Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Autor |
Zpráva |
DJ_IRK
Příspěvky: 6
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Zdravím, Mám Feldu 1,3 MPI, r.v. 97. Problém je v tom, že si sama od sebe (většinou až po zahřátí motoru) začne sama přidávat plyn. Poslední dobou se mi stává, že si při jízdě postaví hlavu, teda vlastně ECU a začne vynechávat. Přijde mi to jakoby docházel benzín. VAG mi občas vypíše sporadickou na snímači polohy klapky. klapku jsem vyčistil, resetoval, tesnění pod ní je jako nové. Díval jsem se i na dráhy poťáku, taky nevypadají zle, ale nijak jsem je nečistil. Zaujalo mě jak se tady píše o Diavě. Co s ní mám teda vyčistit? přímo odporové dráhy? V audiotechnice k tomuhle používám Kontox. Bude se výsledek v něčem lišit?
|
19.2.12, 09:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
no já bych to hlavně napíchl na diag a sledoval blok měřenejch hodnot ve chvíli kdy dojde k problémům, nemyslím si, že by to mohla způsobovat jenom klapka.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
19.2.12, 11:28 |
|
|
DJ_IRK
Příspěvky: 6
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Tak to by neměl být zase takový problém. Ale čeho konkrétně bych si měl všímat?
|
19.2.12, 19:58 |
|
|
Jiry
Příspěvky: 368 Bydliště: Lány
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Já jsem měl problém na svoji feline 1.3 BMM s klapkou. Vyřešil jsem to tak, že jsem koupil z vrakecu za 1 500,- Kč o které jsem věděl, že 100% funguje. Dal jsem tam nové těsnění. A do potenciometru jsem se raději ani nekoukal. Také se mi auto hádalo s otáčky, chvíli velké, chvílí nízké a někdy to chcíplo. Použil jsem Diavu a posralo se úplně. Nechtělo to pak už vůbec udržet otáčky... Proto nová klapka z vrakecu a mám klid. Funguje to furt dobře. Občas tedy chcípne, ale po zahřátí mi to už neudělá
_________________ Škoda Felicia 1.3 BMM 50 kW - TOP - prodáno 2013 Škoda Octavia 1.6 MPi 55 kW - nespokojenost - prodáno 2014 Škoda 120L 36kW - TOP - prodáno Avia Furgon do 3,5T - TOP, ale ty emise - 2019 prodáno AGM Variant do 3,5t - multikára motor Škoda 1.3 43kW
|
20.2.12, 12:23 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
MPi sa vnútri vyžvachle doraz, kde je dosadacia plocha, klasika, dá sa to opraviť rozobraním klapky a úpravou, alebo výmenou klapky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.2.12, 09:24 |
|
|
DJ_IRK
Příspěvky: 6
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Jaký doraz? Dorazy sou z hliníku a dosedají na ně snad plastové protikusy, ne? Jak se mohou dorazy vyžvachtlat?
|
24.2.12, 17:13 |
|
|
Jiry
Příspěvky: 368 Bydliště: Lány
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Jedině, že by se povolily plasty
_________________ Škoda Felicia 1.3 BMM 50 kW - TOP - prodáno 2013 Škoda Octavia 1.6 MPi 55 kW - nespokojenost - prodáno 2014 Škoda 120L 36kW - TOP - prodáno Avia Furgon do 3,5T - TOP, ale ty emise - 2019 prodáno AGM Variant do 3,5t - multikára motor Škoda 1.3 43kW
|
24.2.12, 17:18 |
|
|
DJ_IRK
Příspěvky: 6
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
ty plasty - to je přece ozubený půlměsíc kterým pootáčí motorek volnoběhu.... osobně jsem zatím nenarazil na žádný, který by na dosedacích plochách byl nějak výrazně oklepaný, vymačkaný, nebo jinak opotřebený.... Tak teda nevím.
|
24.2.12, 17:39 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
viewtopic.php?f=6&t=26243myslel som toto, ale zdá sa že to je iba pre 1.6...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.2.12, 09:26 |
|
|
seec
Příspěvky: 3
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
Pro motoristy s obsahem 1,6 MPI:
Problém: Sám jsem měl problém se svoji felinkou s cukáním motoru a chcípáním za provozu za tepla i za studena. Mimo jiné jsem si všimnul, že rafika teploměru pro měření teploty motoru mi stále ukazovala menší teplotu než má být teplota provozní. Řesšení: V obchodě jsem koupil za 160,- Kč snímač teploty motoru pro motor 1,6 s barevným označením žlutá nebo modrá pozor však na zelenou barvu ta je pro naftové motory a má jiné hodnoty, toto čidlo jsem v termostatové skříni vyměnil (chladící kapalinu jsem pochytal do kyblíka a poté opět dolil) a motor začal bezproblémově fungovat. Odborně: Teplotní čidlo na diagnostice ukazovalo o 50°C méně než byla skutečná teplota a díky tomuto zkreslenému signálu ŘJ mixovala příliš bohatou směs a motor se tak dusil. Po opravení byl tento problém odstraněn.
Problém: Diagnostika ukázala chybu ovladače škrtící klapky V60, otáčky motoru se zasekávaly, kolísaly a nechtěly spadnout na provozních 700 na volnoběh. Řešení: Škrtící klapku jsem z vozidla demontoval, odšrouboval jsem plastový kryt elektroniky a servomotorku škrtící klapky, alpou (je možno použít i jiný líh) hlavně ne diavou a podobnými prostředky obsahující pryskyřice jsem vatou do uší na špulce opatrně očistil hnědé dráhy potenciometru od letitých nečistot, dále jsem použil CONCORE čistící mazací a konzervační olej a tímto jsem silně nastříkal krokový servomotorek a několikrát jsem jej protočil ručním pootočením klapky. Poté jsem opět přiložil plastový kryt na elektroniku a tento jsem opět přiřrouboval a celou klapku jsem vrátil zpět do vozidla. Je nutné dát si velký pozor na dotažení plastového krytu, který se nesmí příliš dotahovat (stačí jemně) aby nedošlo k tření mezi hřídelkami ozubených kol v klapce a plastovým krytem. Klapka jede jak zamlada a bezproblémově drží otáčky. Odborně: po několika letech se krokový motorek začne mírně zadrhávat což zpravidla vyvrcholí sporadickou chybou ovladače škrtící klapky. Toto lze odstranit výše uvedeným postupem. Klapka nestojí 5000 jen tak, je to z toho důvodu, že je zkonstruovaná na běh "na celý život" jen potřebuje občas jednoduchou údržbu obyčejným promazáním.
Přeji všem fandům do nesmrtelných felicií hodně zábavy a spoustu dalších šťastně najetých i jinak strávených kilometrů[color=#FF0000][/color]
|
17.5.12, 22:11 |
|
|
Pan-zer
Příspěvky: 73
|
Re: Felície Mpi – proměření a oprava škrtící klapky
zkus to nastavit ručně. Někde tu je návod, já to dělal před půl rokem, ale už si to moc nepamatuju. Zkrátka odpoj baterku, pak připoj, nastartuj a nechej běžet až do provozní teploty a mělo by to být v cajku. Ale na každý úkon jsou nějaké časy, to už si nevzpomínám. Mi až dodnes volnoběh krásně drží, ani se nehne (musím zaklepat)
|
18.5.12, 11:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|