|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
jarousch
Příspěvky: 109 Bydliště: Jirkov
|
rány v motoru
Zdravím,
mám problém s motorem 120LS, nasadil jsem vačku od p. Krejbicha (zároveň provedena výměna rozvodů - ČZ a palivové čerpadlo za novější typ s horizontálním výstupem) a myslel jsem si jak se mi to povedlo a cca 30 km bylo v pohodě. Pak jsem začal motor víc točit (5000) a do garáže jsem dojel s obrovským rámusem připomínajícím drnčící plech v rytmu otáček a to i na volnoběh. Takže jsem udělal rozborku a zjistil jsem následující:
rezonující plech v olejové vaně, takže jsem ho napružil, aby se opíral o dno vany stále - no nepomohlo to.
Sundal jsem řemen a není to v altíku, ani vodním čerpadle.
sundal jsem víko a provedl kontrolu rozvodových tyček, žádná není ohnutá
kontrola a seřízení ventilových vůlí na 0,30
zkontroloval jsem klikový mechanismus a nikde nejsou patrné vůle, jediný problém, který jsem zde našel je v tom, že vniřní axiální podložka přišla o nos, tudíž pravděpodobně rotuje i s klikou.
Budu rád za jakékoliv návrhy, protože už fakt netuším co to je.
p.s.: Chod motoru je pravidelný a z převodovky to nejde. Krycí plechy nevozím a plech zakrývající setrvačník se nehýbe.
_________________ zemitě červená 8630 120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A 5Q 4,22 4P kopretiny 13" 165/70
|
10.5.11, 21:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: rány v motoru
Tyjo to je neprijemne s tim axialem. Nenasadil si pri montazi spatne remenici?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.5.11, 21:56 |
|
|
jarousch
Příspěvky: 109 Bydliště: Jirkov
|
Re: rány v motoru
Nepříjemné to je, ale zřejmě to nebude zdroj toho hluku.
_________________ zemitě červená 8630 120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A 5Q 4,22 4P kopretiny 13" 165/70
|
10.5.11, 22:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: rány v motoru
Já bych to na něj klidně viděl, pravděpodobně vypadl při výměně rozvodů a nyní klika nemá vymezenou axiální vůli.. může být i ohnutý, aby se mu urazil ten nos, to taky muselo nějakou energii stát.
Začal bych výměnou tohohle axiálu za nový s vymezením vůle kliky.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
10.5.11, 22:15 |
|
|
jarousch
Příspěvky: 109 Bydliště: Jirkov
|
Re: rány v motoru
Tak to bude muset klika ven z bloku... ajajaj, to já nerad
_________________ zemitě červená 8630 120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A 5Q 4,22 4P kopretiny 13" 165/70
|
10.5.11, 22:20 |
|
|
jarousch
Příspěvky: 109 Bydliště: Jirkov
|
Re: rány v motoru
Když jsem vrátil axiálu na své místo, tak nebyla znatelná žádná vůle. Otázka je zda axiála musí stát, ale když to tak soudruzi v MB vymysleli, tak to tak má asi být.
_________________ zemitě červená 8630 120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A 5Q 4,22 4P kopretiny 13" 165/70
|
11.5.11, 19:12 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: rány v motoru
tak to vypada na ten axial, protoze kdyz se seslapne spojka, klikovka popojede cela i s remenici dozadu. zkouseli jsme to u 105RS a tam se to ani nehne, takze to je ono.
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
13.5.11, 23:26 |
|
|
jarousch
Příspěvky: 109 Bydliště: Jirkov
|
Re: rány v motoru
Tak po roce jsem se dostal zpět do garáže. Vnitřní axiála byla totálně nasračky. Zbyl z ní jen nosný plech. Je vidět že škodovácký motor sežere cokoliv. Kachnis si axiálu schoval jako trofej. Tímto ho vyzývám, aby ji vyfotil a vložil do této diskuse. Takže momentálně postupně skládám. Naštěstí klika i šálky jsou jako nové. S novou axiálou je klika bez vůle. Na pístech jsou nové kroužky Goetze a mám připravené těsnění pod hlavu od p. Victora Reinze.
Moje LS hlava má na ventilech 2 pružiny. Mám možnost je vyměnit za novější z hlavy Favorit 136. Tuší někdo zda je to zaměnitelné? A co varianta vnější Favorit + vnitřní LS? Mám tam vačku od p. Krajbicha se zdvihem 6,6mm, tak by bylo vhodné přitvrdit.
_________________ zemitě červená 8630 120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A 5Q 4,22 4P kopretiny 13" 165/70
|
16.4.12, 23:05 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: rány v motoru
pruziny jsou stejny, jen ty favoriti budou mene utahany, takze bych dal ty..na 105RS mam pruzinky z feldy . Axialu musim nekde najit..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
18.4.12, 20:08 |
|
|
jarousch
Příspěvky: 109 Bydliště: Jirkov
|
Re: rány v motoru
Čekal bych, že síla potřebná ke stlačení Favo pružiny bude přibližně stejná jako pro vnitřní + vnější LS pružiny
_________________ zemitě červená 8630 120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A 5Q 4,22 4P kopretiny 13" 165/70
|
18.4.12, 22:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|