Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Při demontáži kulového čepu ramene z těhlice jsem to místo, kde je svěrný šroub, roztahoval šroubovákem co jen šroubovák zvládl. Otázkou je: mohlo dojít k únavě materiálu, která by mohla v důsledku způsobit po montáži nového čepu a dotažení svěrného šroubu v provozu prasknutí či oslabení těhlice a selhání spoje s nepříjemnými následky?
|
22.5.11, 22:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Ne nic se nestane kulovej čep na feldě jsem měl dole asi 3x a nic se nestalo v pohodě vše jezdí nelupe a nemlatí a nemám strach že by to prasklo...
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
22.5.11, 23:01 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Vyrobili to zlate ceske rucicky, tam sa nikdy nic nepokazi.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
23.5.11, 10:48 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Sice ne přímo, ale kdybys tu hlavu vzal bruskou, udělal bys líp, myt se prohřeje a jde lépe ven.
K těhlici:kdo se bojí, s.......
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
23.5.11, 11:53 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Tak dík, zatím najeto nějakých 25km a ještě mi kolo neupadlo. Ovšem mám další dotaz, nový čep jsem tam vrazil, nijak neustavoval, rovnou dal šrouby podložky matky a utáhl na 25Nm. Neměl jsem to nějak usadit nejprv? V chytré knize o tom není zmínka. darklord píše: Vyrobili to zlate ceske rucicky, tam sa nikdy nic nepokazi. Tím bych si nebyl až tak jistý.
|
23.5.11, 13:50 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Ne tam se nic neustavuje... prostě starý vyhodíš a dáš nový a zajistíš to je všechno.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 14:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
OK. A ještě jeden dotaz do série. Stará matice svěrného šroubu má takové rozšíření na styčné ploše, prostě jakoby "integrovaná podložka". Ale v autodílech mi dali obyčejné (samojistící) bez rozšíření. Co s tím? Dát tam podložku? Nebo sehnat tu rozšířenou matici?
|
23.5.11, 14:06 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Jasně vím co myslíš... To je otázka no... mně prodali vždycky správnou matici takže tohle jsem nikdy neřešil, ale říkám si že by to snad mělo stačit prsknout pod to podložku a dotáhnout samojistící maticí (myslím že něco kolem 60 Nm tam je jestli se nepletu).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 14:13 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Nepleteš, 65Nm. Ale nejsem strojař, jen vím že někde se podložky nesmí dávat, jinde musí...
|
23.5.11, 14:23 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
Taky nejsem strojař... Ale jak tě už tak trochu znám z tvých příspěvků tak ti to stejně nedá a koupíš ty matice které tam mají být. A do té doby než se tak stane to takhle vydrží určitě.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 14:25 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Riziko únavy materiálu těhlice Felicie
vymlatis cep (ja tehlici vetsinou neroztahuju), das novej, nasroubujes, dotahnes na krev a jedes...matky tam dej, co ti dali bez podlozky, dotahni to co mas silu (ale abys to neztrh, je to jen 10tka) a jed
mela by se delat geoska, ale jak chces...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
23.5.11, 15:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|