chces jako delat v aute delat elektrolyzu? co budes mit za altik,ze ti vyrobi tolik vodiku abys to ukrmil
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
18.4.11, 21:38
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
Re: Nafťák plus vodík?
Na to zapomeň.
18.4.11, 21:47
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
Re: Nafťák plus vodík?
abys nedopadl s vodíkem jako tady
18.4.11, 22:12
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
Re: Nafťák plus vodík?
¨Na jatubku je toho dost chválí si to, a ne málo... nemyslím čistý vodík ale přidávat ho do sání, tudíš nemusím tolik dávat naftu
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Re: Nafťák plus vodík?
Nekolikrat jsem to psal, kdysi jsem to zkousel motor mi na to blafal, ...ALE....vyroba elektrolyzeru je dost narocna, hlavne na tesnost elektrody se hodne zanasi, takze na to moc daleko nedojedes, ale zalezi asi na vode co do toho nalijes, ja chemii moc nerozumim tak mozna tim to bude.... elektrody jsem mel nerezove, spotreba proudu byla taky slusna, mel sem tam altiky dva a nakonec podpaleny saci ventil a vybusna smes v sacim potrubi ucinila za sve, pul milimetru plech se rozerval jak alobal......a zbyten filtr boxu se obtisknul do blatniku
do naftaku jako takoveho nevim, na internetu je toho spousta, taky se da cele zarizeni koupit, co ale vim...opet z internetu, nejsem chemik tak v podstade toho vodiku je tak malo ze skoro nema zadny vliv....co hraje roli je kyslik ktery podpori horeni ve valci a tim je vykon vyssi......tim padem k ziskani stejneho vykonu potrebujes mene puvodniho paliva....je to velice zajimave tema......me osobne by se moc libilo v tom vrtat ....ale chtelo by to nejakej ten milionek na vyzkum a k tomu tak pet let casu.....
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
19.4.11, 21:48
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Re: Nafťák plus vodík?
kdyz chces blbnout, tak pridavej k palivu oxidacni cinidlo, treba H2O2 pro zavodni ucely se to k palivu primichavalo..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
20.4.11, 00:03
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
Re: Nafťák plus vodík?
Tak trochu vážněji. Zápalná teplota vodíku je pod teplotou, kterou by měl diesel mít při HU. Takže hádám že shoří dřív než se tam vůbec dostane nafta. Jestli výsledné zvýšení teploty, tlaku a vlhkosti navýší efektivitu následného spalování nevím. Ale nevěřím tomu, že by takové perpetum mobile (altík - elektrolýza - spalování) fungovalo...
Mimochodem, když to tak na yutubku chválí, nezmiňoval se tam někdo o doletu hlavy motoru při předávkování vodíkem?
20.4.11, 04:12
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
Re: Nafťák plus vodík?
leje se ta destilka, aby se to tolik nezanášelo, pokud to sem tam přepoluješ, tak se ty elektrody i sami vyčistí... prej je někde detailní návod ale ještě jsem ho nenašel hledám to vždy po chvilkách:(
vodík do dízlu nepchaj, nefunguje to, detonuje pred HU, nemá to teda absolútny zmysel.
Už zdravý sedliacky rozum hovorí, že benál u dízlu detonuje jedna radosť a čo bude robiť asi vodík, keď je ľahšie zapáliteľný a menej stabilný, no čo asi?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
20.4.11, 23:22
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
Re: Nafťák plus vodík?
škodař píše:
Zkoušeli jste to někdo? prej se stím dá jezdit za 3litry na sto, něco jsem už obkoukal jen nevím jak udělal elektrody, stačí obyč měděný dráty? díky
na vodík se normálně jezdí, ty obyčejné bubláky ti ušetří tak litr, jsou bubláky které nevyrábí vodík klasickou elektrolýzou ale nějakým vlněním a ty nežeou tolik alternátor,
na netu najdeš přesně postupy na výrobu, prodjce i montážníky, můj kluk se tím zabývá na VUT,
debaty na toto téma jsou pořád dokola jak přes kopírák, je to něco nového jak třeba kdysi vyfrit jezdit na něj bylo zcela nemožné, nebo domácí výroba meřa to jsem předpár lety přitáhl na internet myslím že jsem byl první v tého republice kdo to trvale vyrábí doma, to mě kamenovali naprostý nesmysl doma meřo vyrobit, dneska to vaří spostu lidí a nasli se i výrobci technologií
21.4.11, 06:49
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
Re: Nafťák plus vodík?
elektrody z medi ponorene v elektrolyte ti budu zozrane, cize akykolvek medeny drat musi byt vodotesne zaizolovany. nerezove plechy su OK. ak to neprezenies s prudom a budes mat v tej destilke spravny elektrolyt o spravnej koncentracii, elektrody by ti s prehladom mohli vydrzat aj niekolko sezon. nie je ale vobec jednoduche dosiahnut dobru efektivnost elektrolyzy. z hladiska strat bludivymi prudmi su vyhodnejsie "suche" clanky, kde je ale kopec problemov ako s izolaciou, tak s doplnanim elektrolytu. aj tak treba ratat so spotrebou okolo 10A na 1l zdvihoveho objemu.
no a ako hovori milos, vyssi divci vodikoveho pohonu su rezonancne systemy. tam je ale este krucialnejsia presnost, nez pri kvalitnych suchych clankoch, takze s tym netreba experimentovat hned na zaciatku.
taketo veci sa inac daju zohnat uz zostavene priamo z internetu. niektore su uplne nekvalitne, ale existuju kusky, ktore nie su ani nijako silene drahe a pri dobrom zapojeni realne dokazu priniest meratelny efekt (podla toho, co som sa rozpraval s ludmi, tak 10 - 15% znizenie spotreby).
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
21.4.11, 07:12
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Nafťák plus vodík?
Když nebudeme řešit do jakýho motoru to máš..Je toho plnej net.Je to snad 100 let starý.V USA jsou z toho na větvi a jak jsou blbí už od narození tak je jich čím dál víc,ale pro výrobu spotřebuješ tolik proudu a tedy odběru výkonu z kliky na alt.tolik energie,že nula od nuly pojde ..Měl jsem to taky v autě.Okolo plexi kříže namotanej nerezovej drát do CO 1mm silný motaný do závitů které se křižovaly cca 7 mm od sebe.Bralo to cca 7A...ale kyslíkovodíku bylo málo,aby to vůbec něco dělalo.Prostě nic.Přidala se soda aby se zvíšil odpor vody a tím i rozklad na vodík a kyslík,bralo to najednou 22A,alt byl horkej hned jako kamna a motor skomíral čím větší bylo venku horko.Volnoběh se musel zvíšit.Plynu tak na ten volnoběh...Pokud ti došla voda,což za takovejch 15km ty 3 decky už nebyly,tak se to začalo tavit,až to vyhodilo 30A pojistku.Vyhodil jsem to asi po 300km.Spotřeba pořád stejná,i když ten motor šel jako by byl kufr naloženej pytlem brambor..Auto na vodík jako plyn stlačený v bombě ano,vyrobený elektroliticky nebo chemicky někde v Linde,v německu běžné v malém měřítku hlavně ve vozech BMW pár čerpacích stanic.Ale jinak to nemá smysl a klidně do toho můžeš zabřednout taky .Na netu je toho plno a už pěknou řádku let,všichni přesvědčují všechny,že mají to a to a že to nevytáhnou protože by je OPEC odsoudil na smrt Jak najivní.Kdyby to bylo tak jednoduchý,ropa by se nezdražovala a možná přestala používat,protože by se to hned rozšířilo po celym světě jak to funguje a to kurňa pěkně rychle,nikdo by to nezastavil,OPEC není 6 miliard lidí.Všichni zainteresovaní jsou si vědomi,že to prostě nefunguje tak jak by mělo,ten zisk tam prostě NENÍ.Vem si že by se s tím dalo i topit,prostě všecko dělat,ale prostě není nic co by to levně vyrobilo.V autě akorát ropu maříš ve výrobu plynu,kterej má zbytkovej přínos toho cos do toho investoval u čerpací stanice.Jde o to investovat do energie mnohem méně na rozklad,než-li rozklad sám potřebuje a to ještě nikdo nevymyslel a pořád to zkoumá a pořád o tom mluví desítky let... Sestroj si tu hovadinu a vyzkoušej to.Je to zajímavý jak to šumí a vyrábí třaskavej plyn,ale je toho tak málo,že to prostě akorát bude ohřívat alternátor a na dobíjení ti nezbude z hola nic... Přínos je možná z tý páry,která ochlazuje vstup do válců,ale jinak to nemá nic...Ještě je to dobrý na sváření místo acetylenu,když není plyn je vody všude dostatek.Ale zas musíš ze sítě nějakej ten Amper tam poslat a tak to je sic kyslíkovodíková svářečka,ale na elektriku.A za docela hodně na elektroměru...
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Re: Nafťák plus vodík?
zajimave, ja mel klasicke ploche elektrody a cele usazene v stare cerne baterii, viko z plexiskla, utesnene silikonem, vsechny ty vyrobky na netu jsou vetsinou v nejakych sklenicich....ja plyn poustel primo do benzinaku a vzdy to chvilku blafalo ale vykon zadny a roztavene draty od baterie...princip jako takovy funguje, ale jak si psal, nula od nuly pojde, na rozklad je treba energie a z motoru neziskas vic nez vlozis .....ja mel na mysli neco trosku jineho a to sice to ze takovy motor by mechanickou energii vyuzival k pohonu generatoru, tim by se mohl vyrabet vodik, ktery by sel do motoru treba v kombinaci s LPG.... a vyuzivala by se pouze tepelna cast..chlazeni motoru..pro vytapeni......do auta nevim, tam potrebujes prave mechanickou energii pro pohon auta i alternatoru, tepelna energie jde bohuzel pryc.....nebo muzete pani koumaci k normalnimu spalovaku pribastlit jeste stirlinguv motor ktery vyuzije teplo a tim muzete tocit treba altik, klimu a vse okolo co zere vykon z motoru.....
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru