Jak správně nabíjet akumulátor
Autor |
Zpráva |
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ano, tenhle je kalciový.
Stejně tak jako některé akumulátory snesou trvalé podbíjení při 13,5 - 13,7V (naprostá většina škůdek s kontaktními reglery, kdy má majitel pocit, že "když v tom bzučí tak je to v pořádku"), tak i technologie calcium-calcium snese dobíjení napětím okolo 14 voltů. Jenže pro dobrou kondici těchto aku je opravdu mnohem lepší napětí 14,5 - 14,8V. Navíc třeba u fáčka není na akumulátoru 14,2V při rozsvícených světlometech nikdy, vždy spíše 13,9 - 14,0V, a diodou si ho nasadí přesně do pásma nejvhodnějšího pro Ca-Ca akumulátory. Ale pozor, některé aku se tváří jako Ca-Ca, ale nejsou! Třeba VARTA Blue Dynamic je kalciovo-stříbrný akumulátor a nemá zvýšené napětí.
|
7.1.12, 13:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re:
gokralik píše: Ta automatická snad pracuje dobře, nabíjel jsem s ní kdysi a nikdy nebyl problém. ja bych do toho krapet vstoupil, ta kupovana nebude uplne automaticka, jen ma urcite mensi napeti naprazdno nez ta samodomo.. pokud budes mit trafo 24V, usmernis a pres odpor/zarovku nabijis baterku, tak proud bude +- stale stejny, pokud ovsem budes mit trafo 16V, usmernis a budes nabijet pres zarovku/odpor tak proud bude s postupnym nabijenim klesat a ty podle ampermetru muzes usuzovat, ze je nabijecka "automaticka". Nabijecky v hypermarketu takhle fungujou..ty drazsi uz maj treba pulsni nabijeni, procesor atd, ale vetsina jich chodi na principu jaky jsem popsal.. nejlevnejsi "chytra" nabijecka" je ta, kde po usmerneni ziskame cca 16V= a pomoci stabilizatoru 7809/7812/7815 a vykonoveho tranzistoru nastavime max vystupni napeti na 13,5V , vybity aku tam pichnu a muzu ho tam mit celou zimu nez vyjedu s autem na jare z garaze...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
15.1.12, 22:23 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No ona ta kupovaná je komplet v azbuce, ta už taky něco pamatuje. Ale vypadá vcelku moderně. Teď jsem s ní nabíjel jednu baterku a dva dny po nabíjení má 13V, takže to bude asi celkem blbuvzdorná nabíječka. Ale úplně automat to asi fakt nebude. Co jsem ji měřil při nabíjení, tak tam bylo pořád kolem 16V. Trochu vody z baterky taky zmizelo. Kamarád na minulé vánoce dostal nějakou supernabíječku i se zkoušečkou alternátorů... ale já bych byl nejradši, kdybych nepotřeboval nabíječku vůbec. Aby se o vše staral altík.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.1.12, 22:47 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Toho není tak těžké dosáhnout
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.1.12, 22:49 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Samozřejmě že toho není problém dosáhnout. Pokud má člověk v pořádku nabíjecí soustavu vozu, nejezdí krátké trasy, jezdí pravidelně, včas vymění akumulátor než mu úplně chcípne a nemá autorádio SENCOR, nabíječku nepotřebuje prakticky vůbec. Dnešní akumulátory totiž už nepotřebují občas dobít do plna (až k plynování), u bezúdržbových je to dokonce zakázáno, voda u nich nelze dolévat. Tedy bez kutilských zásahů do zavařených nebo zalisovaných zátek.
|
15.1.12, 23:08 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Nemít rádio Sencor a zejména pak nemít alternátor Magneton
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.1.12, 23:10 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ono to se starými Magnetony není zase tak hrozné, jak to vypadá. Když je člověk udržuje v dobrém stavu a nemá nikde v kabelech přechodové odpory, dobíjí akumulátor v pohodě.
|
15.1.12, 23:37 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
V čem je ten Magneton tak špatný? Já s ním jezdil asi rok a když jsem ho rozkuchal, tak krom jiného tvaru (či jak to popsat) diodového můstku a zadního víka je co do mechanické části naprosto totožný s PALem. Regulátory se zaměnit dají tak co se tam řeší?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.1.12, 23:48 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Šemík má magneton stejně jako motor 130 jen na strasšení dětí před spaním . Jinak mu nic není . Hold když chceš mít velký odběry musíš mít adekvátní generátor..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
15.1.12, 23:51 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
S Magnetonem jsem taky něco najel. Fungovalo to vždycky (nějak), myslím že mi můžeš věřit že přechodové odpory na kabelech jsem opravdu neměl Zato ten alternátor jsem mohl mít rozebranej jak idiot nonstop, pořád povolené M5 matičky diodového můstku, pořád nějaká tuningová dioda pro zvýšení napětí a na volnoběh to příliš velký proud nebylo schopno poskytnout tak jako tak ať se s tím dělalo co chtělo. A nebyly to jen X let staré magnetony, i naprostá funglovka. Se 42A jsem se rozhodoval jestli budu svítit a nebo topit Se 70A jsem musel hlídat, abych na volnoběh nenechával zapnuto moc spotřebičů Se 70A Bosch mi bylo všechno jedno Už nikdy bych magneton neřešil, snad krom veterána. Úprava držáku pro nějaký západní alternátor není tak složitá a rozdíl je neskutečný - 14.X V v podstatě ať se děje co chce.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.1.12, 22:24 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Znám spoustu majitelů škůdek, kteří svítí, topí, stírají, vyhřívají zadní sklo, někdy i sedačky, vyhrávají na rádio a podobně a jezdí a jezdí a jezdí a žádné problémy s dobíjením nemají. Pokud tedy nejezdí dva kiláky do práce, za takovou dobu se ale nedobije žádné auto. Na druhou stranu, většina z nich má lehce zvýšený volnoběh (900 ot/min), a altík min. 55A, často z fáčka nebo 70A z feldy. Na něm na zakázku nebo vlastními silami vyrobenou 50mm řemenici, a barvou zajištěné ty tři matičky na zadním víku. Jedno fáčko si kdysi dokonce při zapnutí více spotřebičů zvyšovalo volnoběh, tak jak to dělají některá dnešní auta. Majitel byl na onen mechanizmus patřičně hrdý, my jsme na to koukali jak telátka
|
17.1.12, 12:29 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ale kuš, Šemiku S altíkem Magneton jsem najezdil v několika škodovkách určitě přes 100 000 km a bez jediného problému s dobíjením (altíky 35, 42 a 55A). S naposledy jmenovaným ve své Škodě 130L (i s motorem 130 ) tímto altíkem živím na svých poutích kromě světel a ventilátoru topení ještě rádio, chladničku, navigaci, mobil a notebook, popřípadě ještě dobíjení baterií do foťáku apod. A jediný problém s dobíjením, který jsem kdy na cestách měl, byl způsoben plastovou polskou pojistkou (ani nevím, v jaké jsem byl nouzi, že jsem použil PLASTOVOU pjistku na pozici číslo 1...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
17.1.12, 14:29 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Svaty Sipe, je toto mozne?? Bukaj misto toho aby si vzal porcelanovou pojistku treba z dalkovych, pouzil plastovou..jak malo chybelo do pozaru
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
17.1.12, 17:21 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Jo, ono to nějak funguje - lidem, kterým je jedno jestli mají 13.9V nebo 14.2V to přijde zbytečné.. Netrápí je, že alternátor nepokrývá odběr sítě, že není rezerva nebo nad desetinami voltu ohrnují nos. Já elektrice příliš nerozumím, jsem spíše dráteník, ale jsem příkladem člověka, kterého tohle sakra pálí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
17.1.12, 18:00 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Jestli ty si dráteník, tak já ani nevim co jsem já, tě v tohle ohledu mám za takový vzor, ale je pravda, že třeba ani nevím kolik taková zelená dobíjí, kontrolka nesvítí, vždy nastartovala, tak jsem to neřešil
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
17.1.12, 18:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|