Alternátor - silné chrastění ...
Autor |
Zpráva |
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
Bukaj píše: Altík vydrží věky, jen na dvě věci je háklivý - voda a prach! Když se myje motor WAPkou, ak by se voda (tlaková) neměla dostat do ložisek. A samosebou na prašných cestách odejde vše dříve, než na čistých dálnicích a třeba silnicích v lese, kde je vlahý vzdoušek... Jinak já mám s altíkem v Pastelce jiný problém - nabudí se (kontrolka zhasne) až po překročení 2000 otáček. Dával jsem tam vloni v létě repasovaný altík 55A a od té doby to dělá. Jinak dobíjí OK, jen prvotní nabuzení mu trvá... Nevíte, která že ta dioda v něm by mohla být tohoto příčinou? Vše je OK, jen diody jsem netestoval... ...popřípadě, zda to má vůbec cenu řešit, když mám na Pastelce spoustu jiných restů, které mi ale nehlásí kontrolka...
máš na mysli nabuzení ihned po startu ??? to mi taky dělá , musím zvýšit otáčky nad cca 1500ot a pak už nesvítí ...
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
9.4.07, 18:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
Jinak ještě jeden dotaz :
Plánuju vyměnit altík z feliny 70A do fáva , ale mám problém - feli má klíňák širší, fávo užší - tzn. vyměnit řemenici ???
Obrácený výměna (z fáva do feli - samo v případě nouze - cesta do chrvatska taky měnit řemenici ??? A zvládne jet feli s altíkem 55A ??? Nebo budou problémy ??? Počítám jen světla, bez autoledničky, bez rádia ....
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
9.4.07, 18:06 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
pepakvatropolis píše: máš na mysli nabuzení ihned po startu ??? to mi taky dělá , musím zvýšit otáčky nad cca 1500ot a pak už nesvítí ...
Jo, jenže u Pastelky se musí vytočit asi na 2200 ot./min., aby se nabudil...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.4.07, 18:28 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
Bukaj píše: pepakvatropolis píše: máš na mysli nabuzení ihned po startu ??? to mi taky dělá , musím zvýšit otáčky nad cca 1500ot a pak už nesvítí ... Jo, jenže u Pastelky se musí vytočit asi na 2200 ot./min., aby se nabudil...
co žárovka, jen tak střílím
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
9.4.07, 20:33 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Jaká žárovka?
Myslíš v kontrolce?
Jako že by byla nějaká jiná, nebo co?
Je to možné, že v té hranaté přístrojovce jsou žárovky 1,2W místo původních 2W...
...myslíš, že by to mohlo být příčinou pozdějšího nabuzení altíku? To asi ne, co?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.4.07, 21:29 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
pepakvatropolis píše: Jinak ještě jeden dotaz : Plánuju vyměnit altík z feliny 70A do fáva , ale mám problém - feli má klíňák širší, fávo užší - tzn. vyměnit řemenici ??? Obrácený výměna (z fáva do feli - samo v případě nouze - cesta do chrvatska taky měnit řemenici ??? A zvládne jet feli s altíkem 55A ??? Nebo budou problémy ??? Počítám jen světla, bez autoledničky, bez rádia ....
nikdo neví ????????????????????????????????????????????????????????????????????????
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
10.4.07, 09:49 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
U řady 742 s extrerním regulátorem napětí není žárovka k nabuzení potřeba, je schopný se nabudit i bez žárovky a ta slouží jen a pouze pro indikaci. U Favoritů a pod. již není k regulátoru přivedeno napájení a alternátor se nabudí jen přes žárovku, takže tam je žárovka nutná.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.4.07, 11:06 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Bukaj píše: Jaká žárovka? Myslíš v kontrolce? Jako že by byla nějaká jiná, nebo co? Je to možné, že v té hranaté přístrojovce jsou žárovky 1,2W místo původních 2W... ...myslíš, že by to mohlo být příčinou pozdějšího nabuzení altíku? To asi ne, co?
V těhle palubkách byly už z AZNP 1.2W jestli chceš, tak až pojedem do Prahy s Rapidem kvůli těm ložiskům, můžu ti vzít svůj alťák 42A od Kachnise co jsem si repásnul, na vyzkoušení...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
10.4.07, 13:48 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
tak jak tak zjišťuju, to silné chrastění se mi projevuje nenom u studeného motoru, jakmile se zahřeje chrastí velice málo .... nemůže to být taky něco jiného ??? Zdá se mi , že rozvody v 82tkm by byly brzo ...
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
11.4.07, 22:01 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Šemik píše: Bukaj píše: Jaká žárovka? Myslíš v kontrolce? Jako že by byla nějaká jiná, nebo co? Je to možné, že v té hranaté přístrojovce jsou žárovky 1,2W místo původních 2W... ...myslíš, že by to mohlo být příčinou pozdějšího nabuzení altíku? To asi ne, co? V těhle palubkách byly už z AZNP 1.2W jestli chceš, tak až pojedem do Prahy s Rapidem kvůli těm ložiskům, můžu ti vzít svůj alťák 42A od Kachnise co jsem si repásnul, na vyzkoušení...
Díky, alternátorů tu mám asi deset
Každopádně je to záležitostí altíku, ten původní 42A se nabudil už v 500ot./min.
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
12.4.07, 08:11 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
pepakvatropolis píše: tak jak tak zjišťuju, to silné chrastění se mi projevuje nenom u studeného motoru, jakmile se zahřeje chrastí velice málo .... nemůže to být taky něco jiného ??? Zdá se mi , že rozvody v 82tkm by byly brzo ...
Podla mna je to lozisko. Po zahriati je normalne ze stichne. 70A altik som neskusal, ale mam 90A a ten ma inu remenicu, hriadel a hlavne inak riesene uchytenie. Tak aby si nekupoval co tam nenarves.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
13.4.07, 07:50 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
A do Felicie sa montovali aj 55A, tak toho by som sa nebal. a remenice su rovnake ako v novsom Favo. Sirsie sa robili ked tam bola este klima, al. posilovac, ale to tam davali aj silnejsi altik.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
13.4.07, 07:56 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
kwiko píše: A do Felicie sa montovali aj 55A, tak toho by som sa nebal. a remenice su rovnake ako v novsom Favo. Sirsie sa robili ked tam bola este klima, al. posilovac, ale to tam davali aj silnejsi altik.
Fakt ??? Co já teda vím , tak fáva 93-(ale vstřikování) měly už 70A ..... A felicii, kterou mám - ta má tak 2x širší klíňák než fávo .... takže se to bude muset nějak vyvexlovat .... právě nevím jak a jestli to vůbec jde ....
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
13.4.07, 15:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
pepakvatropolis píše: kwiko píše: A do Felicie sa montovali aj 55A, tak toho by som sa nebal. a remenice su rovnake ako v novsom Favo. Sirsie sa robili ked tam bola este klima, al. posilovac, ale to tam davali aj silnejsi altik. Fakt ??? Co já teda vím , tak fáva 93-(ale vstřikování) měly už 70A ..... A felicii, kterou mám - ta má tak 2x širší klíňák než fávo .... takže se to bude muset nějak vyvexlovat .... právě nevím jak a jestli to vůbec jde ....
už mi prešlo rukami viacero Fáv 94 aj karbec aj BMM a všade bol iba 55ka altík....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.4.07, 18:39 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
tak já na motoru z 781.135E měl 70a
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
13.4.07, 18:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|