubek i když jsem zatím vůbec žádný problém nezaznamenal. Klidové napětí drží kolem hodnoty 12,85 V a při startech taky OK. Jen jsem to chtěl prověřit i v zátěži tak mě zajímalo jestli to vůbec mělo cenu a smysl a k něčemu to bylo.

_________________
Favorit GLXi


13.7.10, 12:30
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
To napětí v klidu akumulátoru 12,85V je dobré. Pokud není napětí pod 12V, tak je akumulátor v pohodě. Nejdůležitější je však proud a ten se v domácích podmínkách měří těžko. Jsou na to speciální zátěžové měřáky, které zatíží akumulátor nějakým asi odporem, nebo přesně nevím a měřák změří, kolik akumulátor dá max proudu a po jakou dobu. Měli to na vojně, sice nějakou starou šunku, ale měřilo to. Zatížili tím akumulátor třeba na hoďku, a podle toho vypočítaly, v jakém stavu je akumulátor.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


13.7.10, 16:03
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Jestliže se ozve Mioš, určitě doporučí svoji zkoušku svařovacím drátem. Má přibližně stejnou vypovídací hodnotu a šetří se při ní startér.


13.7.10, 16:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
venda píše:
Jestliže se ozve Mioš, určitě doporučí svoji zkoušku svařovacím drátem. Má přibližně stejnou vypovídací hodnotu a šetří se při ní startér.


milošov recept : ak ten zvárací drát medzi pólmi neudržíš holými rukami tak je baterka ok, ak ho udržíš tak je ko :lol: :lol:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.7.10, 16:15
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Hlavně pozor na popáleniny. :D

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


13.7.10, 17:49
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz