Autor |
Zpráva |
Rados
Příspěvky: 100 Bydliště: Považská Bystrica
|
Teplota chladiča
Nazdar borci. Dneska sa mi stala taká anomália. išiel som do mesta motor sa mi pomaly zohrial na prevádzkovú teplotu a keď som prišiel domov tak som skontroloval kolko mám chlad.kvapaliny. Nádržku som otvoril bez väčších tlakov (voda sa nevarila) pozeral som po hadiciach či mi nejaký spoj nepresakuje. Potom som skúsil chytiť chladič rukou a bol vlažný. (ani ľadový, ani teplý)
1. Môže sa stať že je vonku cca -5 tak sa neotvorí okruh cez termostat a voda krúžila iba v motore? Pri skúškach hadíc bola hadica medzi termostatom a chladičom teplá(nie horúca) a spodna z chladiča von bola studená.
2. po 3 mesiacoch som otvoril kapotu že si to skontrolujem a zistil som že mi zmizla chl.kvapalina. Spoje hadíc sú suché, chladič nie je prasknutý, nehreje ,nevarí, ani v oleji nie je . keby mám prasknutý radiator kúrenia ako to zistím .
Dík
_________________ Feliforit
|
5.1.11, 19:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Teplota chladiča
tak jestli se ti motor málo zahříval tak to bude špatný termostat a únik kapaliny se dost často stává že to pídí kolem vodní pumpy, únik kapaliny je nejlepší sledovat na studeném motoru pač na teplém se stíhá odpařovat a nic nenajdeš
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
5.1.11, 20:08 |
|
|
Rados
Příspěvky: 100 Bydliště: Považská Bystrica
|
Re: Teplota chladiča
ale ručička mi ukazovala teplotu ako vždy. A je to možné že by voda nedosahovala takú teplotu že by mi neotvoril kolobeh keď som mal studený chladič ?
_________________ Feliforit
|
5.1.11, 22:17 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Teplota chladiča
A co mas za problem? Mizi voda nebo co?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.1.11, 22:41 |
|
|
Rados
Příspěvky: 100 Bydliště: Považská Bystrica
|
Re: Teplota chladiča
1. problém je že mi zmizla voda neviem kam. A ako by som zistil či nemám prasknutý radiator kúrenia.(skontroloval som hadice, olej, chladič)
2. problém že po jazde keď mi ručička teplomera ukazovala cca 85 stupnov tak som mal chladič chladný. hadica ktorá ide od termostatu ku chladiču bola teplá , ale spodná čo ide z chladiča do motora bola studená. chladiaca kvapalina nebola natolko horúca že by sa varila , svojou teplotou odpovedala cca 80 stupnom. Moja otázka znie . Či je možné že pri mrazoch ako je -5 môže dôjsť ku tomu že je cirkulovaná voda v obehu nie je natolko horúca že otvorí termostat.dakujem
_________________ Feliforit
|
6.1.11, 00:03 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Teplota chladiča
A kolik vody zmizelo? V mrazu topis predpokladam Pak muze radiator na chlazeni motoru stacit kdyz nejedes pilu. S radiatorem poradi povolanejsi. Mrkni na vicko na nalevani oilu do motoru zda tam neni emulze.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
6.1.11, 00:18 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Teplota chladiča
Ak by to bol radiator topenia tak sa ti bude kvalitne rosiť predné sklo dole pri ofukoch,môže to byť aj ventil radiatora-v obidvoch prípadoch budeš mať mokro na stene za motorom,pri baterke,a pod telesom kúrenia..Môže to robiť aj tesnenie pod hlavou,resp hlava a vodu ti berie do spaľovacieho priestoru-v tomto prípade na vičku motora nič nezistíš
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
6.1.11, 14:04 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Teplota chladiča
pokud ti za tři měsíce ubude trochu vody tak to nic neznamená, normálně se odpařila
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
6.1.11, 14:09 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
To cos vypozoroval nemá žádnou vypovídající hodnotu. Čidlo teploty pro budík je na termostatu, tam může být klidně 90°C a chladič klidně studený, protože chvíli trvá, než se voda z motoru dostane do chladiče. Navíc tam ještě dlouho trvá, než prohřeje celý chladič. Že je spodní trubka studená je taky při těchto teplotách normální, kdybys jel třeba 100km, tak by se zahřála jako v létě. Vodu dolej, termostat vyzkoušíš celkem jednoduše... prostě se projeď tak 3 km, pak otevři kapotu a osahej trubky. Ty, co vedou k topení, ohřevu sání a karburátoru by už měly být horké, trubka do chladiče by měla být podstatně chladnější... kdyžtak chvíli postůj na místě a drž tu trubku... jak otevře termostat, najednou se dost zahřeje. Změny jde sledovat i na budíku... když otevře termostat, většinou teplota trochu klesne.
Ale pokud auto obstojně topí do těch 5 km jízdy, tak by měl být termostat v pořádku. Úbytek chladící kapaliny sleduj až teď, pokud si nepamatuješ, kdys naposledy dolíval a teď najednou tam je sucho, tak se mohla klidně pomalu odpařovat.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.1.11, 16:42 |
|
|
Rados
Příspěvky: 100 Bydliště: Považská Bystrica
|
Re: Teplota chladiča
dakujem za názory. dneska po jazde som si to pozrel opäť. z vody mi neubudlo ani trochu. chladič bol opäť studený. Kúrenie mám stále otvorené a po 3 min som cítil vlažný vzduch po cca 2 km išiel teplý . keď som otvoril chl.kvapalinu tak voda nebola vriaca. (keby neotvára termostat tak by som pravdepodobne varil nie?) v aute mám sucho a okno sa mi nerosí. pozrel som aj od motora po pri tom čiernom krite kúrenia a žiadne stopy po vode.
PS . keby termostat neotvára nešlo by ani kúrenie?
_________________ Feliforit
|
6.1.11, 19:35 |
|
|
Rados
Příspěvky: 100 Bydliště: Považská Bystrica
|
Re: Teplota chladiča
Lamač píše: Ak by to bol radiator topenia tak sa ti bude kvalitne rosiť predné sklo dole pri ofukoch,môže to byť aj ventil radiatora-v obidvoch prípadoch budeš mať mokro na stene za motorom,pri baterke,a pod telesom kúrenia..Môže to robiť aj tesnenie pod hlavou,resp hlava a vodu ti berie do spaľovacieho priestoru-v tomto prípade na vičku motora nič nezistíš ale v tom prípade by som dymil z výfuku nie ?
_________________ Feliforit
|
6.1.11, 19:38 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Teplota chladiča
z vyfuku nejde nic poznat, může z něj jít (i vyloženě prská vodu) kondenzát, výf. plyny obsahují dost velké množství vody samy o sobě...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
6.1.11, 20:09 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Teplota chladiča
Rados píše: ...
PS . keby termostat neotvára nešlo by ani kúrenie? Išlo by...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
6.1.11, 20:46 |
|
|
xXxTRA
Příspěvky: 189 Bydliště: Ostrava
|
Re: Teplota chladiča
prave ze slo, ale voda by varila.... jinak otevirat okruh pri zahratem motoruna provozni teplotu neni moc dobre... je natlakovany...
pokud mas 90°C a voda je natlakovana (neotevirej tu expanzku) tak voda varit nemuze... vari az u hodnoty 110°C a vys... ale to uz davno bude chladic horky a sepne se ventilator
_________________ Felicia 1.?
|
6.1.11, 21:22 |
|
|
Rados
Příspěvky: 100 Bydliště: Považská Bystrica
|
Re: Teplota chladiča
je možné že v -5 sa voda nezačne variť keď je zapojený iba malý okruh.(keby sa termostat neotvára) Alebo sa voda vždy začne variť keď sa neotvorý termostat
_________________ Feliforit
|
6.1.11, 21:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|