gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Jsem nasraný. Protože mě za dva týdny čeká technická, musel jsem něco udělat se zadními brzdami. Jedno prase teklo. Všechno jsem vyměnil, poskládal a když jsem chtěl odvzdušnit, tak najednou furt nic... podívám se pod druhé kolo a tam kaluž jako prase. Když jsem to skládal, tak mi asi vypadl pístek z prasete a všechno vyteklo. Takže nové obložení zničené, rozpěrka zničená, pružiny čepů zničené... vyhozených 421 kč. Jsem si myslel, že je to prase špatné, dal jsem ho do svěráku a nikde nic nekape... takže jsem to nejspíš pohnojil při montáži.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
13.8.11, 10:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Nove oblozenie zase tak rychlo brzdovku nenasaje... umyjes v odmastnovaci (aceton, benzin, toulen, cistic brzd od wurthu...) prebehnes brusnym papierom a su ok
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
13.8.11, 18:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14788 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Gokralík: teď se vážně musím hrozně zasmát. Četl sis někdy příručku k favoritu po 93 roce? Každý hned mění interiér za černý i budíky, ale ani si nezjistí, na jakém principu pracují. Nic ve zlém, je to teď hold moderní. Už jsem to tady několikrát psal v různých tématech. U starších favoritů do roku 92 s hnědým interiérem nejsou budíky stejné jako u novějšího typu, to se z tebou budu klidně hádat. Nebo čistě budíky možná ano, ale ten odpor u budíku je jiný. Starší typy fáček měli provozní teplotu až poslední bílé políčko před červeným. Až šla ručička do červeného, pustil se ventilátor na chladiči. U novějšího typu, tedy asi od r.v. 93 s černým interiérem a novým typem budíků je provozní teplota asi okolo poloviny stupnice. Ventilátor na chladiči se spíná, když je ručička zhruba ve třičtvtě stupnice budíku. Je to jen z mé vlastní zkušenosti, už jsem opravoval a měl rozebrané hodně budíků, starý i nový typ. Měl jsem kdysy starší typ fáčka r.v. 91 a nyní mám r.v. 94 BMM. Tatík měl předtím r.v. konec roku 92 a potom po strejdovi r.v. 93. Takže posoudit dokážu. To s tím skákáním ručičky mi dělalo na tomhle fáčku špatný termostat. Zůstával pořád otevřený.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.8.11, 18:54 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Varoku nevim čemu se tu směješ, mě spíš přijde, že ty si ten knížkovej, nikoliv praktickej typ začátek tvýho předchozího příspěvku mi prostě jen přijde dost povýšenej Nikdy sem neviděl, že by správně pracující budík a čidlo u starýho typu spínaly ventilátor v červenym poli...pokaždý, když sem seděl ve starym fáčku, tak je provozní teplota kus nad polovinou, ventilátor spíná ve 3/4 nebo maximálně kousíček pod červenym, ale nikdy v červenym...u novýho modelu to je jak řikáš provozní přesně v půlce a ventilátor spíná cca max ve 3/4 ..neřikám, že v budících nejsou jiný odpory, ale v klidu ti řeknu, že model 93 mi spolehlivě ukazoval s čidlem z favorita 90
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
13.8.11, 19:09 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
PJDefort: Ten tvůj konec příspěvku zní zajímavě (tím nemyslím že ti nevěřím jen že to je zvláštní). A přitom fakticky jsou budíky a čidla teploty pro starý a nový model odlišné. Starý model má čidlo shodné s tím pro 742. Nový model má hodnoty shodné s Felicií BMM. Např. čidlo pro starý model při teplotě 90°C má odpor 23 Ohm +/- několik ohmů. Pro nový model je při stejné teplotě odpor 100 Ohm +/- tolerance pár ohmů. Co se teploměru týká tak jsou tam dodatkové odpory v hodnotách 68 ohm a 33 ohm do 12.92 a 68 ohm a 27 ohm od 1.93. Hodnoty ověřené mým vlastním měřením na několika Favoritech poměrně kvalitním multimetrem a navíc souhlasí s údaji v DP.
A jinak po 1.93 není rozdíl v čidle pro karburátor a BMM, je tam jedno a to samé (stejně jako v tom samém případě není rozdíl ani v teploměrech).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
13.8.11, 22:18 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
varok píše: Gokralík: teď se vážně musím hrozně zasmát. Četl sis někdy příručku k favoritu po 93 roce? Každý hned mění interiér za černý i budíky, ale ani si nezjistí, na jakém principu pracují. Nic ve zlém, je to teď hold moderní. Už jsem to tady několikrát psal v různých tématech. U starších favoritů do roku 92 s hnědým interiérem nejsou budíky stejné jako u novějšího typu, to se z tebou budu klidně hádat. Nebo čistě budíky možná ano, ale ten odpor u budíku je jiný. Starší typy fáček měli provozní teplotu až poslední bílé políčko před červeným. Až šla ručička do červeného, pustil se ventilátor na chladiči. U novějšího typu, tedy asi od r.v. 93 s černým interiérem a novým typem budíků je provozní teplota asi okolo poloviny stupnice. Ventilátor na chladiči se spíná, když je ručička zhruba ve třičtvtě stupnice budíku. Je to jen z mé vlastní zkušenosti, už jsem opravoval a měl rozebrané hodně budíků, starý i nový typ. Měl jsem kdysy starší typ fáčka r.v. 91 a nyní mám r.v. 94 BMM. Tatík měl předtím r.v. konec roku 92 a potom po strejdovi r.v. 93. Takže posoudit dokážu. To s tím skákáním ručičky mi dělalo na tomhle fáčku špatný termostat. Zůstával pořád otevřený. A já říkám, že budíky stejné jsou. U nového budíku se starým čidlem ručička chodí po stupnici stejně jako u hnědého a provozní teplotu drží cca ve 3/4 stupnice. Ventilátor se spouští zhruba na rozhraní bílého a červeného pole. Tak kde je potom rozdíl oproti hnědému? (samozřejmě, když pomineme podklad, který se dá snadno vyměnit).
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.8.11, 09:12 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
kwiko píše: Nove oblozenie zase tak rychlo brzdovku nenasaje... umyjes v odmastnovaci (aceton, benzin, toulen, cistic brzd od wurthu...) prebehnes brusnym papierom a su ok Bohužel, při demontáži se chytly o buben a zničily - popraskalo a opadlo obložení.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.8.11, 09:13 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
gokralik píše: A já říkám, že budíky stejné jsou. U nového budíku se starým čidlem ručička chodí po stupnici stejně jako u hnědého a provozní teplotu drží cca ve 3/4 stupnice. Ventilátor se spouští zhruba na rozhraní bílého a červeného pole. Tak kde je potom rozdíl oproti hnědému? (samozřejmě, když pomineme podklad, který se dá snadno vyměnit). A já říkám, že stejné nejsou... Pokud tvrdíte opak budeme se bít. Ale teď vážně kluci... Máme tady dvě čidla s naprosto jinými hodnotami teplota versus odpor. Dál tady máme teploměry kde se průkazně jeden z dodatkových odporů liší plus otázka je i vnitřní zapojení. Takže z toho vychází že ani čidla ani budíky stejné nejsou. Pokud by byly budíky stejné nebyly by od 1.93 potřeba jiná čidla. Mimochodem napadlo vás někoho že ty vaše kombinace starý budík a nové čidlo nebo naopak můžou pramenit z toho že ono čidlo nebo teploměr může být vadný a vykazovat při daných teplotách jiné hodnoty odporu od předepsaných? Zkoušeli jste někdy ony čidla nebo budíky proměřit? A co tak třeba fastony na čidlech ty si alespoň jednou za čas očistíte? Ona nečistota a oxidace je svině všichni asi víme co v takových případech dokáže. Jediné co tímhle chci říct je, že aby mohli být vaše tvrzení 100% průkazný museli byste si být jistí a to myslím vzhledem k naměřeným hodnotám že vše je jak má být a jak čidla tak teploměry splňují hodnoty stanovené výrobcem. A jinak... osobně jsem neviděl aby se u nového typu při provozní teplotě držela ručička výš jak v polovině. Podle měření teplotní sondou v místě čidla je u nového typu při teplotě 90°C ručička v polovině s maximální odchylkou 1 mm nahoru/dolů... pokud je vše tak jak má být. Střední velké bílé pole má rozsah 75-105°C. Čili polovinu máme 90°C a ve 3/4 velkého bílého pole je teplota sepnutí ventilátoru (95-99°C) což podle 2 Favoritů a jednoho Formana na kterých jsem měřil sedí naprosto přesně. A na závěr odkážu na Cedrycha str. 125-126... "Na automobily řady Favorit byl od ledna 1993 montován panel přístrojové desky s jiným uspořádáním, ale podobným zapojením. Od stejného data je na panelu přístrojů i nový teploměr chladící kapaliny. Teploměr má i odlišné čidlo, montované na blok motoru. Obě součástky se nedají zaměnit s obdobnými montovanými do konce roku 1992."
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
14.8.11, 12:26 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
To, že je jiná elektronická část je možná fakt, to jsem nějak nezkoumal. Chování obou budíků je však naprosto totožné (což je jediná věc, kterou běžný uživatel vidí). Čidlo se chystám v nejbližší době proměřit. Jo a nastříkal jsem podběhy nějakým Bodyčkem (stejně to nevydrží víc jak jednu zimu) a vystříkal dutiny. Všechno mastné... doufám, že jsem počínající korozi aspoň zpomalil.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.8.11, 19:57 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Pokud je chování stejné je někde chyba buď v čidlech a nebo některém z teploměrů případně na cestě mezi nimi kdy pro dané teploty vykazují odlišné průběhy odporů od stanovených respektive u teploměru naopak. Jinak řečeno čidlo nebo teploměr indikuje při dané teplotě/odporu jinou hodnotu odporu/teploty od předepsaných. Tady není o čem diskutovat viz. co napsal pisatel přede mnou. Čidla mají naprosto jiný průběh odporů vzhledem k teplotě to samé teploměry také se mezi sebou liší. To řekne každý kdo se měřením a kontrolu teploměrů a čidel někdy zabýval. Konečně to jasně napsal i Cedrych. Dával jsem tady někde i tabulku odporů a teplot k novém čidlu od 1.93, ale ty hodnoty co zde padly sedí. Mimochodem pokud u nového provedení ukazuje teploměr provozní teplotu ve 3/4 a spíná saharu na rozhraní bílého a červeného pole pak je to špatně. Správně je to tak jak už tady padlo.
_________________ Favorit 136X
|
14.8.11, 20:47 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Tak v tom případě mám smůlu na špatné budíky a nespočet čidel.
Prostě se mi černý budík chová stejně jako hnědý. Respektive oba černé se chovají zhruba stejně.
Felda BMM má jiné čidlo než Fáčko po 93?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.8.11, 21:16 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Tak to proměř a uvidíš no... kvalitní měřák a teploměr a budeš vědět na čem seš. Takhle můžeš špekulovat do aleleuja. Ale jsou holt věci mezi nebem a zemí. Jinak Felda BMM má úplně stejný čidlo jako Favo po 1.93... mají i stejný číslo dílu. Už jsem to i psal že mají stejný hodnoty. Teda by se spíš asi slušelo říct, že Felda převzala hodnoty respektive čidlo z Fava po 1.93.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
14.8.11, 21:25 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Fajn, tak kdyžtak ho ukradnu dědovi z Feldy, tam mu to ukazuje dobře. Respektive, když jsem mu ukradl to čidlo už jednou, u mě na černém budíku ukazovala ručička na první čárku (při provozní teplotě). To samé s čidlem z Fáčka 94. Když jsem teď vyměnil budíky i čidlo z jednoho auta (94) tak to ukazuje líp, ale stejně to vyleze skoro do půlky, pak to klesne nad první čárku, pak to zas leze skoro do půlky a klesne... a pořád takhle houpe. Termostat i motor jsou jinak v pořádku, se starým čidlem (právě s tím z hnědého budíku) teplota vylezla do 3/4 a pěkně tam držela.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.8.11, 07:12 |
|
|
varok
Příspěvky: 14788 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Tak to se omlouvám, nemyslel jsem to jako povyšování. Předtím jsem možná byl jen knižní typ, ale v poslední době se autům věnuji ve velkém. Hlavně se chci naučit pořádně karosařině, ale kutím i po elektrické stránce. U starého fáčka jsem jednou měnil ten předřadný odpor u budíku, protože mi z nějakého důvodu shořel a nevím proč. Taky se mi zdálo divné, jak to že BMM mají jiné čidlo než fáčka 93, když v obchodě se mě zeptají jen, jestli mám starší typ fáčka do 92 roku výroby nebo novější od 93 roku. Takže od 93 roku už jsou asi stejné až po feldu, jak někdo psal. A já si stojím taky za tím, že budíky jsou rozdílné. Nevím no, co jsem viděl už hodně starých typů fáček, všechny měli provozní teplotu až v posledním bílém obdélníčku na stupnici budíku a ventilátor se spouštěl až skoro v červeném. U novějšího typu bývá provozní teplota kolem půlky stupnice a ventilátor spíná asi ve 3/4. Tohle jsou jen orientační budíky, není to přesné, tak nějaké odchylky mohou být.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.8.11, 13:47 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11886 Bydliště: Český Těšín
|
Mám takový pocit, že nechápete jak to myslím. Samozřejmě, že u starého typu je provozní teplota ve 3/4 a u nového v 1/2 stupnice, ale odmyslete si teď úplně tu stupnici a nejlépe celý podklad. Takhle mi přijde, že se všechny tři budíky chovají úplně stejně. Teda hnědý budík a nové čidlo jsem nezkoušel, ale nový typ se se starým čidlem chová stejně jako starý se starým čidlem. Prostě ručička vyleze do 3/4.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.8.11, 14:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|