Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.11.24, 09:38



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 rány v motoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek rány v motoru
Zdravím,

mám problém s motorem 120LS, nasadil jsem vačku od p. Krejbicha (zároveň provedena výměna rozvodů - ČZ a palivové čerpadlo za novější typ s horizontálním výstupem) a myslel jsem si jak se mi to povedlo a cca 30 km bylo v pohodě. Pak jsem začal motor víc točit (5000) a do garáže jsem dojel s obrovským rámusem připomínajícím drnčící plech v rytmu otáček a to i na volnoběh. Takže jsem udělal rozborku a zjistil jsem následující:

rezonující plech v olejové vaně, takže jsem ho napružil, aby se opíral o dno vany stále - no nepomohlo to.

Sundal jsem řemen a není to v altíku, ani vodním čerpadle.

sundal jsem víko a provedl kontrolu rozvodových tyček, žádná není ohnutá

kontrola a seřízení ventilových vůlí na 0,30

zkontroloval jsem klikový mechanismus a nikde nejsou patrné vůle, jediný problém, který jsem zde našel je v tom, že vniřní axiální podložka přišla o nos, tudíž pravděpodobně rotuje i s klikou.

Budu rád za jakékoliv návrhy, protože už fakt netuším co to je.

p.s.: Chod motoru je pravidelný a z převodovky to nejde. Krycí plechy nevozím a plech zakrývající setrvačník se nehýbe.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


10.5.11, 21:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: rány v motoru
Tyjo to je neprijemne s tim axialem. Nenasadil si pri montazi spatne remenici?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


10.5.11, 21:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek Re: rány v motoru
Nepříjemné to je, ale zřejmě to nebude zdroj toho hluku.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


10.5.11, 22:09
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: rány v motoru
Já bych to na něj klidně viděl, pravděpodobně vypadl při výměně rozvodů a nyní klika nemá vymezenou axiální vůli.. může být i ohnutý, aby se mu urazil ten nos, to taky muselo nějakou energii stát.

Začal bych výměnou tohohle axiálu za nový s vymezením vůle kliky.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


10.5.11, 22:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek Re: rány v motoru
Tak to bude muset klika ven z bloku... ajajaj, to já nerad

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


10.5.11, 22:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek Re: rány v motoru
Když jsem vrátil axiálu na své místo, tak nebyla znatelná žádná vůle. Otázka je zda axiála musí stát, ale když to tak soudruzi v MB vymysleli, tak to tak má asi být.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


11.5.11, 19:12
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: rány v motoru
tak to vypada na ten axial, protoze kdyz se seslapne spojka, klikovka popojede cela i s remenici dozadu. zkouseli jsme to u 105RS a tam se to ani nehne, takze to je ono.

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


13.5.11, 23:26
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek Re: rány v motoru
Tak po roce jsem se dostal zpět do garáže. Vnitřní axiála byla totálně nasračky. Zbyl z ní jen nosný plech. Je vidět že škodovácký motor sežere cokoliv. Kachnis si axiálu schoval jako trofej. Tímto ho vyzývám, aby ji vyfotil a vložil do této diskuse. Takže momentálně postupně skládám. Naštěstí klika i šálky jsou jako nové. S novou axiálou je klika bez vůle. Na pístech jsou nové kroužky Goetze a mám připravené těsnění pod hlavu od p. Victora Reinze.

Moje LS hlava má na ventilech 2 pružiny. Mám možnost je vyměnit za novější z hlavy Favorit 136. Tuší někdo zda je to zaměnitelné? A co varianta vnější Favorit + vnitřní LS? Mám tam vačku od p. Krajbicha se zdvihem 6,6mm, tak by bylo vhodné přitvrdit.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


16.4.12, 23:05
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: rány v motoru
pruziny jsou stejny, jen ty favoriti budou mene utahany, takze bych dal ty..na 105RS mam pruzinky z feldy :-). Axialu musim nekde najit..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


18.4.12, 20:08
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek Re: rány v motoru
Čekal bych, že síla potřebná ke stlačení Favo pružiny bude přibližně stejná jako pro vnitřní + vnější LS pružiny

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


18.4.12, 22:13
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz