Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 00:18



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Jak správně nabíjet akumulátor 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ano, tenhle je kalciový.

Stejně tak jako některé akumulátory snesou trvalé podbíjení při 13,5 - 13,7V (naprostá většina škůdek s kontaktními reglery, kdy má majitel pocit, že "když v tom bzučí tak je to v pořádku"), tak i technologie calcium-calcium snese dobíjení napětím okolo 14 voltů. Jenže pro dobrou kondici těchto aku je opravdu mnohem lepší napětí 14,5 - 14,8V. Navíc třeba u fáčka není na akumulátoru 14,2V při rozsvícených světlometech nikdy, vždy spíše 13,9 - 14,0V, a diodou si ho nasadí přesně do pásma nejvhodnějšího pro Ca-Ca akumulátory.
Ale pozor, některé aku se tváří jako Ca-Ca, ale nejsou! Třeba VARTA Blue Dynamic je kalciovo-stříbrný akumulátor a nemá zvýšené napětí.


7.1.12, 13:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re:
gokralik píše:
Ta automatická snad pracuje dobře, nabíjel jsem s ní kdysi a nikdy nebyl problém.

ja bych do toho krapet vstoupil, ta kupovana nebude uplne automaticka, jen ma urcite mensi napeti naprazdno nez ta samodomo..
pokud budes mit trafo 24V, usmernis a pres odpor/zarovku nabijis baterku, tak proud bude +- stale stejny, pokud ovsem budes mit trafo 16V, usmernis a budes nabijet pres zarovku/odpor tak proud bude s postupnym nabijenim klesat a ty podle ampermetru muzes usuzovat, ze je nabijecka "automaticka". Nabijecky v hypermarketu takhle fungujou..ty drazsi uz maj treba pulsni nabijeni, procesor atd, ale vetsina jich chodi na principu jaky jsem popsal..
nejlevnejsi "chytra" nabijecka" je ta, kde po usmerneni ziskame cca 16V= a pomoci stabilizatoru 7809/7812/7815 a vykonoveho tranzistoru nastavime max vystupni napeti na 13,5V , vybity aku tam pichnu a muzu ho tam mit celou zimu nez vyjedu s autem na jare z garaze...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


15.1.12, 22:23
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No ona ta kupovaná je komplet v azbuce, ta už taky něco pamatuje. Ale vypadá vcelku moderně. Teď jsem s ní nabíjel jednu baterku a dva dny po nabíjení má 13V, takže to bude asi celkem blbuvzdorná nabíječka. Ale úplně automat to asi fakt nebude. Co jsem ji měřil při nabíjení, tak tam bylo pořád kolem 16V. Trochu vody z baterky taky zmizelo.

Kamarád na minulé vánoce dostal nějakou supernabíječku i se zkoušečkou alternátorů... ale já bych byl nejradši, kdybych nepotřeboval nabíječku vůbec. Aby se o vše staral altík. :)

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


15.1.12, 22:47
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Toho není tak těžké dosáhnout :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.1.12, 22:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Samozřejmě že toho není problém dosáhnout. Pokud má člověk v pořádku nabíjecí soustavu vozu, nejezdí krátké trasy, jezdí pravidelně, včas vymění akumulátor než mu úplně chcípne a nemá autorádio SENCOR, nabíječku nepotřebuje prakticky vůbec.
Dnešní akumulátory totiž už nepotřebují občas dobít do plna (až k plynování), u bezúdržbových je to dokonce zakázáno, voda u nich nelze dolévat. Tedy bez kutilských zásahů do zavařených nebo zalisovaných zátek.


15.1.12, 23:08
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Nemít rádio Sencor a zejména pak nemít alternátor Magneton :mrgreen:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.1.12, 23:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ono to se starými Magnetony není zase tak hrozné, jak to vypadá. Když je člověk udržuje v dobrém stavu a nemá nikde v kabelech přechodové odpory, dobíjí akumulátor v pohodě.


15.1.12, 23:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
V čem je ten Magneton tak špatný? Já s ním jezdil asi rok a když jsem ho rozkuchal, tak krom jiného tvaru (či jak to popsat) diodového můstku a zadního víka je co do mechanické části naprosto totožný s PALem. Regulátory se zaměnit dají tak co se tam řeší?

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


15.1.12, 23:48
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Šemík má magneton stejně jako motor 130 jen na strasšení dětí před spaním :-). Jinak mu nic není :-) . Hold když chceš mít velký odběry musíš mít adekvátní generátor..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


15.1.12, 23:51
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
S Magnetonem jsem taky něco najel. Fungovalo to vždycky (nějak), myslím že mi můžeš věřit že přechodové odpory na kabelech jsem opravdu neměl :mrgreen: Zato ten alternátor jsem mohl mít rozebranej jak idiot nonstop, pořád povolené M5 matičky diodového můstku, pořád nějaká tuningová dioda pro zvýšení napětí a na volnoběh to příliš velký proud nebylo schopno poskytnout tak jako tak ať se s tím dělalo co chtělo. A nebyly to jen X let staré magnetony, i naprostá funglovka.

Se 42A jsem se rozhodoval jestli budu svítit a nebo topit
Se 70A jsem musel hlídat, abych na volnoběh nenechával zapnuto moc spotřebičů
Se 70A Bosch mi bylo všechno jedno :)

Už nikdy bych magneton neřešil, snad krom veterána. Úprava držáku pro nějaký západní alternátor není tak složitá a rozdíl je neskutečný - 14.X V v podstatě ať se děje co chce.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


16.1.12, 22:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Znám spoustu majitelů škůdek, kteří svítí, topí, stírají, vyhřívají zadní sklo, někdy i sedačky, vyhrávají na rádio a podobně a jezdí a jezdí a jezdí a žádné problémy s dobíjením nemají. Pokud tedy nejezdí dva kiláky do práce, za takovou dobu se ale nedobije žádné auto.
Na druhou stranu, většina z nich má lehce zvýšený volnoběh (900 ot/min), a altík min. 55A, často z fáčka nebo 70A z feldy. Na něm na zakázku nebo vlastními silami vyrobenou 50mm řemenici, a barvou zajištěné ty tři matičky na zadním víku.

Jedno fáčko si kdysi dokonce při zapnutí více spotřebičů zvyšovalo volnoběh, tak jak to dělají některá dnešní auta. Majitel byl na onen mechanizmus patřičně hrdý, my jsme na to koukali jak telátka :-D


17.1.12, 12:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ale kuš, Šemiku :)
S altíkem Magneton jsem najezdil v několika škodovkách určitě přes 100 000 km a bez jediného problému s dobíjením (altíky 35, 42 a 55A). S naposledy jmenovaným ve své Škodě 130L (i s motorem 130 :D ) tímto altíkem živím na svých poutích kromě světel a ventilátoru topení ještě rádio, chladničku, navigaci, mobil a notebook, popřípadě ještě dobíjení baterií do foťáku apod.
A jediný problém s dobíjením, který jsem kdy na cestách měl, byl způsoben plastovou polskou pojistkou (ani nevím, v jaké jsem byl nouzi, že jsem použil PLASTOVOU pjistku na pozici číslo 1... :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


17.1.12, 14:29
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Svaty Sipe, je toto mozne?? Bukaj misto toho aby si vzal porcelanovou pojistku treba z dalkovych, pouzil plastovou..jak malo chybelo do pozaru :-(

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


17.1.12, 17:21
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Jo, ono to nějak funguje - lidem, kterým je jedno jestli mají 13.9V nebo 14.2V to přijde zbytečné.. Netrápí je, že alternátor nepokrývá odběr sítě, že není rezerva nebo nad desetinami voltu ohrnují nos.

Já elektrice příliš nerozumím, jsem spíše dráteník, ale jsem příkladem člověka, kterého tohle sakra pálí :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


17.1.12, 18:00
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Jestli ty si dráteník, tak já ani nevim co jsem já, tě v tohle ohledu mám za takový vzor, ale je pravda, že třeba ani nevím kolik taková zelená dobíjí, kontrolka nesvítí, vždy nastartovala, tak jsem to neřešil

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


17.1.12, 18:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz