Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Autor |
Zpráva |
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Zdravím.
Chci se jen zeptat, jestli jste někdy někdo nezkoušel předělat palivovou pumpu aby dala větší tlak? Potřeboval bych tak jednou takovej. Tzn + cca 30kpa. Samozřejmě mluvím o té starší rozebiratelné ze 120 atp. a starých fafoušů. Jasný je že jest třeba zaměnit pružinu, nebo jí podložit či tak něco... Neoddělá to tu membránu? Neroztrhne jí to?
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
19.12.11, 20:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
I když se v tom moc nevyznám, tak si myslím že je to docela blbost. Ten novější typ pumpy je sice nerozebíratelný, ale dává mnohem více paliva než ten starý typ. Je to ale asi jen v množství, větší tlak asi ne. Jedině zkusit experimentovat s elektrickou pumpou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.12.11, 20:20 |
|
|
Pavucina
Příspěvky: 121
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Otázkou zustava, kdyz uz teda tlak zvysis, tak jakej bude prutok, mozna bych to ani neresil a pokud to potrebujes,tak dat hned elektrickou.
|
19.12.11, 20:26 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Tlak jinej dávat nebude, jen bude mít větší průtok. Ten neřeším, potřebuju TLAK. Elektrická pumpa je fajn, tu mám v záloze, ale zajímá mne tohle řešení s tou pružinou.
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
19.12.11, 20:29 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Pavucina píše: Otázkou zustava, kdyz uz teda tlak zvysis, tak jakej bude prutok, mozna bych to ani neresil a pokud to potrebujes,tak dat hned elektrickou. Když ztvrdím pružinu, na průtok to mít vliv nemůže. Zdvih zůstane stejný.
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
19.12.11, 20:30 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
jedine nejak upraviť tie spätné ventily,výmenou pružiny nedosiahneš absolútne nič
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
20.12.11, 17:18 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Cože ? A kde se podle tebe bere ten tlak? Ventílky jsou tam od toho, aby palivo teklo jen jedním směrem.
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
20.12.11, 17:46 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
podlož tu pružinu zvedneš tlak
|
20.12.11, 17:52 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
ak zmenšíš otvorenú plochu výstupného ventilu,tlak ti trochu stúpne.tlak robí aj hore pohybujúca sa membrána,čím je väčšia jej plocha,rýchlosť kmitania a zdvih,tým viac toho prečerpá.Plochu pochybujem že nejak zväčšíš,zdvih takisto a s rýchlosťou tiež nevyhráš.Tie ventilky sú po membráne nahlavnejšia vec tej pumpy.Tá pumpa má mať minimálne 30kPa len ak je výtlačný otvor zaslepený.Pri 2000zdvihoch za minútu ti to prečerpá 60litrov za hodinu - pri tlaku 12kPa,pri 500zdvihoch máš 50l a tlak 10 kPa...to všetko pri tryske 2mm,takže 30 tam nedostaneš a silnejšia pružina ti akurát dobabre membránu,ak by si to aj dosiahol výmenou pružiny,tak zase pôjde dole rapidne objem ktorý ti bude vytláčať a to aj z dôvodu toho že ak je výstup uzavretý,tak membrána jednoducho zostane "visieť" dole a páka ti bude behať naprázdno,resp ti membrána nebude kmitať napríklad nie na dráhe 9mm,ale len 4mm.pozri si dobre konštrukciu pumpy
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
20.12.11, 22:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
ventilčeky majú za úlohu iba aby sa palivo presúvalo iba jedným smerom, na tlak majú zanedbateľný vplyv...
teoreticky tlak zvýšiš tuhšiou pružinou, ale prieto nie, ten je daný počtom zdvihov...
teoreticky ak by si ventilčeky dal naopak ( pumpa by čerpala naopak ) tak tlak dosiahneš pokiaľ to mechanicky materál membrány dovolí rsp pokiaľ sa roztrhne, tam by si musel urobiť spiatočku s regulačným ventilom tlaku, ale ani tým nezvýšiš prietok...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.12.11, 22:29 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Tak jako sory, ale nad "pozri si dobre konštrukciu pumpy" sem se rozesmál.
Nepatřím mezi ty lidi co o něčem melou a neví o čem.
Pokud bude mít pružina stejnou stlačenou délku jako sériová nemůže to mít vliv na nic kromě tlaku.
Ta tvoje předposlední věta je celá nějaká divná, přečti si jí prosim tě po sobě znova.
Membrána zůstane dole viset pokud neni odběr, je nad ní nasáté palivo, to je jasný, pak páka kmitá bez zátěže. Dokud palivo neubude, pak zase jakoby natáhne. Pružina na to nemá vliv, prostě jen vytváří tlak. Pracovní zdvihy zůstávají stejný.
Plnej zdvih se v pumpě užije jedině pokud není odpor ve výtlaku. Když to přiškrtíš či ucpeš pak už zůstává níž a níž až jakoby stojí dole a drží palivo pod tlakem.
Co to tady sakra melu, ptal sem se vás jestli to někdo zkusil, né jak pumpa funguje.
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
20.12.11, 22:50 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
no vyskúšaj a daj vedieť kto mal pravdu
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
20.12.11, 23:41 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Tlak je priamo umerny sile pruziny a nepriamo umerny ploche membrany. Plocha membrany je dana konstrukciou, s tym nenarobis nic. Podkladanim pruziny sa tlak zvysi nepatrne, lebo pruzina je dost stlacena a podlozenie o nejaky milimeter nenarobi vela. Najskor sa da zohnat viac pruzin a vybrat tu najtvrdsiu.Zvysenie tlaku bude v pomere sily novej pruziny ku starej. Tlak mozes aj vypocitat - ak je sila pruziny f, plocha membrany s, tlak p, potom p=f/s Takto vypocitany maximalny tlak dosiahnes pri nulovom prietoku. Pri vyssom prietoku bude tlak nizsi. Silu pruziny je potrebne zmerat pri stalceni na dlzku, ktoru bude mat po zamontovani. Sila je potom priamo umerna dlzke o ktoru je pruzina stlacena, cim mozes urcit aj hrubku potrebnej podlozky ak sa rozhodnes podkladat.
|
21.12.11, 09:26 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Peter50kw píše: Tlak je priamo umerny sile pruziny a nepriamo umerny ploche membrany. Plocha membrany je dana konstrukciou, s tym nenarobis nic. Podkladanim pruziny sa tlak zvysi nepatrne, lebo pruzina je dost stlacena a podlozenie o nejaky milimeter nenarobi vela. Najskor sa da zohnat viac pruzin a vybrat tu najtvrdsiu.Zvysenie tlaku bude v pomere sily novej pruziny ku starej. Tlak mozes aj vypocitat - ak je sila pruziny f, plocha membrany s, tlak p, potom p=f/s Takto vypocitany maximalny tlak dosiahnes pri nulovom prietoku. Pri vyssom prietoku bude tlak nizsi. Silu pruziny je potrebne zmerat pri stalceni na dlzku, ktoru bude mat po zamontovani. Sila je potom priamo umerna dlzke o ktoru je pruzina stlacena, cim mozes urcit aj hrubku potrebnej podlozky ak sa rozhodnes podkladat. Jojo, tohle všechno vím. Tys taky strojař či tak něco;)? Což na tyhle věci člověk bejt ani z oboru nemusí. Teď mě ještě ujistěte, že ta membrána ty větší tlaky zvládne (věřím v ČSN normy - takovýhle věci bývali neskutečně předimenzovaný - oproti dnešku) P.s.: Podle mne je tlak přímo úměrnej i ploše membrány. Když bude stejná síla tlačit na poloviční plochu, bude jednou takovej tlak. Zas F/S. Ale jak si psal, plochu nezměním.
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
21.12.11, 10:15 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Zivotnost membrany bude asi trochu kamen urazu.
Napada mne takova mensi uchylnost... nesel by pod membranu nejak tlacit vzduch, aby ten protitlak nebyl udelanej pruzinou? Tim by se asi membrane trochu odlehcilo.
Edit: Tak mne napada.. a co to vlastne vymejslis? Karburator za turbem?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
21.12.11, 12:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|