Autor |
Zpráva |
venda
Příspěvky: 756
|
Nevím jestli to může mít až takový vliv, ale kdysi jsem byl se stodvácou na emisích těsně po výměně oleje. A výsledky byly takové, jako by to snad mělo katalyzátor.
|
20.2.09, 14:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Němec
Příspěvky: 24 Bydliště: Horní Dolní
|
ahoj, s dovolením oživuju tohle vlákno
na škodě 105M mám karburátor ze škody 120 - bohužel už si nepamatuju, jestli poslední technická byla s novým nebo starým karbecem.
volnoběh ok, ale obsah CO mám 5% při 3tis otáčkách, lambda je udaná 0,847 a na volnoběh 0,976, HC 256 ppm, předstih v normě 36
použitý analyzátor - bosch esa/bea 050/mobil
koupil jsem zatím nový vzducháč, kontakty do rozdělovače a táta mi udělá ventily. pro mě je tahle technika španělská ves.
hlavně mě zajímá, jak moc může být na vině ten jiný karbec a jak moc jsou karbecy na 105 vs 120 rozdílný.. ? motor na něj jede vcelku slušně - jen studený starty v mrazech jsou špatný, s tím byl problém i u původního, proto se měnil - chytne chcípne chytne chcípne a takhle pořád dokola. nový jsem poptával už se stejně neprodávaj a z vrakoviště to je stejnej zajíc v pytli jako ten co tam je teď.
za odpovědi díky
edit - původní karburátor je SEDR 443751 293 100 ST ten co tam je se musím podívat.
|
24.11.10, 17:06 |
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
chce to mít nastavené dobře: karbec, pokud do něj nikdy nikdo nevrtal stačí pročistit a dát co je poškozené nové, rozdělovač tam předstih, kable od svíček, je taky dycky dobré něž jdeš na technickou dát nový olej a svíčky, emise jsou pak lepší jinak s obsahem CO jsem měl taky problém, ale nenašel jsem nic co by to způsobovalo, mrkni jestli není protrhlá membrána AC pumpy, mohl by unikat benzín do oleje, a motor má nalítáno vůbec kolik?
edit: na karbu samozřejmě ale seřídit bohatost směsy a vzduch
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
24.11.10, 18:51 |
|
|
Němec
Příspěvky: 24 Bydliště: Horní Dolní
|
on je i problém, že auto používám jen v zimě jako přibližovadlo do práce, takže člověk není na servisní intervaly tak pečlivej a navíc si nevedu žádnou servisni "knihu", tak nemám moc přehled, co se kdy dělalo.
najeto má motor zhruba 60tis - je to po starým pánovi co moc nejezdil. karb co tam teď je, co jsem koukal na starší měření normálně prošel - obsah CO měl 1,73
motor jde pěkně, tak bych i řekl, že všechny části karburátoru budou funkční.
olej vyměním - bral jsem to podle malýho nájezdu, ale je fakt, že už je tam dobře dva tři roky
takže to vidím tak, že se u něj stavím, ať na to mrkne po výměně filtru a oleje, než člověk rozhrabe celej karburátor zbytečně
díky za odpověď
|
24.11.10, 19:07 |
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
olej bys měl měnit co 2 roky, nepletu-li se. Jinak pokud auto takhle dlouho stojí, v nádrži může být vysrážená voda, to taky dělá bordel při startu, nalít tam tím pádem bud líh, ikdyž to nikdo moc nedoporučuje, a nebo se dá koupit speciální směs do nádrže aby vázala vodu a nečistoty.V karbu bych mrknul možná i na trysky, když je vše okej, musí to chytit i v zimě apak to jede jako drak
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
24.11.10, 19:11 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
pokud karburátor nejde seřítit (i když obvykle je to znát hlavně na volnoběh), dají se ještě vyměnit těsnící o-kroužky na seřizovacích šroubech.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
24.11.10, 19:16 |
|
|
Němec
Příspěvky: 24 Bydliště: Horní Dolní
|
Re: Motor 120 na ME
tak po výměně vzducháče, filtru + oleje a seřízení ventilů je obsah CO 3% oproti původním 5%, bohužel max. je 2,5 Obsah HC je 198 oproti maximálním 800 takže řeším další možnosti a to - 1. zabordelenej karb - mají na to vliv nějaký vzdušníky dejme tomu přicpaný, nebo na 3tis otáček už to jde všechno přes klapky?přicpání trysek neberu v potaz, to by směs nebyla bohatá. čištění svépomocí asi moc nepůjde - rozdělal jsem na zkoušku starej nefunkční karburátor a je tam na mě trochu moc okruhů a udělátek proti motorkovým karbecům 2. klapka v sání před vzducháčem - zapomněl jsem se teda podívat na emisích, ale po příjezdu domů je ta klapka pořád zavřená a saje to horkej vzduch od svodů - na bohatosti to počítám taky něco udělá, když to tahá v podstatě horkej vzduch od svodu a směs je tak bohatší - nevíte, při kolika stupních se má otvírat? 3. typ karburátoru - pořád ještě nemám vyřešený, jestli karburátor ze 130 je z pohledu emisí ok ve 105 - to by byla asi dobrá něčí zkušenost - zkoušel jsem koukat na inzerci po 105kových ale je moc sem neuspěl - novej bych i koupil, ty 2tis investice by mě nezabila, bohužel už se neprodávaj..
|
8.12.10, 12:19 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Motor 120 na ME
Zkoušels jinou stanici ME? Oni totiž někde vyhazují a jinde se snaží, aby to prošlo. Posledně jsem třeba na běžícím motoru přímo při měření měnil vzduchový filtr aby to bylo lepší a technik byl velice vstřícný.
Dále, jestli to správně chápu, problém je asi v příliš syté směsi ve zvýšených otáčkách, že? Na volnoběhu to totiž uškrtit jde, v otáčkách už moc ne. Tam může být problém třeba i ve špatně nastavené hladině v plovákové komoře, což může způsobit sytější směs.
Nebo tam může být větší tryska než by měla být třeba, nebo případně můžeš dát o chlup menší a zkusit zda to pojede a zda to projde.
|
8.12.10, 12:47 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
Re: Motor 120 na ME
a nebo netěsný jehlový ventil (to byl můj případ)
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
8.12.10, 12:53 |
|
|
Němec
Příspěvky: 24 Bydliště: Horní Dolní
|
Re: Motor 120 na ME
tak tak, volnoběh naprosto ok. jinou STK nezkoušel, i když tady mi rovnou říkali zrepasovat (vyčistit) karbec - a přitom jen pouhá výměna zarostlýho filtru udělala hodně velkej rozdíl. on je problém, že už to jsou starý šunky a moc lidí to už nedělá - dal mi typ na nějakýho Brože z Benátek, to je docela z ruky, a pak na nějakýho chlapíka z Koryt u Mnichova Hradiště - to mám vcelku kousek. nebo jsem pak našel karbec novej, ale nevím, jestli to je vůbec ten správnej - krom posledního trojčíslí jinak sedí - ale poslední trojčíslí je 600 místo 100 ato jsem nepochopil, co znamená - vycházel jsem z rapid stránek o přehledu karburátorů http://aukro.cz/item1349394147_karburator_sedr_32_jikov.htmlKarburátor SEDR 32 JIKOV 443751 2936 00 a já tam mám mít SEDR 443751 293 100 ST co tam je teď se mi bohužel nepodařilo zjistit - dle táty právě nějakej 120kovej z vrakoviště (původní jel špatně a měl cosi prohlýho od přetažení filtru)
|
8.12.10, 12:58 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Motor 120 na ME
Na STK se vykašli a jdi na ME nekde kde STK nemaji. Tam totiz kdyz nekoho vyrazej "jen tak", tak uz neprijde.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.12.10, 13:11 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Motor 120 na ME
Ten karburator z aukra je na wartburga, to je hodne ine... Ked tak tu je ona tabulka: http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... _karb#sedr105 by mala mat karbec 2931, ale jazdit to bude aj na hocaky 120kovy. A k tomu meraniu - skoc na ine emisie ako pise Viky, ja som s tym nikdy problem nemal.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
8.12.10, 15:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Motor 120 na ME
Němec píše: tak po výměně vzducháče, filtru + oleje a seřízení ventilů je obsah CO 3% oproti původním 5%, bohužel max. je 2,5 Obsah HC je 198 oproti maximálním 800 To všetko znie iba na bohato nastavený voľnobeh...treba jemne pritiahnuť skrutku bohatosti, CO spadne na 1,5% a HC vylezú na cca 400...a bude všetko OK...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.12.10, 20:29 |
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
Re: Motor 120 na ME
btw karbec se dá koupit na vrakáči za 300, vyzkoušíš jesi se všecko hýbe a pak ho vyvaříš v octu, navalíš nová těsnění, a pak už to dát někomu i s autem na štelung a můžeš valit
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
8.12.10, 22:22 |
|
|
Němec
Příspěvky: 24 Bydliště: Horní Dolní
|
Re: Motor 120 na ME
karb čistit neplánuju - když už, nechal bych si ho zrepasovat - jak říkám, jeden jsem zkoušel rozdělat a není to nic jednoduchýho, do čeho by mohl hrabat každej - a pro pár tis km (tohle je nejspíš poslední technická) se mi nechce pouštět do studia funkce karburátoru - stačilo mi půl roku s motorkovýma keihinama koukám 105 i 120 jsou v podstatě skoro stejný - za tabulku díky, ta na rapid stránkách byla jen přehled čísel a člověk si nějak nedokázal porovnat rozdíly v nich. bylo mi doporučeno vyhodit ten ventil/klapku v sání - navíc táta s tím pohnul, tak to stejně už není nastavený jak to bylo a jak zjistit jestli to je funkční nebo ne a při kolika stupních, jsem nikde nenašel. a zítra zkusím jiný emise - dostal jsem tip na jednoho staršího chlapíka, kterej má samotný emise, tak snad to projde no a pokud jde o ocet, tak na ten už si dávám pozor - jikováckej karburátor jsem vyvařil v trochu silnějším roztoku a nechal ho tam čtvrt hodiny a krásně ho to vyžralo = karbec na vyhození. zatím všem díky za tipy
|
8.12.10, 22:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 80 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|