Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 18:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Problém s chlazením fel 1,9 
Autor Zpráva

Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Příspěvek Problém s chlazením fel 1,9
Ahoj,
mám dost velky problém.... měl jsem nehodu a od te doby mi zlobý, chlazení.
Jak se to projevuje: Když jedu nebo je auto ve velkém tahu(vlek, či plně naložený) tak auto má neustále vyšší teplotu než má mít. Na ukazateli se to drží o dva mm výš než na tech 90° C.
Takže jsem začel s opravama: 1. jsem vymenil termostat 3x ale nic...
2. vyměnil jsem vodní pumpu.... nic
3. vyměnil jsem čidlo u hlavy motoru a nic
4. vyměnil jsem komplet motor ............. a nic
5. vyměnil jsem čidlo na chladiči a nic
6. vyměnil jsem chladič a nic

Pro upřesnění pokud pustím topení na plné pecky tak se mi to daří trochu uchladit. A když stojím v koloně tak se mi ventilátor zapne i při jízdě, ale dá se říct, že běží neustále. Už jsem neštástnej nevim co s tím..... a nejhorší, že technici ve škoda auto mi tvrdí, že je to v pořádku. A ja se hrozím jen co přijdou vedra.


18.4.07, 14:31
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
No, vypadá to, že se to někde zavzdušňuje - což by odpovídalo i tomu, že to začalo dělat až po nehodě...
Druhá možnost je, že se při nehodě nějak hnula ručka teploměru a chyba je pouze v tom ukazateli... ;)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


18.4.07, 15:34
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
kdoví jak tě ten ukazatel šidí, pokud ti řekli že je to v pořádku se na to vyprdni, mně neukazuje vůbec a ani mě to netrápí, kovářovy kobyla, ono to jde napíchnout na počítač, spojit se s řídící jednotkou, zapnout měřené hodnoty a hned vidíš kolik to má teplotu motoru a překontroluješ si ji s ukazatelem a vaří ti to? mizí ti chladící kapalina? a fak jsi měnil celý motor? máš můj obdiv miloš


18.4.07, 15:36
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Kdyby byla chyba jenom v ukazateli, tak by asi porad nefrčel větrák ne ???

Jinak, když už si udělal todle všechno, tak už nezbývá než zkontrolovat všechny hadice. Pak popř. zlehka natlakovat jesi to někde sákne a tak pořád dokola a dokola. Vim co říkám, už sem si to prožil.

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

jinak nevim jak Felda, ale myslim, že to bude asi podobné.

Zatim zdarec...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


18.4.07, 15:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No motor jsem měnil cely ale protoze jsem mel asi diru v hlave a tlakovalo se to. Nevaří to, ale meril jsem povrchovou teplotu motoru a ta byla pres 96 °C u cidla takze a to jeste nebezel vetrak. mam strach ze nebezi ventilator za jizdy nemam to jak zjistit. A zavzdusnení no nevim po jizde je trochu natlakovany. ale jen trochu. A je zahadou ze kdyz to bezi pres topeni tak se to docela chladi.... jako by to vubec neteklo tect do chladice.


18.4.07, 16:04
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Danfox píše:
No motor jsem měnil cely ale protoze jsem mel asi diru v hlave a tlakovalo se to. Nevaří to, ale meril jsem povrchovou teplotu motoru a ta byla pres 96 °C u cidla takze a to jeste nebezel vetrak. mam strach ze nebezi ventilator za jizdy nemam to jak zjistit. A zavzdusnení no nevim po jizde je trochu natlakovany. ale jen trochu. A je zahadou ze kdyz to bezi pres topeni tak se to docela chladi.... jako by to vubec neteklo tect do chladice.


jak přijedeš domů si k tomu sedni a nech to běžet, zvedne se teplota a bude spínat ventilátor, chladící kapalina nebude vytékat, pokud to takto bude tak to je OK a cos už všechno vyměnil a je to pořád stejné, já bych si stím hlavu nelámal, jede to topí to, chlkapalina nemizí tak co a vedra to prověří miloš


18.4.07, 16:19
Profil

Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
Danfox píše:
No motor jsem měnil cely ale protoze jsem mel asi diru v hlave a tlakovalo se to. Nevaří to, ale meril jsem povrchovou teplotu motoru a ta byla pres 96 °C u cidla takze a to jeste nebezel vetrak. mam strach ze nebezi ventilator za jizdy nemam to jak zjistit. A zavzdusnení no nevim po jizde je trochu natlakovany. ale jen trochu. A je zahadou ze kdyz to bezi pres topeni tak se to docela chladi.... jako by to vubec neteklo tect do chladice.


jak přijedeš domů si k tomu sedni a nech to běžet, zvedne se teplota a bude spínat ventilátor, chladící kapalina nebude vytékat, pokud to takto bude tak to je OK a cos už všechno vyměnil a je to pořád stejné, já bych si stím hlavu nelámal, jede to topí to, chlkapalina nemizí tak co a vedra to prověří miloš



No doma jsem.... to funguje ventilator se sepne normalne ale nepripada mi normalni ze kdyz jedes v klidu tak je tam teplota 100°C na diesla je to dost...... proste nevim jak zjistit ze ten kolebeh chladici kapaliny je spravny a kde by se to mohlo zavzdusnovat.


18.4.07, 16:29
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Danfox píše:
slovacek.milos píše:
Danfox píše:
No motor jsem měnil cely ale protoze jsem mel asi diru v hlave a tlakovalo se to. Nevaří to, ale meril jsem povrchovou teplotu motoru a ta byla pres 96 °C u cidla takze a to jeste nebezel vetrak. mam strach ze nebezi ventilator za jizdy nemam to jak zjistit. A zavzdusnení no nevim po jizde je trochu natlakovany. ale jen trochu. A je zahadou ze kdyz to bezi pres topeni tak se to docela chladi.... jako by to vubec neteklo tect do chladice.


jak přijedeš domů si k tomu sedni a nech to běžet, zvedne se teplota a bude spínat ventilátor, chladící kapalina nebude vytékat, pokud to takto bude tak to je OK a cos už všechno vyměnil a je to pořád stejné, já bych si stím hlavu nelámal, jede to topí to, chlkapalina nemizí tak co a vedra to prověří miloš



No doma jsem.... to funguje ventilator se sepne normalne ale nepripada mi normalni ze kdyz jedes v klidu tak je tam teplota 100°C na diesla je to dost...... proste nevim jak zjistit ze ten kolebeh chladici kapaliny je spravny a kde by se to mohlo zavzdusnovat.


tak tomu motoru dej mu trochu nářez do kopců, jestli začne vřít voda a jestli se to uchladí a nedá ti to spát, tak vytáhni termostat, bez zvedáku to není jen tak, ale ty to umíš, pak uvidíš pokud budeš mít problémy aby se to vůbec zahřálo a spodní hadice k termostatu bude teplá, tak ti to cirkuluje v pohodě a teplotu ti udržuje termostat miloš


18.4.07, 16:44
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Tady ty motory mají něco s teplotou, na služebním trojkovým passatu (ten sám motor, ale TD) mám věčně teplotu 110, měřili sme to snad aj šuplérou, po půl roce sme se na to vysrali a auto jezdí doteď, kolikrát se stane, že po natankování doplna se rafika umoudří, pak zas vyletí, prostě se to hýbe mezi 90 a 110, ale motor jede jak hodiny. Nejspíš to má krpu někde v elektrice, jestli se někde honí kostry, nebo co. Dělá to snad každýmu, koho znám a má tento typ motoru.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


18.4.07, 18:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Co já vím tak ty nafty měly větší provozní teplotu než třeba Šáde a ta teplota se pohybuje kolem 100 stupňů podle toho jaký tam máš čidlo jsou dvě, jedno čidlo na ventilátor spíná při 95 a vypíná při 85 a druhý je 102-92 takže pokud se ti spíná, auto nevaří a voda se neztrácí tak bych to viděl že to je v pořádku a neřešil bych to. Jinak třeba felda 1,6 má taky větzší provozní teplotu ale záleží na kterou narazíš protože ta má dokonce tři druhy termospínače jeden spíná při 102stupních a vypíná při 92, druhej je 97-92 a třetí 87-82, jo a ještě záleží jestli tam máš dvou nebo tří konektorový čidlo, takže můžeš laborovat a vybírat pokud tě to hodně trápí ale já bych to nechal být.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


18.4.07, 19:39
Profil

Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kristensen píše:
Co já vím tak ty nafty měly větší provozní teplotu než třeba Šáde a ta teplota se pohybuje kolem 100 stupňů podle toho jaký tam máš čidlo jsou dvě, jedno čidlo na ventilátor spíná při 95 a vypíná při 85 a druhý je 102-92 takže pokud se ti spíná, auto nevaří a voda se neztrácí tak bych to viděl že to je v pořádku a neřešil bych to. Jinak třeba felda 1,6 má taky větzší provozní teplotu ale záleží na kterou narazíš protože ta má dokonce tři druhy termospínače jeden spíná při 102stupních a vypíná při 92, druhej je 97-92 a třetí 87-82, jo a ještě záleží jestli tam máš dvou nebo tří konektorový čidlo, takže můžeš laborovat a vybírat pokud tě to hodně trápí ale já bych to nechal být.



Takze ted kde je ten termo spinac... to je ta spirala na sahare? nebo je to to cidlo v chladici.... A pokud je to to na sahare tak do toho mi vedou dva kabeli a do toho v chladici tri....
Ale presto jsem schopen si to z te sahary tu spiralu vypreparovat ale spis me zajima jestli se to da nekde koupit. protoze ja mam dojem ze jsem po te nehode koupil chladis se saharou na vrakarne a je mozny ze je z 1,6 to je stejna velikost ale jina teplota protoze kdyz jedu 150 km/h tak je to schopný vylezt az na 105 ° C...... coz je docela dost.....
Za dalsi jeste jsem nepozoroval jesli se ztraci kapalina.. protze to kazdy vikend rozeberu a vypustim a dodam takze nevim....


18.4.07, 22:12
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Tak to už se nedivím, že se ti to hřeje, ropáky sou nízkootáčkový motory, optimální max rychlost vůči otáčkám je někde mezi 110-120 km/h. Pak sou problémy s teplotou, spotřebou oleje, těsností motoru, odchází turba, vstřikovací čerpadla atd.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


19.4.07, 05:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Danfox píše:
Kristensen píše:
Co já vím tak ty nafty měly větší provozní teplotu než třeba Šáde a ta teplota se pohybuje kolem 100 stupňů podle toho jaký tam máš čidlo jsou dvě, jedno čidlo na ventilátor spíná při 95 a vypíná při 85 a druhý je 102-92 takže pokud se ti spíná, auto nevaří a voda se neztrácí tak bych to viděl že to je v pořádku a neřešil bych to. Jinak třeba felda 1,6 má taky větzší provozní teplotu ale záleží na kterou narazíš protože ta má dokonce tři druhy termospínače jeden spíná při 102stupních a vypíná při 92, druhej je 97-92 a třetí 87-82, jo a ještě záleží jestli tam máš dvou nebo tří konektorový čidlo, takže můžeš laborovat a vybírat pokud tě to hodně trápí ale já bych to nechal být.



Takze ted kde je ten termo spinac... to je ta spirala na sahare? nebo je to to cidlo v chladici.... A pokud je to to na sahare tak do toho mi vedou dva kabeli a do toho v chladici tri....
Ale presto jsem schopen si to z te sahary tu spiralu vypreparovat ale spis me zajima jestli se to da nekde koupit. protoze ja mam dojem ze jsem po te nehode koupil chladis se saharou na vrakarne a je mozny ze je z 1,6 to je stejna velikost ale jina teplota protoze kdyz jedu 150 km/h tak je to schopný vylezt az na 105 ° C...... coz je docela dost.....
Za dalsi jeste jsem nepozoroval jesli se ztraci kapalina.. protze to kazdy vikend rozeberu a vypustim a dodam takze nevim....


Termočidlo je zašroubovaný v chladiči a pokud máš tři vývody tak tam jsou možný jen dva rozsahy teplot, 95-85 a 102-92 ale neboj se pokud to vyměníš tak třeba jen snížíš trošku provozní teplotu ale ventilátor se bude spínat pořád ve stejnejch intervalech jen třeba na nižší teplotě

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


19.4.07, 07:46
Profil

Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kristensen píše:
Danfox píše:
Kristensen píše:
Co já vím tak ty nafty měly větší provozní teplotu než třeba Šáde a ta teplota se pohybuje kolem 100 stupňů podle toho jaký tam máš čidlo jsou dvě, jedno čidlo na ventilátor spíná při 95 a vypíná při 85 a druhý je 102-92 takže pokud se ti spíná, auto nevaří a voda se neztrácí tak bych to viděl že to je v pořádku a neřešil bych to. Jinak třeba felda 1,6 má taky větzší provozní teplotu ale záleží na kterou narazíš protože ta má dokonce tři druhy termospínače jeden spíná při 102stupních a vypíná při 92, druhej je 97-92 a třetí 87-82, jo a ještě záleží jestli tam máš dvou nebo tří konektorový čidlo, takže můžeš laborovat a vybírat pokud tě to hodně trápí ale já bych to nechal být.



Takze ted kde je ten termo spinac... to je ta spirala na sahare? nebo je to to cidlo v chladici.... A pokud je to to na sahare tak do toho mi vedou dva kabeli a do toho v chladici tri....
Ale presto jsem schopen si to z te sahary tu spiralu vypreparovat ale spis me zajima jestli se to da nekde koupit. protoze ja mam dojem ze jsem po te nehode koupil chladis se saharou na vrakarne a je mozny ze je z 1,6 to je stejna velikost ale jina teplota protoze kdyz jedu 150 km/h tak je to schopný vylezt az na 105 ° C...... coz je docela dost.....
Za dalsi jeste jsem nepozoroval jesli se ztraci kapalina.. protze to kazdy vikend rozeberu a vypustim a dodam takze nevim....



Termočidlo je zašroubovaný v chladiči a pokud máš tři vývody tak tam jsou možný jen dva rozsahy teplot, 95-85 a 102-92 ale neboj se pokud to vyměníš tak třeba jen snížíš trošku provozní teplotu ale ventilátor se bude spínat pořád ve stejnejch intervalech jen třeba na nižší teplotě


No to ja ale preci potrebuju snizit provozní teplotu.... a co dela ta spirala na sahare je dost zoxidovana?......


19.4.07, 14:12
Profil ICQ

Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Drak píše:
Tak to už se nedivím, že se ti to hřeje, ropáky sou nízkootáčkový motory, optimální max rychlost vůči otáčkám je někde mezi 110-120 km/h. Pak sou problémy s teplotou, spotřebou oleje, těsností motoru, odchází turba, vstřikovací čerpadla atd.


Ale je divny ze to pred nehodou nedelalo a to to jezdilo i 160km/h ted mam jeste strach ale asi to zase pojede pres tech 160km/h a olej mi nezere vubec zesnost motoru taky s tim nemam problem a ani to vubec nekouri..... a zvuj taky super.....


19.4.07, 14:16
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz