Přetěsnění ACEpumpy u Š130 - teče na přírubě k motoru
Autor |
Zpráva |
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Přetěsnění ACEpumpy u Š130 - teče na přírubě k motoru
Dobrý den,
u Š130 (3/1986) mi teče postupně olej okolo acepumpy. Rád bych to přetěsnil a proto se ptám jak.
Je nutno vypustit olej z motoru, nebude při sundání někde odtékat?
Jak je to s palivem a přívodem do pumpy?
Předpokládám, že při opravě si najedu zadní částí na nájezdy (cca. 20 cm).
Děkuji Martin
|
17.5.07, 05:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Je to práce tak na 10-15 minut, potřebuješ k tomu akorát 2 těsnění pod AC Pumpu, podívej se, co máš za typ a podle toho je kup, jsou třídírový a dvoudírový, pak potřebuješ silikon, technickej benzín, 13 klíč (nejlepší je malá gola), šroubovák a nějakou škrabku. Olej vypouštět nemusíš, auto zvedat taky ne, stačí vyhodit kryt vzduch. filtru a pro lepší manipulaci kabely od svíček. Hadice od paliva se odpojovat nemusí, ale když to děláš poprvé, tak si je odpoj, do přívodní si ale strč nějakej špunt, při plné nádrži se může benzín odlívat. Povol osmičky matky, co drží pumpu k bloku, pumpu vyrvi, odlep pertinaxovou destičku, co je mezi pumpou a blokem a všechno to pořádně opucuj od starýho těsnění a silikonu, pak to odmasti, těsnění z obou stran pomaž lehce silikonem a dej v pořadí těsnění, pertinax, těsnění, pumpa, s citem dotáhni šrouby, zapoj hadice, kabely, slož filtr, načepuj benzín a je to. Když už budeš mít pumpu venku, tak si rovnou vyměň membránu, povolíš všechny šroubky zvrchu na AC pumpě, vuhodíš starou membránu a dáš novou, měla by se měnit po 60.000 km.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
17.5.07, 06:19 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Silikon je jedno jaký nebo musí být tepelně odolný. M
|
17.5.07, 07:03 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Nejlepší je "motorový silikon", který je přesně pro tyto účely.
Vyrábí to různí výrobci, prodává se buď v malých tubách (jako zubní pasta), nebo v klasických kartuších, jako jiné silikony.
Ta velká kartuš (myslím 360 ml) stojí kolem 150Kč. Doporučuji koupit český (Lučební závody Kolín) - mám s ním nejlepší zkušenosti, ale i jiné jsou ok.
A barva je většinou cihlová červená, nebo až do růžova. V té malé tubičce jsem viděl i šedý.
Hlavní je před aplikací vše dobře odmastit.
A tam kde to jde (rovné spoje hliník - hliník, nebo hliník - pertinax apod.), není potřeba dávat těsnění.
Třeba vanu, prsa, čerpadlo (benzín. i vodní), převodovku apod. těsním jen silikonem bez papírového/korkového těsnění - když se to udělá dobře, vydrží to navěky netekoucí
A když se tím popatlá těsnění víka ventilů (plechového), tak při seřizování ventilů se nemusí toto těsnění měnit - nepřipeče se a těsní, jen před zpětným nasazením znovu odmastit a přidat další vrstvičku silikonu
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
17.5.07, 07:25 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Já používám Gasket Sealex od Soundalu už 5 let, nemůžu si na něho postěžovat ani slovo, drží i na mastným a je teplotně odolnej do 300 st, takže s ním jdou zatěsnit i úniky na komínech.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
17.5.07, 08:49 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Bukaj píše: Nejlepší je "motorový silikon", který je přesně pro tyto účely. Vyrábí to různí výrobci, prodává se buď v malých tubách (jako zubní pasta), nebo v klasických kartuších, jako jiné silikony. Ta velká kartuš (myslím 360 ml) stojí kolem 150Kč. Doporučuji koupit český (Lučební závody Kolín) - mám s ním nejlepší zkušenosti, ale i jiné jsou ok. A barva je většinou cihlová červená, nebo až do růžova. V té malé tubičce jsem viděl i šedý. Hlavní je před aplikací vše dobře odmastit. A tam kde to jde (rovné spoje hliník - hliník, nebo hliník - pertinax apod.), není potřeba dávat těsnění. Třeba vanu, prsa, čerpadlo (benzín. i vodní), převodovku apod. těsním jen silikonem bez papírového/korkového těsnění - když se to udělá dobře, vydrží to navěky netekoucí A když se tím popatlá těsnění víka ventilů (plechového), tak při seřizování ventilů se nemusí toto těsnění měnit - nepřipeče se a těsní, jen před zpětným nasazením znovu odmastit a přidat další vrstvičku silikonu já používám motorovej z metrumu lepčí chytá a i na neočištěné plochy výce vydrží a lépe těsní než ten z kolína ale je o něco draší
|
17.5.07, 11:06 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Hlavně ty šrouby dotáhni s citem, ten bakelit moc rád praská...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
17.5.07, 12:20 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A ty matice jsou na 12tku golu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
17.5.07, 13:19 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
původní jo, dokonce všechny osmičky matky byly ve škodovce na 12 klíč, ale jenom do roku 84, pak se sériově montovaly na 13.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
17.5.07, 13:56 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
No a přece jen si vezmi navíc jeden větší hadr páč když vyndáš benzinovou pumpu hned po jízdě tak tam trošku oleje ukápne ale není to nic hrozního stačí na to hadr položenej na krycím plechu u motoru.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.5.07, 14:18 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Drak píše: původní jo, dokonce všechny osmičky matky byly ve škodovce na 12 klíč, ale jenom do roku 84, pak se sériově montovaly na 13.
To je zajímavý, na litru byly všude na M8 matice na 14ctku, a pak sem myslel, že se zmenšily na 13 (snad kvůli úspoře materiálu...) a dneska se už začínám setkávat 16ctkama (M10) místo 17ctek...12ctky matky mám na Mku snad jenom u karbeca (a na pantech, ale to se nepočítá, to je sedmička ) jinak myslím všude 13...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
17.5.07, 15:49 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Nevrací se páčka ručního pumpování
Dobrý den,
tak jsem se díval na starou pumpu v autě a zjistil jsem ještě jednu věc. Při ručním pumpování se mi nevrací páčka ručního pumpování a zůstává spíše v dolní poloze.
Lze ji po vytažení opravit (asi pružinu) nebo je možné, že je prasklá membrána?
Děkuji Martin
|
18.5.07, 06:21 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jestli to nebude tím, že už máš benzín v karburátoru a drží ti ho ventilek. To se potom páčka nevrací.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
18.5.07, 07:01 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ale i můj Rapid má na AC pumpě matice na 12ctku. A to je rok 87 Je to ale asi docela nepodstatné... Spousta škodovek tam místo svorníku a matice má šroub
A 12ctky jsou taky u karburátoru
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.5.07, 12:51 |
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
18.5.07, 18:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|