Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 06:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Zvýšení tlaku paliva AC pumpy? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Zdravím.

Chci se jen zeptat, jestli jste někdy někdo nezkoušel předělat palivovou pumpu aby dala větší tlak? Potřeboval bych tak jednou takovej. Tzn + cca 30kpa. Samozřejmě mluvím o té starší rozebiratelné ze 120 atp. a starých fafoušů. Jasný je že jest třeba zaměnit pružinu, nebo jí podložit či tak něco... Neoddělá to tu membránu? Neroztrhne jí to?

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


19.12.11, 20:15
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
I když se v tom moc nevyznám, tak si myslím že je to docela blbost. Ten novější typ pumpy je sice nerozebíratelný, ale dává mnohem více paliva než ten starý typ. Je to ale asi jen v množství, větší tlak asi ne. Jedině zkusit experimentovat s elektrickou pumpou.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.12.11, 20:20
Profil

Příspěvky: 121
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Otázkou zustava, kdyz uz teda tlak zvysis, tak jakej bude prutok, mozna bych to ani neresil a pokud to potrebujes,tak dat hned elektrickou.


19.12.11, 20:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Tlak jinej dávat nebude, jen bude mít větší průtok. Ten neřeším, potřebuju TLAK. Elektrická pumpa je fajn, tu mám v záloze, ale zajímá mne tohle řešení s tou pružinou.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


19.12.11, 20:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Pavucina píše:
Otázkou zustava, kdyz uz teda tlak zvysis, tak jakej bude prutok, mozna bych to ani neresil a pokud to potrebujes,tak dat hned elektrickou.


Když ztvrdím pružinu, na průtok to mít vliv nemůže. Zdvih zůstane stejný.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


19.12.11, 20:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
jedine nejak upraviť tie spätné ventily,výmenou pružiny nedosiahneš absolútne nič

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


20.12.11, 17:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Cože :shock: ? A kde se podle tebe bere ten tlak? Ventílky jsou tam od toho, aby palivo teklo jen jedním směrem.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


20.12.11, 17:46
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
podlož tu pružinu zvedneš tlak :wink:


20.12.11, 17:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
ak zmenšíš otvorenú plochu výstupného ventilu,tlak ti trochu stúpne.tlak robí aj hore pohybujúca sa membrána,čím je väčšia jej plocha,rýchlosť kmitania a zdvih,tým viac toho prečerpá.Plochu pochybujem že nejak zväčšíš,zdvih takisto a s rýchlosťou tiež nevyhráš.Tie ventilky sú po membráne nahlavnejšia vec tej pumpy.Tá pumpa má mať minimálne 30kPa len ak je výtlačný otvor zaslepený.Pri 2000zdvihoch za minútu ti to prečerpá 60litrov za hodinu - pri tlaku 12kPa,pri 500zdvihoch máš 50l a tlak 10 kPa...to všetko pri tryske 2mm,takže 30 tam nedostaneš a silnejšia pružina ti akurát dobabre membránu,ak by si to aj dosiahol výmenou pružiny,tak zase pôjde dole rapidne objem ktorý ti bude vytláčať a to aj z dôvodu toho že ak je výstup uzavretý,tak membrána jednoducho zostane "visieť" dole a páka ti bude behať naprázdno,resp ti membrána nebude kmitať napríklad nie na dráhe 9mm,ale len 4mm.pozri si dobre konštrukciu pumpy

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


20.12.11, 22:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
ventilčeky majú za úlohu iba aby sa palivo presúvalo iba jedným smerom, na tlak majú zanedbateľný vplyv...

teoreticky tlak zvýšiš tuhšiou pružinou, ale prieto nie, ten je daný počtom zdvihov...

teoreticky ak by si ventilčeky dal naopak ( pumpa by čerpala naopak ) tak tlak dosiahneš pokiaľ to mechanicky materál membrány dovolí rsp pokiaľ sa roztrhne, tam by si musel urobiť spiatočku s regulačným ventilom tlaku, ale ani tým nezvýšiš prietok...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.12.11, 22:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Tak jako sory, ale nad "pozri si dobre konštrukciu pumpy" sem se rozesmál.

Nepatřím mezi ty lidi co o něčem melou a neví o čem.

Pokud bude mít pružina stejnou stlačenou délku jako sériová nemůže to mít vliv na nic kromě tlaku.

Ta tvoje předposlední věta je celá nějaká divná, přečti si jí prosim tě po sobě znova.

Membrána zůstane dole viset pokud neni odběr, je nad ní nasáté palivo, to je jasný, pak páka kmitá bez zátěže. Dokud palivo neubude, pak zase jakoby natáhne. Pružina na to nemá vliv, prostě jen vytváří tlak. Pracovní zdvihy zůstávají stejný.

Plnej zdvih se v pumpě užije jedině pokud není odpor ve výtlaku. Když to přiškrtíš či ucpeš pak už zůstává níž a níž až jakoby stojí dole a drží palivo pod tlakem.

Co to tady sakra melu, ptal sem se vás jestli to někdo zkusil, né jak pumpa funguje.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


20.12.11, 22:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
no vyskúšaj a daj vedieť kto mal pravdu :)

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


20.12.11, 23:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Tlak je priamo umerny sile pruziny a nepriamo umerny ploche membrany. Plocha membrany je dana konstrukciou, s tym nenarobis nic. Podkladanim pruziny sa tlak zvysi nepatrne, lebo pruzina je dost stlacena a podlozenie o nejaky milimeter nenarobi vela. Najskor sa da zohnat viac pruzin a vybrat tu najtvrdsiu.Zvysenie tlaku bude v pomere sily novej pruziny ku starej. Tlak mozes aj vypocitat - ak je sila pruziny f, plocha membrany s, tlak p, potom
p=f/s
Takto vypocitany maximalny tlak dosiahnes pri nulovom prietoku. Pri vyssom prietoku bude tlak nizsi.
Silu pruziny je potrebne zmerat pri stalceni na dlzku, ktoru bude mat po zamontovani. Sila je potom priamo umerna dlzke o ktoru je pruzina stlacena, cim mozes urcit aj hrubku potrebnej podlozky ak sa rozhodnes podkladat.


21.12.11, 09:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Peter50kw píše:
Tlak je priamo umerny sile pruziny a nepriamo umerny ploche membrany. Plocha membrany je dana konstrukciou, s tym nenarobis nic. Podkladanim pruziny sa tlak zvysi nepatrne, lebo pruzina je dost stlacena a podlozenie o nejaky milimeter nenarobi vela. Najskor sa da zohnat viac pruzin a vybrat tu najtvrdsiu.Zvysenie tlaku bude v pomere sily novej pruziny ku starej. Tlak mozes aj vypocitat - ak je sila pruziny f, plocha membrany s, tlak p, potom
p=f/s
Takto vypocitany maximalny tlak dosiahnes pri nulovom prietoku. Pri vyssom prietoku bude tlak nizsi.
Silu pruziny je potrebne zmerat pri stalceni na dlzku, ktoru bude mat po zamontovani. Sila je potom priamo umerna dlzke o ktoru je pruzina stlacena, cim mozes urcit aj hrubku potrebnej podlozky ak sa rozhodnes podkladat.


Jojo, tohle všechno vím. Tys taky strojař či tak něco;)? Což na tyhle věci člověk bejt ani z oboru nemusí. Teď mě ještě ujistěte, že ta membrána ty větší tlaky zvládne (věřím v ČSN normy - takovýhle věci bývali neskutečně předimenzovaný - oproti dnešku)

P.s.: Podle mne je tlak přímo úměrnej i ploše membrány. Když bude stejná síla tlačit na poloviční plochu, bude jednou takovej tlak. Zas F/S. Ale jak si psal, plochu nezměním.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


21.12.11, 10:15
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Zvýšení tlaku paliva AC pumpy?
Zivotnost membrany bude asi trochu kamen urazu.

Napada mne takova mensi uchylnost... nesel by pod membranu nejak tlacit vzduch, aby ten protitlak nebyl udelanej pruzinou? Tim by se asi membrane trochu odlehcilo.

Edit: Tak mne napada.. a co to vlastne vymejslis? Karburator za turbem?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


21.12.11, 12:07
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz