Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 19:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Motor 120 na ME 
Autor Zpráva

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Nevím jestli to může mít až takový vliv, ale kdysi jsem byl se stodvácou na emisích těsně po výměně oleje. A výsledky byly takové, jako by to snad mělo katalyzátor.


20.2.09, 14:45
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 24
Bydliště: Horní Dolní
Příspěvek 
ahoj, s dovolením oživuju tohle vlákno

na škodě 105M mám karburátor ze škody 120 - bohužel už si nepamatuju, jestli poslední technická byla s novým nebo starým karbecem.

volnoběh ok, ale obsah CO mám 5% při 3tis otáčkách, lambda je udaná 0,847 a na volnoběh 0,976, HC 256 ppm, předstih v normě 36
použitý analyzátor - bosch esa/bea 050/mobil

koupil jsem zatím nový vzducháč, kontakty do rozdělovače a táta mi udělá ventily. pro mě je tahle technika španělská ves.

hlavně mě zajímá, jak moc může být na vině ten jiný karbec a jak moc jsou karbecy na 105 vs 120 rozdílný.. ? motor na něj jede vcelku slušně - jen studený starty v mrazech jsou špatný, s tím byl problém i u původního, proto se měnil - chytne chcípne chytne chcípne a takhle pořád dokola. nový jsem poptával už se stejně neprodávaj a z vrakoviště to je stejnej zajíc v pytli jako ten co tam je teď.

za odpovědi díky

edit - původní karburátor je SEDR 443751 293 100 ST ten co tam je se musím podívat.


24.11.10, 17:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3206
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
chce to mít nastavené dobře: karbec, pokud do něj nikdy nikdo nevrtal stačí pročistit a dát co je poškozené nové, rozdělovač tam předstih, kable od svíček, je taky dycky dobré něž jdeš na technickou dát nový olej a svíčky, emise jsou pak lepší :wink: jinak s obsahem CO jsem měl taky problém, ale nenašel jsem nic co by to způsobovalo, mrkni jestli není protrhlá membrána AC pumpy, mohl by unikat benzín do oleje, a motor má nalítáno vůbec kolik?

edit: na karbu samozřejmě ale seřídit bohatost směsy a vzduch :!:

_________________
Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu :)
Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto


24.11.10, 18:51
Profil ICQ

Příspěvky: 24
Bydliště: Horní Dolní
Příspěvek 
on je i problém, že auto používám jen v zimě jako přibližovadlo do práce, takže člověk není na servisní intervaly tak pečlivej a navíc si nevedu žádnou servisni "knihu", tak nemám moc přehled, co se kdy dělalo.
najeto má motor zhruba 60tis - je to po starým pánovi co moc nejezdil. karb co tam teď je, co jsem koukal na starší měření normálně prošel - obsah CO měl 1,73
motor jde pěkně, tak bych i řekl, že všechny části karburátoru budou funkční.
olej vyměním - bral jsem to podle malýho nájezdu, ale je fakt, že už je tam dobře dva tři roky

takže to vidím tak, že se u něj stavím, ať na to mrkne po výměně filtru a oleje, než člověk rozhrabe celej karburátor zbytečně

díky za odpověď


24.11.10, 19:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3206
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
olej bys měl měnit co 2 roky, nepletu-li se. Jinak pokud auto takhle dlouho stojí, v nádrži může být vysrážená voda, to taky dělá bordel při startu, nalít tam tím pádem bud líh, ikdyž to nikdo moc nedoporučuje, a nebo se dá koupit speciální směs do nádrže aby vázala vodu a nečistoty.V karbu bych mrknul možná i na trysky, když je vše okej, musí to chytit i v zimě apak to jede jako drak 8)

_________________
Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu :)
Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto


24.11.10, 19:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
pokud karburátor nejde seřítit (i když obvykle je to znát hlavně na volnoběh), dají se ještě vyměnit těsnící o-kroužky na seřizovacích šroubech.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


24.11.10, 19:16
Profil

Příspěvky: 24
Bydliště: Horní Dolní
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
tak po výměně vzducháče, filtru + oleje a seřízení ventilů je obsah CO 3% oproti původním 5%, bohužel max. je 2,5
Obsah HC je 198 oproti maximálním 800

takže řeším další možnosti a to -
1. zabordelenej karb - mají na to vliv nějaký vzdušníky dejme tomu přicpaný, nebo na 3tis otáček už to jde všechno přes klapky?přicpání trysek neberu v potaz, to by směs nebyla bohatá. čištění svépomocí asi moc nepůjde - rozdělal jsem na zkoušku starej nefunkční karburátor a je tam na mě trochu moc okruhů a udělátek proti motorkovým karbecům :)

2. klapka v sání před vzducháčem - zapomněl jsem se teda podívat na emisích, ale po příjezdu domů je ta klapka pořád zavřená a saje to horkej vzduch od svodů - na bohatosti to počítám taky něco udělá, když to tahá v podstatě horkej vzduch od svodu a směs je tak bohatší - nevíte, při kolika stupních se má otvírat?

3. typ karburátoru - pořád ještě nemám vyřešený, jestli karburátor ze 130 je z pohledu emisí ok ve 105 - to by byla asi dobrá něčí zkušenost - zkoušel jsem koukat na inzerci po 105kových ale je moc sem neuspěl - novej bych i koupil, ty 2tis investice by mě nezabila, bohužel už se neprodávaj..


8.12.10, 12:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
Zkoušels jinou stanici ME? Oni totiž někde vyhazují a jinde se snaží, aby to prošlo. Posledně jsem třeba na běžícím motoru přímo při měření měnil vzduchový filtr aby to bylo lepší a technik byl velice vstřícný.

Dále, jestli to správně chápu, problém je asi v příliš syté směsi ve zvýšených otáčkách, že? Na volnoběhu to totiž uškrtit jde, v otáčkách už moc ne. Tam může být problém třeba i ve špatně nastavené hladině v plovákové komoře, což může způsobit sytější směs.

Nebo tam může být větší tryska než by měla být třeba, nebo případně můžeš dát o chlup menší a zkusit zda to pojede a zda to projde.


8.12.10, 12:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
a nebo netěsný jehlový ventil (to byl můj případ)

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


8.12.10, 12:53
Profil

Příspěvky: 24
Bydliště: Horní Dolní
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
tak tak, volnoběh naprosto ok.
jinou STK nezkoušel, i když tady mi rovnou říkali zrepasovat (vyčistit) karbec - a přitom jen pouhá výměna zarostlýho filtru udělala hodně velkej rozdíl. on je problém, že už to jsou starý šunky a moc lidí to už nedělá - dal mi typ na nějakýho Brože z Benátek, to je docela z ruky, a pak na nějakýho chlapíka z Koryt u Mnichova Hradiště - to mám vcelku kousek.

nebo jsem pak našel karbec novej, ale nevím, jestli to je vůbec ten správnej - krom posledního trojčíslí jinak sedí - ale poslední trojčíslí je 600 místo 100 ato jsem nepochopil, co znamená - vycházel jsem z rapid stránek o přehledu karburátorů

http://aukro.cz/item1349394147_karburator_sedr_32_jikov.html
Karburátor SEDR 32 JIKOV 443751 2936 00

a já tam mám mít
SEDR 443751 293 100 ST

co tam je teď se mi bohužel nepodařilo zjistit - dle táty právě nějakej 120kovej z vrakoviště (původní jel špatně a měl cosi prohlýho od přetažení filtru)


8.12.10, 12:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
Na STK se vykašli a jdi na ME nekde kde STK nemaji. Tam totiz kdyz nekoho vyrazej "jen tak", tak uz neprijde. ;-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.12.10, 13:11
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
Ten karburator z aukra je na wartburga, to je hodne ine...
Ked tak tu je ona tabulka: http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... _karb#sedr
105 by mala mat karbec 2931, ale jazdit to bude aj na hocaky 120kovy.
A k tomu meraniu - skoc na ine emisie ako pise Viky, ja som s tym nikdy problem nemal.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


8.12.10, 15:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
Němec píše:
tak po výměně vzducháče, filtru + oleje a seřízení ventilů je obsah CO 3% oproti původním 5%, bohužel max. je 2,5
Obsah HC je 198 oproti maximálním 800

To všetko znie iba na bohato nastavený voľnobeh...treba jemne pritiahnuť skrutku bohatosti, CO spadne na 1,5% a HC vylezú na cca 400...a bude všetko OK...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


8.12.10, 20:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3206
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
btw karbec se dá koupit na vrakáči za 300, vyzkoušíš jesi se všecko hýbe a pak ho vyvaříš v octu, navalíš nová těsnění, a pak už to dát někomu i s autem na štelung a můžeš valit :)

_________________
Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu :)
Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto


8.12.10, 22:22
Profil ICQ

Příspěvky: 24
Bydliště: Horní Dolní
Příspěvek Re: Motor 120 na ME
karb čistit neplánuju - když už, nechal bych si ho zrepasovat - jak říkám, jeden jsem zkoušel rozdělat a není to nic jednoduchýho, do čeho by mohl hrabat každej - a pro pár tis km (tohle je nejspíš poslední technická) se mi nechce pouštět do studia funkce karburátoru - stačilo mi půl roku s motorkovýma keihinama :)

koukám 105 i 120 jsou v podstatě skoro stejný - za tabulku díky, ta na rapid stránkách byla jen přehled čísel a člověk si nějak nedokázal porovnat rozdíly v nich.

bylo mi doporučeno vyhodit ten ventil/klapku v sání - navíc táta s tím pohnul, tak to stejně už není nastavený jak to bylo a jak zjistit jestli to je funkční nebo ne a při kolika stupních, jsem nikde nenašel.

a zítra zkusím jiný emise - dostal jsem tip na jednoho staršího chlapíka, kterej má samotný emise, tak snad to projde :)

no a pokud jde o ocet, tak na ten už si dávám pozor - jikováckej karburátor jsem vyvařil v trochu silnějším roztoku a nechal ho tam čtvrt hodiny a krásně ho to vyžralo = karbec na vyhození.

zatím všem díky za tipy


8.12.10, 22:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz